خبرگزاری کار ایران

مصطفی هاشمی‌طبا در گفت‌وگو با ایلنا:

سلطانی‌فر شناخت خوبی از ورزش دارد/ وزیر ورزش باید وقت خود را بین رشته‌های ورزشی تقسیم کند

هاشمی‌طبا معتقد است که سلطانی‌فر آشنایی خوبی از فوتبال دارد ولی این موضوع نباید باعث آن شود که او همه وقت خود را صرف فوتبال کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، مسعود سلطانی‌فر که در ابتدای دولت حسن روحانی هم به‌ عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی معرفی شده بود اما رای اعتماد نگرفته بود، بار دیگر توسط دولت تدبیر و امید به مجلس معرفی خواهد شد تا بتواند با کسب رای اعتماد از نمایندگان مجلس دهم، بر صندلی وزارت ورزش تکیه بزند. یکی از سابقه‌های فعالیتی سلطانی‌فر به معاونت سازمان تربیت بدنی در زمان ریاست مصطفی هاشمی‌طبا در این سازمان باز می‌گردد. در مورد معرفی مسعود سلطانی‌فر به‌عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با مصطفی هاشمی‌طبا گفت‌وگو کرده‌ایم که در ادامه خواهید خواند.

آیا سلطانی‌فر می‌تواند به‌عنوان وزیر ورزش عملکرد خوبی داشه باشد؟

سلطانی‌فر توانایی‌های خوبی در زمینه ورزش دارد و از قدرت مدیریتی خوبی هم برخوردار است. مدیریت در هر زمینه‌ای باید با همکاری دیگر نهاد‌ها باشد. در صورت هماهنگی، او می‌تواند مدیریت خوبی در وزارت ورزش داشته باشد.

آیا وزیر ورزش پیشنهادی دولت به‌ مجلس را  از خانواده ورزش می‌دانید؟

به این تقسیم بندی‌ها که می‌گویند که وزیر گذشته از خانواده دانشگاهی بود و سلطانی‌فر از خانواده ورزش است اعتقادی ندارم و معتقدم که فرد مورد نظر باید از موضوعی که وارد آن می‌شود آگاهی کاملی داشته باشد که خوشبختانه سلطانی‌فر آشنایی خوبی از ورزش دارند.

جدی‌ترین مشکلاتی که سلطانی‌فر در وزارت ورزش پیش‌رو دارد کدام چالش‌ها است؟

مشکلات وزارت ورزش را می‌توان در چند مورد خاص خلاصه کرد. چالش‌های سلطانی‌فر می‌تواند در مورد بعضی از فدراسیون‌ها باشد که باید به موضوع آنها رسیدگی کند. یکی از مسائلی که می‌تواند بیشتر از همه وقت وزیر ورزش جدید را بگیرد موضوع مربوط به دو تیم استقلال و پرسپولیس است. از دیگر مسایلی که باید به آن به‌عنوان چالش ورزش ایران نگاه کرد بحث ورزش در آموزش و پرورش است که باید به آن به دقت رسیدگی کرد.

با‌توجه به اینکه سلطانی‌فر در دوره گذشته نتوانست از مجلس رای اعتماد بگیرد، به‌نظر شما این‌بار او می‌تواند به‌عنوان وزیر ورزش معرفی شود؟

بله، به نظرم این‌بار سلطانی‌فر می‌تواند از مجلس رای اعتماد بگیرد و به‌عنوان وزیر ورزش مشغول به فعالیت شود.

یکی از موج‌هایی که درباره سلطانی‌فر به راه افتاده، این است که او برخلاف گودرزی به فوتبال آشنایی و علاقه بیشتری دارد. آیا این درست است؟

بله او به فوتبال آشنایی خوبی دارد اما این موضوع باعث نمی‌شود که همه وقت خود را صرف فوتبال کند. سلطانی‌فر نباید اجازه دهد که فوتبال همه وقت او را بگیرد و نتواند به رشته‌های دیگر ورزشی رسیدگی کند. وزیر ورزش باید وقت خود را به‌صورت مساوی بین همه رشته‌ها تقسیم کند.

 

کد خبر : ۴۲۲۸۴۹