خبرگزاری کار ایران

هاشمی‌طبا در گفت‌وگو با ایلنا:

هشدار IOC مورد بزرگنمایی قرار گرفته/ دلیل ترس وزارت ورزش روشن است/ تبریک رئیس فدراسیون بین‌المللی چه ربطی به تایید اساسنامه دارد؟

رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی معتقد است سجادی حرف درستی نزده و تبریک رئیس فدراسیون بین‌المللی ربطی به تایید اساسنامه‌ها ندارد.

مصطفی هاشمی‌طبا، رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص نامه اخیر IOC و مسائل درباره اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی اظهار کرد: مساله ساده‌ای اتفاق افتاده است ولی متاسفانه هم کمیته المپیک و هم وزارت ورزش این موضوع را بزرگنمایی می‌کنند. IOC می‌گوید فدراسیون‌ها، اساسنامه خود را به تصویب فدراسیون بین‌المللی مربوطه برسانند. اساسنامه‌های فدراسیون‌های ما باید به تایید این کمیته برسند.

وی درباره اظهار نظر اخیر سجادی، معاون وزیر ورزش گفت: سجادی می‌گوید: "بعد از هر انتخاباتی وقتی رئیس فدراسیون انتخاب می‌شد، رئیس فدراسیون بین‌المللی به فرد منتخب تبریک می‌گفت. اگر مشکلی در اساسنامه وجود داشت، رئیس فدراسیون بین‌المللی این تبریک را نمی‌گفت." من می‌گویم این دو موضوع چه ربطی به هم دارند؟! تایید اساسنامه چه ربطی به تبریک دارد؟ اصلا شاید به دنبال بازخواست ما نیستند و تنها می‌گویند بیایید و تایید بگیرید. من اصلا بعید می‌دانم منظور آقای سجادی چنین چیزی باشد!

رئیس اسبق کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که آیا هیچکدام از اساسنامه‌های فدراسیون‌های ایران تایید فدراسیون بین‌المللی را ندارند، گفت: من اطلاعی ندارم. اگر هر کدام از فدراسیون‌ها تایید دارند به فدراسیون بین‌المللی اعلام کنند و هرکدامشان تایید ندارند باید اساسنامه‌شان را بفرستند که تایید شود. مساله خیلی ساده است! فدراسیون‌ها اساسنامه را به فدراسیون بین‌المللی مربوطه ارسال می‌کنند. اگر نقص داشته باشد اعلام می‌کنند و اصلاح می‌کنیم. اگر نه که تایید می‌شود و تمام می‌شود.

وی در خصوص این که اساسنامه‌های ما چه نواقص و ایراداتی دارند که برای تایید به IOC فرستاده نمی‌شوند، گفت: اصلا شاید ایرادی نداشته باشد. IOC هم نگفته است که اساسنامه‌های شما ایراد دارد و یا حتی به دخالت دولت در ورزش هم اشاره‌ای نکرده است. اینکه گفته می‌شود آن‌ها به ما اخطار داده‌اند که دولت در ورزش شما دخالت کرده است، صحیح نیست.

وی افزود: البته دوستان ما در وزارت ورزش از همین نکته ترس دارند که در برابر درخواست IOC مقاومت می‌کنند! ما در اساسنامه‌ها دخالت مستقیم دولت در ورزش را داریم. در تبصره ماده 10 که به اساسنامه اضافه کردند این است که وزارت ورزش می‌تواند روسای فدراسیون‌ها را برکنار کند و شخص دیگری را جایگزین کند. این دخالت مستقیم است!

وی در خصوص اینکه آیا حمایت مالی و تزریق پول به ورزش دخالت دولت حساب می‌شود یا نه، گفت: اتفاقا از این موضوع استقبال می‌کنند. این دخالت نیست.

 

 

 

کد خبر : ۴۲۰۲۷۲