خبرگزاری کار ایران

لیپی: شانس ایران و کره برای صعود به جام‌جهانی زیاد است

سرمربی تیم ملی چین گفت: کار ایران و کره برای رسیدن به جام جهانی خیلی راحت تر از بقیه است و شانس آنها بیشتر است ولی ما بدون شانس نیستیم.

به گزارش ایلنا، به نقل از چاینا دیلی، سران فدراسیون فوتبال چین بعد از آنکه در 4 دیدار نخست خود در رقابت های انتخابی جام جهانی به تنها یک امتیاز دست یافتند، ژائو هانگ بو را از تیم ملی فوتبال این کشور کنار گذاشتند و با رقمی نجومی مارچلو لیپی را به عنوان سرمربی تیم ملی این کشور انتخاب کردند. چین که باید در آخرین دیدار دور رفت انتخابی جام جهانی برابر قطر به میدان برود، امیدوار است با برتری در این دیدار امیدهای خودش را برای صعود به جام جهانی زنده نگه دارد.

مارچلو لیپی که در سال 2006 توانست قهرمانی با ایتالیا را در جام جهانی تجربه کند درباره کار در تیم ملی چین گفت: به هیچ وجه نمی خواهم زمان را از دست بدهم. به اندازه کافی امتیاز از دست دادیم و زمان زیادی را نیز از دست داده‌ایم. کارمان را خیلی سریع شروع کردهایم چرا که یک فینال در پیش داریم و باید هر طور شده است قطر را شکست دهیم. باید بدانیم در غیر این صورت کارمان برای صعود به جام جهانی سخت می شود. نباید وضعیت را پیچیده کنیم. صعود به جام جهانی الان کار سختی است ولی غیرممکن نیست. صرف نظر از هر نتیجه‌ای که در این راه به دست بیاید، تمام تلاش خودمان را خواهیم کرد.

لیپی ادامه داد: در تمام این مدت بزرگترین درسی که فوتبال به من داده است این بوده که هیچ وقت چیزی غیرممکن در فوتبال وجود ندارد. بازی‌هایی بوده است که از برد تیم خود مطمئن بودم ولی شکست خوردیم و بازی‌هایی نیز فکر کردم شانس کمی برای برد داریم ولی به برد رسیدیم. فوتبال را نباید پیش بینی کرد و به همین خاطر باید با تمام قوا و استفاده از تمام فرصت ها به بزرگترین هدفمان برسیم. فوتبال در چین در مسیر پیشرفت قرار گرفته و روز به روز در حال بهتر شدن است و چین قطعا در آینده ای نزدیک یکی از بهترین تیم ها در قاره خواهد بود. باید حس افتخار را در تیم ملی ایجاد کنیم و بازیکنانی که پیراهن تیم ملی را به تن می کنند افتخار کنند به این مهم رسیدند. تنها در این صورت است که مسئولیت پذیری در تیم ایجاد می شود. البته کارهای تاکتیکی و نظم تیمی نیز نیز مانده است که باید انجام شود. من خیلی خوشحال هستم که هدایت تیم ملی چین را بر عهده گرفتم. چین کشور بزرگی است و مردم خوبی دارد. 

چین از 4 دیدار خود  در انتخابی جام جهانی تنها توانسته است تیم کی روش را متوقف کند و یک امتیاز کسب کند و در صورتی که نتواند از پس قطر برآید کارش برای صعود به جام جهانی بسیار سخت و دشوار خواهد بود. در این گروه کار ایران و کره برای رسیدن به جام جهانی خیلی راحت تر از بقیه است و شانس آنها بیشتر است ولی ما بدون شانس نیستیم.

چین تنها یک بار حضور در جام جهانی را تجربه کرده و در سال 2002 توانست با هدیات بورا میلوتینوویچ صعود به جام جهانی را برای اولین بار در تاریخ تجربه کند ولی در این رقابت ها نمایش ضعیفی داشت و با قبول 3 شکست برابر برزیل، کاستاریکا و ترکیه در قعر جدول گروه خود قرار گرفت.

 

کد خبر : ۴۲۳۳۰۰