خبرگزاری کار ایران

نصیرزاده در گفت‌وگو با ایلنا:

محرومیت آزمون و حاج‌صفی ‌غیرقابل پیش‌بینی بود/ رای فیفا قطعی است

کارشناس حقوقی فوتبال معتقد است محرومیت اعمال شده از سوی فیفا قطعی است و امکان تجدید نظر وجود ندارد.

هوشنگ نصیرزاده، کارشناس حقوقی فوتبال در خصوص رای فیفا مبنی بر محرومیت مربی و دو بازیکن تیم ملی فوتبال به خبرنگار ورزشی ایلنا گفت: هرچند محرومیت نکونام به دلیل ورود غیرقانونی قابل پیش‌بینی بود، اما هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم آزمون و حاج‌صفی در فهرست ناظر مسابقه به عنوان افراد خاطی ثبت شده باشند.

وی افزود: تصاویر تلوزیونی به وضوح ورود نکونام به داخل زمین و درگیری با بازیکنان قطری را نشان می‌دهد. اما محرومیت حاج‌صفی و آزمون  غیرقابل پیش‌بینی بود. آن چیزی که دوربین‌های غیر رسمی نشان می‌دهند، حضور بازیکنان قطر در داخل زمین است  که حتی به نکونام نیز ضرباتی وارد کردند.

نصیرزاده در پاسخ به این سوال که آیا رای صادره قابل تجدیدنظر خواهد بود یا خیر، گفت: با توجه به رویه قضایی فیفا، هر سه محرومیت قطعی است و امکان درخواست تجدیدنظر وجود ندارد.

کارشناس حقوقی فوتبال با بیان اینکه چیزی به نام محرومیت مخفی در فیفا وجود ندارد، تصریح کرد: فیفا از ایران خواسته بود مدارک خود را درباره اتفاقات بازی با قطر ارسال کند و اگر تیم حقوقی فدراسیون فیلم‌ ورود به زمین بازیکنان قطری و حمله به نکونام را به فیفا ارسال کرده باشند، امکان محرومیت بازیکنان قطر نیز وجود دارد. همه محرومیت‌ها هم به طور علنی در سایت فیفا قرار می‌گیرد.

 

کد خبر : ۴۲۵۲۹۰