خبرگزاری کار ایران

توصیه فنایی به رئیس دپارتمان داوری

کارشناس داوری کشورمان معتقد است کمیته انضباطی در مسائل حاشیه‌ای جدی عمل نمی‌کند.

محمد فنایی،‌ کارشناس داوری در مورد هجمه‌های شکل گرفته علیه داوران در بازی‌های لیگ برتر به خبرنگار ورزشی ایلنا‌ گفت:‌ بازی‌های لیگ برتر حساس شده است و اگر تیم‌ها نتیجه‌ نگیرند از کورس رقابت عقب می‌افتند. همه مربی‌ها به دنبال نتیجه ‌گیری هستند. این مسائل کار را برای داوران سخت می‌کند.

او گفت: آقای کامرانی‌فر هم برای بازی‌ها از داوران جوان استفاده می‌کند که این موضوع از طرفی باعث می‌شود ما پشتوانه خوبی برای داوری داشته باشیم اما از از طرفی دیگر باعث بروز مشکل برای داورهای جوان می‌شود. من به کامرانی‌فر توصیه می‌کنم این اقدامات را سریع انجام ندهد. از داوران جوان در بازی‌هایی استفاده شود که درگیری و حساسیت کمتری دارد. اگر داور جوان اشتباهی انجام دهد صبر و تحمل همه تمام می‌شود و در این صورت دپارتمان داوری هم به مشکل برمی‌خورد.

وی ادامه داد: معتقدم باید از داورهای جوان استفاده شود اما از این داورها در لیگ‌های پایین استفاده شود و بازی‌های بیشتری به آنها داده شود و سپس در لیگ برتر هم قضاوت کنند.

کارشناس داوری کشورمان ادامه داد: از طرفی دیگر ایران یکی از سخت‌ترین لیگ‌های دنیا را به لحاظ درگیری و جنجال دارد. داورهای همه جای دنیا ممکن است اشتباهاتی داشته باشند اما در لیگ ایران اگر داور اشتباهی انجام دهد به او توهین می‌شود و سرمربی، مدیرعامل و بازیکن به دنبال حمله هستند. این باعث می‌شود ما در فوتبال‌مان چالش پیدا کنیم.

او در مورد اینکه چه برخوردی با سرمربی‌هایی که علیه داوری صحبت کردند می‌شود، گفت:‌ کمیته انضباطی نشان داده است در این مسائل به خصوص برای تیم‌های بزرگ خیلی جدی نیست. تصمیمات خیلی قوی نیست و باید روی این موضوعات کار کنند. باید عدالت برای همه تیم‌های باشد. دلیلی ندارد یک تیم بزرگ هر کاری می‌خواهد انجام دهد اما در نهایت تنبیه و جریمه جزئی برای آن تیم در نظر گرفته شود.

 

کد خبر : ۴۲۱۰۷۴