خبرگزاری کار ایران

کتیرایی: تیم ملی کاراته قابلیت‌های خود را نشان داد/ باید برای المپیک برنامه‌ریزی کنیم

کارشناس کاراته ایران معتقد است زمانی که هروی به‌ عنوان سرمربی تیم ملی کاراته انتخاب شد عده‌ای از کمیته فنی با این انتخاب مخالف بودند ولی اکنون جایی برای انتقاد از او وجود ندارد.

علیرضا کتیرایی، کارشناس و مربی اسبق تیم ملی کاراته ایران در خصوص قهرمانی تیم ملی کومیته کاراته ایران در رقابت‌های جهانی-اتریش، به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: نتایجی که تیم ملی کاراته ایران در رقابت‌های جهانی به دست آورد و موجب قهرمانی ایران در جهان شد شیرینی این قهرمانی را دوچندان کرد. تیم ملی کاراته ایران بعد از برگزاری شش ماه اردوی شبانه روزی توانست خود را برای این رقابت‌ها آماده کند. مسابقات جهانی بالاترین سطح رقابت‌های کاراته محسوب می‌شود که تیم ملی ایران توانست با هدایت کادرفنی بر رقیبان غلبه کند و بر سکوی اول این رقابت‌ها بایستد.

او ادامه می‌دهد: سرمربی تیم ملی کار مربیگری خود را ازتیم‌های ملی پایه آغاز کرد و توانست با تجربه‌ای که در این سال‌ها اندوخته بود نتیجه خوبی با تیم ملی کاراته بزرگسالان بگیرد. هروی توانست هم از لحاظ تکنیکی و هم از لحاظ تاکتیکی ملی پوشان را برای این رقابت‌ها آماده کند و تیم ملی را از هرگونه حاشیه دور نگاه دارد. زمانی که هروی به‌عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد عده‌ای از کمیته فنی با این انتخاب مخالف بودند ولی اکنون جایی برای انتقاد از او وجود ندارد. همواره اعتماد به مربیان جوان در ورزش کاراته نتیجه داده است.

مربی اسبق تیم ملی به توانایی ملی پوشان تیم ملی اشاره و خاطرنشان می‌کند: کاراته‌کاهای تیم ملی قابلیت خود را در برابر حریفان قدرتمند نشان دادند. در بسیاری از مبارزات ملی پوشان نشان دادند که یک سر و گردن از رقیبان سرتر هستند و با اختلاف در مبارزات خود به برتری دست یافتند.

کتیرایی به برنامه‌ریزی فدراسیون کاراته برای رقابت‌های المپیک اشاره می‌کند و می‌گوید: امیدواریم با این نتیجه سرنوشت انتخابات فدراسیون مشخص شود تا کاراته ایران بتواند برای رقابت‌های المپیک 2020 توکیو برنامه‌ریزی کند. چهار سال وقت کمی نیست که بخواهیم خود را برای المپیک آماده کنیم. باید توجه داشت که تیم ملی کاراته ایران در قسمت تیمی به موفقیت رسید ولی در المپیک کسب مدال در رقابت‌های انفرادی ارزشمند است. ما باید برای تقویت اوزان المپیکی برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانیم المپیک را با کسب مدال به پایان برسانیم.

کد خبر : ۴۲۴۳۵۹