خبرگزاری کار ایران

پیش بازی ادامه رقابت‌های هفته نهم لیگ برتر

تقابل منصوریان با تیم کم خطر/ سپاهان بدون نویدکیا

هفته نهم لیگ برتر فوتبال کشور فردا پایان می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، ادامه رقابت‌های هفته نهم لیگ برتر فردا با انجام پنج بازی ادامه می‌یابد.

پدیده-پیکان؛ به دنبال فراموشی شکست سنگین

پدیده مشهد در دیدار هفته هشتم لیگ برتر شکست سنگینی مقابل گسترش فولاد متحمل شد. پدیده با شکستی که از گسترش فولاد تنها با 7 امتیاز در رده پانزدهم جدول رده‌بندی قرار گرفت. تنها برد خانگی می‌تواند پدیده از وضعیتی بدی که دارد نجات دارد. مطمئنا شاگردان مهاجری تمام تلاششان را برای برد پیکان انجام می‌دهند تا شرایطشان را در جدول بهبود بخشند.

از سوی دیگر پیکان در هفته هشتم دومین برد این فصلش را مقابل صنعت نفت آبادان به دست آورد. با توجه به شرایط جدول لیگ برتر پیکان تنها با چهار امتیاز بیشتر از پدیده رده پانزدهمی در رده چهارم جدول قرار دارد. بنابراین لغرش پیکان می‌تواند شاگردان جلالی چند رتبه در جدول پایین‌ بیاورد. آیا  سومین برد این فصل پیکان مقابل پدیده رقم می‌خورد؟

سپاهان-سیاه‌جامگان؛ تحت تاثیر خداحافظی نویدکیا

سپاهان شرایط خوبی ندارد. چه رتبه آنها در جدول و چه خداحافظی کاپیتان محبوب سپاهانی از فوتبال. محرم نویدکیا بعد از دیدار با ذوب‌آهن به طور رسمی از فوتبال خاحافظی کرد. نویدکیا حالا یک آلترناتیو جدی برای ویسی محسوب می‌شود. ویسی که نتوانسته خواسته هواداران سپاهان را برآورده کند و از هشت بازی گذشته چهار شکست در کارنامه‌اش ثبت شده است. سپاهان در هفته نهم لیگ برتر میزبان سیاه‌جامگان خواهد بود. ویسی محکوم به برد سیاه‌جامگان است. باخت یا مساوی سپاهان با سیاه‌جامگان جایگاه ویسی را بیش از پیش متزلزل خواهد کرد.

از سوی دیگر شاگردان فرهاد کاظمی هفته گذشته نتوانستند امتیازی از استقلال بگیرند و در یک دیدار خانگی مغلوب استقلال شدند.  فرهاد کاظمی سابقه قهرمانی به همراه سپاهان را در لیگ دارد و قطعا از انگیزه ‌های بالایی مقابل سپاهان برخوردار است. باید دید سپاهان و ویسی از بحران خارج می‌شوند یا شاگردان کاظمی نتیجه‌ای دور از انتظار را رقم می‌زنند.

صنعت آبادان-ماشین سازی تبریز؛ جدال برای رهایی از انتهای جدول

دیدار دو تیم صنعت نفت آبادان و ماشین سازی تبریز می‌تواند در هفته نهم رقابت های لیگ برتر از حساسیت هایی برخوردار باشد.

نتایج ضعیف تیم ماشین سازی در سه هفته اخیر و از طرفی خوردن 6 گل در دو بازی اخیر خط دفاعی تیم صنعت نفت آبادان  را متزلزل نشان داده و باعث شده است این دو تیم عملکرد قابل قبولی در سه هفته آخر نداشته باشند. تیم ماشین سازی با وجود داشتن بازیکنان مطرحی همچون تیموریان و صادقیان نتوانسته آنگونه که انتظار میرفت برای فوتبال تبریز نتایج قابل قبولی کسب کند و هواداران این تیم به شدت از نتیجه گیری ناراضی هستند. از طرفی صنعت نفت آبادان نیز با نتایج درخشانی که در هفته های آغازی گرفته است و همچنین در رده های بالای جدول لیگ برتر قرار گرفته است انتظارات زیادی را برای هواداران این تیم به وجود آورده است. هر دو تیم به دنبال کسب پیروزی در این دیدار هستند تا بتوانند به شرایط مطلوبی بازگردند و خود را از حاشیه ها دور نگه دارند. باید دید دروازه صنعت نفت پس از دریافت 6 گل در دو مسابقه توسط تیمی که از هشت بازی تنها یک پیروزی بدست آورده و در رده شانزدهم جدول قرار دارد بازخواهد شد یا باید در انتظار شکست دیگری برای شاگردان خطیبی بود؟

استقلال-سایپا؛ تقابل منصوریان با تیمی کم خطر

تیم فوتبال استقلال تهران فردا از ساعت 16:45 به مصاف شاگردان فرکی می‌رود. منصوریان که در دو بازی قبلی در لیگ و بازی‌ای که در جام حذفی انجام داده است برنده شده تا سه پیروزی پیاپی داشته باشد. وی در تلاش است تا روند خوب خود را ادامه دهد و سه امتیاز بازی خانگی را بگیرد.

از سوی دیگر شاگردان فرکی برای بهبود وضعیت خود در جدول به امتیاز این دیدار نیاز دارند. آنها با هشت امتیاز در رده سیزدهم جدول هستند. شاید در این دیدار منصوریان نگران مثلث هجومی ترابی،‌ حسن زاده و غلامرضا رضایی باشد. البته در 8 بازی قبلی آن طور که انتظار می‌رفت این مثلث، اتش بازی نکرد. به هرحال خط دفاع آسیب پذیر استقلال باید مراقب این سه نفر باشد.

خط دفاع استقلال در هفته های قبل عملکرد خوبی نداشته است. هرچند در دو بازی قبلی توانسته اند کلین شیت کنند اما طبق آمار در این هفته های گذشته 8 گل دریافت کرده است. نکته جالب این دیدار تقابل کاوه رضایی و مسعود حسن زاده، در خط حمله دو تیم است که فصل گذشته این دو بازیکن در تیم ذوب‌آهن به عنوان زوج خط حمله این تیم بودند.

صبا-گسترش‌فولاد؛ تقابل هشت امتیازی ها

دو تیم صبای قم و گسترش فولاد تبریز فردا از ساعت 16:50 در قم به مصاف هم می‌روند. صبای قم که تحت هدایت صمد مرفاوی است چشم زیادی به سه امتیاز این دیدار دارند تا خود را از تیم‌های انتهای جدول جدا کنند. این تیم با هشت امتیاز در با تفاضل گل کمتر در رده 14 جدول قرار دارد.

از سوی دیگر شاگردان کمالوند نیز با هشت امتیاز و با تفاضل بهتر، رده دوازدهم را به خود اختصاص داده‌اند. گسترشی‌ها به دلیل جذب بازیکنان با اسم و رسم که ابتدای فصل انجام داد با نتایج ضعیفی که گرفته اند مورد انتقادات زیادی هستند. به همین دلیل اصلا دلشان نمی‌خواهد که دست خالی به تبریز برگردند.

کد خبر : ۴۲۰۷۷۷