خبرگزاری کار ایران

کیانوش رستمی در گفت‌وگو با ایلنا:

وزیر پیشنهادی دولت تجربه خوبی در ورزش دارد/ هنوز پاداش المپیک لندن و ریو را دریافت نکردم/ فدراسیون در جریان برنامه‌های تمرینی من بود

رستمی می‌گوید: هیچ وقت با هیچ‌کس حاشیه‌ای نداشتم و فدراسیون در جریان تمام برنامه‌های تمرینی من بود و در ادامه هم همینطور خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، کیانوش رستمی، مرد طلایی ایران توانست در المپیک ریو مدال طلای رقابت‌های وزنه‌برداری را به گردن آویزد و دومین مدال طلای کاروان ایران را در بازی‌های المپیک ریو را به دست آورد. در حالی که برخی فکر می‌کنند کسب مدال طلای المپیک بدون مربی کار آسانی خواهد بود ولی رستمی می‌گوید برای رسیدن به این مقام دشواری‌های بسیاری را متحمل شده است. بسیاری فکر می‌کنند که کیانوش رستمی مرد پرحاشیه‌ای است اما او از هرگونه حاشیه دوری می‌کند و تنها به کسب نتیجه و افتخار آفرینی برای ایران می‌اندیشد. در ادامه گفت‌وگویی که با کیانوش رستمی، دارنده مدال طلای المپیک ریو انجام داده‌ایم را می‌خوانید.

بعد از المپیک به اندازه کافی استراحت کردید؟

بعد از المپیک سعی کردم که استراحت کنم اما متاسفانه نتوانستم آن‌طور که باید به استراحت بپردازم. تنها خدا را شکر می‌کنم که در المپیک نتیجه خوبی کسب کردم و با دست پر به کشور بازگشتم.

در این مدت توانستی برای آینده ورزشی خودت برنامه‌ریزی کنی؟

بله، تقریبا برنامه‌های ورزشی من مشخص است. باید خودم را برای مسابقات آسیایی و جهانی که در ادامه پیش‌ رو دارم آماده کنم و بتوانم همچنان به کسب نتایج مطلوب ادامه دهم.

باتوجه به تبدیل شدن مدال برنز المپیک لندن شما به مدال نقره و کسب مدال طلا در ریو، آیا هدایای این دو مدال را دریافت کرده‌اید؟

نه هنوز هدیه و پاداش هیچ‌کدامشان را دریافت نکرده‌ام. ان‌شاالله مسئولان ورزشی کشور با این موضوع حرفه‌ای برخورد خواهند کرد. وزیر پیشنهادی باتوجه به تجربه‌ای که در عرصه ورزش دارد برنامه‌ها را به نحو احسن انجام خواهد داد. امیدواریم وزیر جدید به نوعی برنامه‌ریزی کند که در آینده ما دیگر دغدغه‌ای برای ادامه ورزش کردن نداشته باشیم.

آیا شما در طول مدتی که تمرین کردید با کادر تیم ملی حاشیه‌ای داشتید؟

هیچ وقت با هیچ‌کس حاشیه نداشتم و فدراسیون در جریان تمام برنامه‌های تمرینی من بود و در ادامه هم همینطور خواهد بود.

این بدان معنی است که در دور جدید اردوهای تیم ملی که از آذر ماه برگزار خواهد شد شرکت خواهید کرد؟

در ادامه هر برنامه‌ای که صحیح باشد همان کار را انجام خواهیم داد. همواره سعی می‌کنم که در راهی حرکت کنم که نتیجه آن برافراشته شدن پرچم ایران باشد. همه تلاش خودم را می‌کنم که تحت هر شرایطی بتوانم برای ایران افتخار آفرینی کنم.

بسیاری وقتی فهمیدند که شما بدون مربی تمرین می‌کنید، معتقد بودند برای رسیدن به طلای المپیک تلاش چندانی انجام نمی‌دهید! در مورد سختی‌های رسیدن به مدال طلای المپیک بگویید؟

کسانی که از نزدیک شاهد تمرینات من بودند و همچنین افرادی که پیگیر تمریناتم بودند می‌دانند که چه دشواری‌هایی را پشت سر گذاشتم. من از فدراسیون وزنه‌برداری تشکر می‌کنم که به من و برنامه‌هایم اعتماد کردند. من قبل از المپیک توانستم رکورد جهان را بشکنم و همچنین در ریو، بعد از شکستن رکورد خودم و همچنین رکورد المپیک بر سکوی اول ایستادم و مدال طلا را بر گردن آویختم. رسیدن به این مدال و شکستن این رکوردها کار آسانی نیست و یک اتفاق نادر محسوب می‌شود. خوشحالم که توانستم به چیزی که می‌خواستم دست پیدا کنم.

شما خیلی با تسلط در المپیک وزنه زدید و به مقام قهرمانی دست پیدا کردید. دلایل موفقیت شما در چه چیزی بود؟

من همیشه با اعتماد به نفسی که دارم موفق می‌شوم بر سکوی قهرمانی بایستم. اعتمادی که به خودم دارم به من کمک می‌کند و به آن بسیار هم متکی هستم. خدا را شکر که همه چیز طبق برنامه‌ریزی‌های من پیش رفت و توانستم به آن چیزی که حقم بود دست پیدا کنم. این نشان می‌دهد که برنامه‌ریزی‌هایم درست بود و از این موضوع احساس خوشحالی می‌کنم.

دو مدال طلا و نقره المپیک را در ویترین خود دارید و همچنان می‌توانید به کسب این افتخارات ادامه دهید. برای آینده خود چه برنامه‌هایی دارید؟

من واقعا به تنها چیزی که فکر می‌کنم این است که به‌نوعی برنامه‌ریزی کنم که بتوانم بهترین نتیجه را کسب کنم. نه تنها من بلکه به‌نظر همه ورزشکاران می‌خواهند که برای رسیدن به رکورد‌های جدید تلاش کنند. امیدوارم در ادامه بتوانم به برنامه‌هایی که دارم عمل کنم.

 

 

کد خبر : ۴۲۳۸۵۹