خبرگزاری کار ایران

رمضی: موفقیت و پیشبرد امور در ورزش کارگری مستلزم ارتباط خوب با وزارت ورزش است/ جامعه ورزشی کارگری بسیار مظلوم است

سرپرست اداره کل امور ورزشی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: موفقیت و پیشبرد امور در ورزش کارگری مستلزم ارتباط خوب با وزارت ورزش است.

جواد رمضی، سرپرست اداره کل امور ورزشی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با حضور در غرفه خبرگزاری ایلنا در نمایشگع مطبوعات در مورد تعامل‌شان با وزارت ورزش گفت:  ما هیچوقت نمی‌توانیم مستقل از وزارت ورزش باشیم. موفقیت و پیشبرد امور در ورزش کارگری مستلزم ارتباط خوب با وزارت ورزش است. اساسا وزارت ورزش در حوزه معاونت ورزش‌های همگانی به عنوان محوریت در خصوص ورزش‌های صنفی عمل می‌کند.

وی ادامه داد: تعامل با وزارت ورزش هر زمان که خوب بوده است شاهد اتفاقات مثبت و رو به رشدی بوده ایم. هر زمان که این تعامل کمتر شده است این توفیقات هم کمتر شده است. اعتقاد ما این است که همه فدراسیون‌های ورزش‌های صنفی و فعالیت‌های ورزشی که در حوزه اصناف است باید حول محور وزارت ورزش فعالیت کند. در این صورت است که می‌توانیم آینده رو به رشدی را ببینیم .

او گفت: تعامل خوبی با وزارت ورزش داریم خصوصا فدراسیون ورزش‌های کارگری با بخش معاونت ورزش‌های همگانی ارتباط تنگاتنگی دارند. ما هم در حوزه اداره کل امورورزشی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تعاملات خوبی با وزارت ورزش داریم. در زمان آقای گودرزی تعاملات خوبی داشتیم در زمان آقای سلطانی‌فر هم قطعا تعاملات خوبی خواهیم داشت و امیدوارم شاهد موفقیت‌های بیشتری باشیم.

سرپرست اداره کل امور ورزشی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سوال که چه انتظاراتی از وزیر جدید ورزش دارند، گفت: فدراسیون ورزش‌های کارگری و اداره کل امور ورزشی در یک جبهه فعالیت می‌کنند، یکی در حوزه سیاست‌گذاری و دیگری در حوزه اجرا. حوزه اجرایی نیاز به بودجه و اعتبارات دارند بدون بودجه و اعتبارات کار کردن سخت خواهد بود.

رمضی گفت: ما سیاست‌گزاری‌هایمان را داریم. این تعامل و همکاری اگر با وزارت ورزش بیشتر شود و از فدراسیون حمایت مالی خوبی شود می‌توانیم طرح‌ها و محورهایی که در حوزه اداره کل امور ورزشی در ورزش کارگران سیاست گزاری و برنامه‌ریزی کرده‌ایم را بهتر اجرا کنیم.

او در پاسخ به این سوال که هدف‌ها و سیاست‌گزاری‌هایش چقدر اجرایی و عملی شده است گفت: ورزش کارگری وسعت بسیار زیادی دارد هر چقدر تلاش کنیم باز هم کم است اگر بخواهم بگویم وضعیت مطلوب است حرف درستی نیست و اگر بگویم تلاشی انجام نمی‌دهیم هم حرف درستی نیست. ما تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم اما به نظر من باید بیشتر کار کرد. جامعه ورزشی کارگری بسیار مظلوم است. در مدتی که فعالیت می‌کنم با همکاران در حوزه اداره کل امور ورزشی و تعامل خوبی که با فدراسیون ورزش های کارگری داشتیم اقدامات خوبی انجام دادیم.

رمضی در پایان گفت: چند طرح کلیدی و بنیادی را جلو می‌بریم که اینها به اعتقاد من وظایفی بودند که تا به حال دیده نشدند. به طور مثال یکی از طرح‌ها طرح تدوین اطلس جامع شناسایی وضعیت ساختارقامتی و ناهنجاری‌های کارگران است. طرح دیگر ایجاد و توسعه مراکز سنجش وضعیت تندرستی کارگران است طرح دیگری که در حال حاضر هم به دنبال توسعه آن هستیم طرح ایجاد ورزش در کارخانجات است. این کارها را انجام می‌دهیم تا به وضعیت مطلوبی برسیم.

 

کد خبر : ۴۲۷۷۹۰