خبرگزاری کار ایران

رییس فدراسیون اسکیت در گفت‌وگو با ایلنا:

معلم‌ها، گنجینه‌های توسعه اسکیت کشور هستند/ نگاه مردم به اسکیت باید به کمک رسانه‌ها تغییر کند

رییس فدراسیون اسکیت معتقد است نگاه مردم به اسکیت نگاه درستی نیست زیرا رشته‌ای کم هزینه است و صرفا برای تفریح نیست.

فریبا محمدی، رییس فدراسیون اسکیت در بازدید از غرفه ایلنا در نمایشگاه مطبوعات در خصوص مقام آسیایی اسکیت ایران گفت: ما با هشت تیم در این تورنمنت رقابت داشتیم. رقبایی از چین و چین تایپه و هند و... که رقیبان اصلی ما هستند. هر دو سال یکبار این مسابقات را داریم که به همین دلیل پیش بینی این رقابت‌ها سخت می شود. ما یک طلا و پنج برنز کسب کردیم.

محمدی در خصوص اینکه نگاه جامعه به اسکیت به عنوان تفریح است و نه ورزش، گفت: ما باید با کمک رسانه‌ها به خصوص صداوسیما نگاه مردم را تغییر دهیم. همچنین با قهرمانی‌هایی که کسب می‌کنیم نگاه مسئولان را به ورزش اسکیت تغییر دهیم. این ورزش نیز برخلاف ذهنیتی که وجود دارد، بسیار کم خرج است.

وی در خصوص برنامه این فدراسیون برای پایه‌ها و آموزش رده‌های سنی گفت: ما با هیات‌های استان‌های کشور در ارتباطیم و هر کس بخواهد در زمینه این رشته فعالیتی کند می‌تواند با آن‌ها هماهنگ باشد. به جز هیات ورزش استان‌ها، شهرداری نیز در این بخش با ما همکاری دارد. پیست‌هایی که در کشور وجود دارند می‌توانند با همکاری با ما به توسعه این رشته کمک کنند.

وی در خصوص معلم‌های ورزش و توسعه ورزش از طریق مدارس گفت: ما معتقدیم معلمین ورزش، گنجینه آموزش اسکیت در کشور هستند و اگر به درستی آموزش ببینند می‌توانند سطح این ورزش را بسیار ارتقا دهند. با این بخش نیز تعاملات خود را برقرار کرده‌ایم. در مدارس چند مسابقه هم در نظر داریم. چندین جلسه با مسولان این بخش داشته‌ایم و سعی در توسعه ورزش به کمک این بخش داریم.

کد خبر : ۴۲۶۷۳۷