خبرگزاری کار ایران

برگزاری نشست هیات رئیسه فدراسیون فوتبال

تاج: صعودمان به جام جهانی هنوز قطعی نشده است/ بهترین شرایط بر تیم‌های ملی فوتبال حاکم است

رئیس فدارسیون فوتبال در جلسه هیات رئیسه گفت: تمامی شرایط را برای حضور تیم‌ها در میادین مختلف فراهم می‌کنیم.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در ابتدا ضمن خیر مقدم به دکتر اسلامیان و بهاروند گفت: با توجه به سوابق و فعالیت‌های مستمر و اثر گذار این دو عزیز در فوتبال کشور، اکنون خوشحالیم که در کنار ما هستند و بدون شک حضورشان در هیات رئیسه و سازمان لیگ برتر، می‌توان شاهد موفقیت‌های بیش از پیش فوتبال بود.

وی در ادامه ضمن گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در فدراسیون و تیم‌های ملی فوتبال گفت: از جلسه گذشته تاکنون اتفاقات خوبی در زمینه تیم‌های ملی افتاده است. در تیم ملی فوتبال نوجوانان علاوه بر کسب عنوان نایب قهرمانی در آسیا، جواز صعود به جام جهانی 2017 در هند را به دست آوردیم. این تیم در دیدار فینال نیز خوب عمل کرد و در ضربات پنالتی دیدار را واگذار کرد و معتقدم با تدوین برنامه‌های خوب و منجسم برای آماده سازی این تیم، می‌توانیم نتایج مناسبی کسب کنیم. در واقع این تیم قابلیت رشد و موفقیت را دارد و ما باید به دقت فعالیت‌های تیم‌های پایه را زیر نظر داشته باشیم. از مهمترین مسایل مورد و توجه ما توجه ویژه و دقت نظر در زمینه سن بازیکنان و استفاده از بازیکنان حتی در سنین پایین‌تر از مقررات است که خوشبختانه سلامت و نظارت کاملی در این تیم‌ها وجود دارد.

تاج در ادامه بیان کرد: تیم ملی فوتبال جوانان نیز عنوان سومی مشترک آسیا را به دست آورد و توانست پس از 16 سال با پشتیبانی مناسب و آماده سازی شایسته، نتایج خوبی را بگیرد و در نهایت به جام جهانی صعود کند. این تیم پس از بازگشت از بحرین و استراحتی کوتاه به مسابقات چهارجانبه کره جنوبی اعزام شده تا با تیم‌های نیجریه، انگلستان و کره جنوبی به رقابت بپردازد.

رئیس فدراسیون در خصوص تیم ملی فوتبال ساحلی و کسب عنوان نایب قهرمانی در مسابقات جام بین قاره‌ای در امارات گفت: مسابقات جام بین قاره‌ای فوتبال ساحلی با حضور بهترین تیم‌ِها در امارات برگزار شد. تیم ملی فوتبال ساحلی ایران عملکرد مطلوبی داشت و در فینال برابر برزیل بازی قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشت و در نهایت عنوان نایب قهرمانی این رویداد بزرگ را کسب کرد. تیم برزیل از بازیکنان جوان بهره می‌برد و تیم بسیار قدرتمندی بود. تیم ایران نیز از بازیکنان خوبی بهره می‌برد و ملی پوشان با آمادگی و تلاش بازی‌های بسیار خوبی را از خود به جای گذاشتند. معتقدم در حال حاضر شرایط بسیار مناسبی بر فوتبال ساحلی حاکم است.

تاج درباره تدارکات تیم ملی فوتبال بزرگسالان گفت: تیم بزرگسالان موقعیت خوبی در جدول مسابقاتی دارد اما صعودمان به جام جهانی هنوز قطعی نشده است. اما شرایط خوبی بر اردوهای این تیم وجود دارد. تیم ملی یک بازی دوستانه با گینه برگزار خواهد کرد و سپس به مصاف تیم سوریه می‌رود.

رئیس فدراسیون در پایان ضمن قدردانی و تشکر از طالقانی در خصوص ایجاد موکب شهدای ورزشکار در خوزستان گفت: از وی بخاطر فعالیتهای فرهنگی و ارزشی که در ایجاد موکب شهدای چذابه داشته اند تقدیر و تشکر می کنیم و از همه اعضای هیات رئیسه فدراسیون برای حضور در مراسم مربوط به اربعین حسینی در این موکب دعوت می‌کنم.

 

کد خبر : ۴۲۷۳۹۵