خبرگزاری کار ایران

حسینی:‌ باید منابع لازم را برای توسعه ورزش کارگری فراهم کنیم/صدا و سیما جایگاه مناسب و بهتری را به ورزش‌های کارگری اختصاص دهد

سرپرست فدراسیون ورزش‌های کارگری گفت: در حال حاضر یک برنامه‌ 20 دقیقه‌ای در صدا و سیما در خصوص ورزش کارگری داریم که این کافی نیست.

سید امیر حسینی، سرپرست فدراسیون ورزشی کارگران با حضور در غرفه خبرگزاری ایلنا در نمایشگاه مطبوعات در پاسخ به این سوال که هدف‌های فدراسیون کارگری چه مقدار اجرایی شده است ، گفت: ما به همت معاونت فرهنگی ، اجتماعی ، وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی جناب آقای مهندس حیدریان یک سند راهبردی ورزشی تدوین کردیم.

وی ادامه داد: دراین سند راهبردی چشم انداز ورزش کارگری را مشخص کردیم. یعنی اینکه ما می‌خواهیم یک جامعه ورزشی ، فعال ، سالم و کارآمد با بهره‌وری بالا داشته باشیم. "ورزش ، نشاط ، بهره وری " شعار ماست. برای اینکه بتوانیم به این هدف برسیم راهبردهایی تدوین کردیم یک بخش از این راهبردها زیرساخت‌های ورزشی است بخش دیگر راهبرد رسانه‌ای است. در حال حاضر ورزش کارگری در جامعه ما مساله نیست. برای توسعه فعالیت‌های ورزشی نیاز به فضای ورزشی است.

حسینی گفت: در دهه 70 ما مصوبه بسیار خوبی داشتیم که کارفرماها را موظف می‌کرد تا برای توسعه ورزش کارگری هزینه کنند. آن مصوبه موجب شد تا 285 مجموعه ورزشی کارگری در کشور ایجاد شود. در حال حاضر اما این ماده قانونی باید بازنگری شود چرا که آن مصوبه دیگر کفاف حال حاضر را نمی‌دهد. ما باید منابع لازم را برای توسعه ورزش کارگری فراهم کنیم. در حال حاضر منابع لازم برای توسعه ورزش کارگری بسیار محدود است و هر گاه فدراسیون های ورزش‌های یک منابع مشخص و پایدار ندارند.

او در مورد اینکه  فدراسیون کارگری اسپانسری دارد یا خیر؟ گفت: مذاکراتی را با برخی از اسپانسرها داشتیم اما اسپانسر نیاز به خوب دیده شدن دارد. ما نیاز به ارتباطات قوی‌تر رسانه‌ای داریم. صدا و سیما باید یک جایگاه مناسب و بهتری را به ورزش‌های کارگری اختصاص دهد. ورزش کارگری یعنی جامعه بالای 40 میلیون نفر. در حال حاضر یک برنامه‌20 دقیقه در صدا و سیما در خصوص ورزش کارگری داریم که این کافی نیست.  باید برنامه مشخص و معینی برای ورزش کارگری در صدا و سیما داشته باشیم. 

حسینی با بیان اینکه مذاکراتی را با برخی اسپانسرها داشتند،‌ تاکیید کرد: مذاکراتی را با رایتل انجام دادیم که در حال نهایی شدن است. بر همین اساس رایتل یکی از اسپانسرهای اصلی فدراسیون خواهد بود. با بانک رفاه هم مذاکراتی خوبی داشتیم. با شرکت مپنا هم مذاکراتی انجام دادیم و پیشنهادات خوبی به آنها داده‌ایم.

سرپرست فدراسیون ورزش‌های کارگری ادامه داد: از ابتدای سال تا الان بیش از 21 رویداد ورزش کارگری در سطح قهرمانی کشور برگزار کردیم. آخرین رویداد ورزشی ما مسابقات تنیس روی میز بود که 29 استان شرکت کردند. برنامه‌های کوهنوردی مختلفی برگزار کردیم که با استقبال بسیار خوبی همراه شد. رویدادهای که داریم فرصت‌های تبلیغاتی خوبی دارد اما این رویدادها باید پوشش خبری مناسبی داشته باشد. 

حسینی با بیان اینکه ورزش کارگری پتانسیل بالایی دارد، گفت:  کارگران‌ می‌توانند در سطح جهانی هم خودشان را نشان دهند. باید اشاره کنم خوشبختانه مجلس شورای اسلامی در احکام برنامه ششم توسعه، مصوبه خوبی برای توسعه ورزش‌های همگانی در نظر گرفته است. این مصوبه این است که 27 صدم درصد ارزش افزوده به توسعه ورزش‌های همگانی اختصاص پیدا کند. این موضوع نیازمند این است که در آیین نامه اجرایی آن نام ورزش کارگری ذکر شود. 

 

کد خبر : ۴۲۷۷۹۲