خبرگزاری کار ایران

بحران مالی گریبان‌گیر تیم‌های لیگ برتری

استقلال خوزستان به سرنوشت نفت و سیاه‌جامگان دچار می‌شود؟

از خوزستان خبر می‌رسد که پورموسوی نیز مانند فرهاد کاظمی از شرایط مالی باشگاه خود به ستوه آمده و اعلام کرده است دیگر نمی‌تواند بازیکنان خود را برای ادامه لیگ متقاعد کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، این روزها تیم‌های خصوصی در لیگ ایران حال و روز خوشی ندارند. روزی نیست که از اردوی این تیم‌ها خبر اعتصاب و تحصن و استعفا به گوش نرسد. همین دیروز بود که بازیکنان سیاه‌جامگان مشهد بعد از جدای سرمربی تیمشان ، بیانیه و طوماری امضا کردند و به غیر از گلایه از پرداخت نشدن مطالباتشان از نبود لباس و زمین مناسب برای تمرین، عصبانی بودند. آنها اعلام کردند مانند فرهاد کاظمی قادر به تحمل این شرایط نیستند و نمی‌خواهند همچنان دلخوش به وعده‌های مدیران باشگاه باشگاه باشند.

همزمان با اعتصاب بازیکنان تیم مشهدی، از اردوی تیم نفت نیز خبر رسید که بازیکنان این تیم تصمیم گرفتند برای تلنگر به مدیران این باشگاه، تمرینات خود را تعطیل کرده تا بلکه آنها فکری به حال حق‌وحقوق عقب افتاده‌شان بکنند. شاید اگر سکان نفت بر عهده‌ کسی جز علی دایی بود، نفت تهران نیز به سرنوشت مشابه سیاه‌جامگان دچار می شد. مشکل نفت تهران به همینجا ختم نمی‌شود. انبوهی از بدهی‌های باقی مانده از دوران تصدی‌گری وزارت نفت بر این باشگاه، بر روی شانه‌های مدیران جدید باقی مانده است. آنها هر روز شاهد اعتراض و تحصن بازیکنان و کادر فنی فصل گذشته این باشگاه هستند.

خبر نگران کننده‌تر از خوزستان به گوش می‌رسد. قهرمان فصل گذشته لیگ برتر ایران که با قهرمانی خود موجب شگفتی و خوشحالی همه اهالی ورزش شد، در شرایط خوبی به سر نمی‌برد. فرق استقلال خوزستان با دو باشگاه بحران‌زده دیگر در این است که هنوز مشخص نیست که متصدی این باشگاه کیست و به گفته بازیکنان این تیم آنها نمی‌دانند که برای دریافت حق‌وحقوق امسال و سال گذشته‌شان به چه شخص و یا ارگانی مراجعه کنند. این در حالی است که هنوز تصویر مدیران کت‌وشلواری که برای بالا بردن جام قهرمانی استقلال خوزستان سر و دست می‌شکستند، از ذهن فوتبالدوستان خوزستانی پاک نشده است. شاید علت صبوری بازیکنان استقلال خوزستان که مانند دو تیم دیگر دست به تحصن و اعتصاب نزده‌اند، سرمربی این تیم است. پورموسوی تا به این جای کار توانسته است بازیکنان خود را برای تحمل این شرایط و ادامه لیگ متقاعد کند. اما از خوزستان خبر می‌رسد که او نیز مانند فرهاد کاظمی از این شرایط به ستوه آمده است و به مدیران استقلال خوزستان اعلام کرده که دیگر نمی‌تواند بازیکنان خود را برای تحمل این شرایط دلگرم کند.

در هر حال این شرایط برای لیگ برتر ایران که مسئولانش ادعای دومین لیگ برتر فوتبال آسیا را دارند، عجیب و نگران‌کننده است و هیچ معلوم نیست که باشگاه‌های ایرانی تا چه زمانی قرار است با چنین مشکلاتی دست‌وپنجه نرم کنند.

 

کد خبر : ۴۲۲۳۷۶