خبرگزاری کار ایران

رییس فدراسیون اسکیت در گفت‌وگو با ایلنا:

باید از وزیر پیشنهادی ورزش حمایت کنیم

محمدیان می‌گوید: همه مسئولان دولت تلاش می‌کنند تا ورزش کشور در مسیر مناسبی قرار بگیرد و گزینه‌های پیشنهادی را برای ارتقا ورزش کشور به مجلس معرفی می‌کنند.

فریبا محمدیان، رییس فدراسیون اسکیت در خصوص کسب مقام سوم توسط تیم ملی پسران در ماده سه هزار متر امدادی در مسابقات آسیایی به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: در دور هفدهم رقابت‌های آسیایی اسکیت که به میزبانی چین برگزار می‌شد هشت تیم را در قالب چهار رشته را به این رقابت‌ها اعزام کردیم که خوشبختانه تیم ملی پسران ما در رشته سه هزار متر امدادی توانست برای اولین بار به مقام سوم این رقابت‌ها دست یابد.

او ادامه می‌دهد: با توجه به اینکه در یک رشته به مدال برنز دست یافتیم، بازهم می‌توانستیم در دیگر رشته‌ها هم روی سکو قرار بگیریم. ورزش اسکیت در ایران روند روبه رشدی را طی می‌کند و در آینده شاهد درخشش و افتخار آفرینی دیگر تیم‌های ملی اسکیت هم خواهیم بود.

محمدیان به مشکلات پیش‌رو ورزش اسکیت در ایران اشاره و خاطرنشان می‌کند: یکی از وظایف فدراسیون‌هایی مانند اسکیت این است که با مشکلات روبه‌رو شود. ما برای اعزام‌ها و تجهیز تیم‌های ملی با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنیم. یکی از چالش‌های فدراسیون اسکیت مشکلات سازه‌های سخت افزاری ایران است. اگر ما می‌خواهیم با دیگر کشورهای رقابت کنیم باید از امکانات برابری استفاده کنیم زیرا حضور در رقابت‌های قهرمانی تنها به مسائل فنی باز نمی‌گردد. ما تلاش می‌کنیم تا این مشکلات را کنار بزنیم و در آینده به نتایج بهتری دست یابیم.

او ادامه می‌دهد: فدراسیون‌ها نمی‌توانند با بودجه‌های دولتی برای آینده خود برنامه‌ریزی کنند و به‌ نوعی آینده آنها به دولت گره نخورده است. در این زمینه رسانه‌های تصویری باید همکاری لازم را برای جذب اسپانسر با فدراسیون‌هایی مانند اسکیت داشته باشند تا موسسات بتوانند در چنین رشته‌هایی سرمایه‌گذاری کنند.

رییس فدراسیون اسکیت به تغییرات در وزارتخانه ورزش و جوانان اشاره می‌کند و می‌گوید: همه مسئولان دولت تلاش می‌کنند تا ورزش کشور در مسیر مناسبی قرار بگیرد و گزینه‌های پیشنهادی را برای ارتقا ورزش کشور به مجلس معرفی می‌کنند و ما هم  باید از گزینه‌های پیشنهادی دولت به مجلس حمایت کنیم.

 

 

کد خبر : ۴۲۳۵۶۴