خبرگزاری کار ایران

مدیر تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری در گفت‌وگو با ایلنا:

دوچرخه‌سوارانی که تست دوپینگ نمی‌دهند محروم می‌شوند/ملی‌پوشان بدون اجازه نباید دارویی مصرف کنند

چایچی می‌گوید: در طول همه مسابقات و باتوجه به اهمیت رقابت‌ها با هماهنگی فدراسیون پزشکی ورزشی از اردونشینان تست دوپینگ می‌گیریم.

مصطفی چایچی، مدیر تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری در خصوص برخورد با دوچرخه‌سواران دوپینگی به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: با دوچرخه‌سواران دوپینگی طبق قانون برخورد خواهیم کرد. در طول همه مسابقات و باتوجه به اهمیت رقابت‌ها با هماهنگی فدراسیون پزشکی ورزشی از اردونشینان تست دوپینگ می‌گیریم و سپس به آزمایشگاهی در آلمان که مورد تایید فدراسیون جهانی دوچرخه‌سواری است ارسال می‌کنیم.

او ادامه می‌دهد: همواره سعی می‌کنیم تا اطلاعات جدید از قوانین دوپینگ و مواد ممنوعه را در اختیار دوچرخه‌سوارن قرار دهیم و همینطور آنها هم باید در مورد هر تزریق یا خوردن مکملی با ما مشورت کنند و اگر به آنها اجازه دادیم سپس مصرف کنند تا در رقابت‌ها برای آنها مشکلی پیش نیاید.

مدیر تیم‌های ملی در مورد و دو بانویی که در رقابت‌های کشوری از دادن تست دوپینگ خودداری کرده‌ بودند می‌گوید: دو بانویی که از دادن تست دوپینگ خودداری کرده بودند به اردوی تیم ملی دعوت نشدند. ما با ورزشکاران دوپینگی برخورد قانونی می‌کنیم. ورزشکارانی که از دادن تست دوپینگ خودداری کرده‌اند حتی اگر چند روز بعد تست بدهند و تست آنها منفی باشد باز هم محروم خواهند شد.

 

کد خبر : ۴۲۶۹۶۰