خبرگزاری کار ایران

حاشیه‌های دیدار ایران و کره جنوبی

هواداران کره جنوبی با بازوبند مشکی/ تاخیر ۱۵ ثانیه‌ای پخش تلویزیونی مسابقه

دیدار دو تیم ملی فوتبال ایران و کره جنوبی در سری رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ امروز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، دیدار دو تیم ایران و کره جنوبی در سری رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ از ساعت ۱۸ امروز در ورزشگاه آزادی آغاز می‌شود.

* این درحالی است که مسئولان فوتبال کشور از صبح امروز در حال تمهیدات برگزاری این مسابقه در روز تاسوعای حسینی هستند تا شأن این روز مذهبی حفظ شود.

* مقابل درب ورزشگاه آزادی تعداد اندکی از تماشاگران حضور داشتند که منتظر باز شدن درب ورزشگاه بودند.  درب‌های استادیوم حدودا از ساعت ۱۳ باز شد و هواداران وارد ورزشگاه شدند. 

*‌ طبق توافق مسولان ایران و کره قرار است سازمان لیگ به هواداران کره ای بازوبند مشکی بدهد تا به احترام ایام سوگواری اما حسین بر بازو ببندند. 

*‌ اتوبوس تیم ملی فوتبال ایران نیز مزین به پرچم‌های سوگواری امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل (ع) شده است.

* شهرداری تهران نیز ایستگاه‌های صلواتی را در نزدیکی درب‌های ورزشگاه آزادی برپا کرده‌اند تا از ساعت 12 به تماشاگران خدمات ارائه کنند.

* تمامی پرچم‌های ورزشگاه آزادی به رنگ سیاه درآمده است و بر روی پیشانی طبقه دوم ورزشگاه نیز کتیبه‌های سوگواری امام حسین(ع) نصب شده است. همچنین گفته می‌شود که قرار است پرچمی 650 متری که عبارت لبیک یا حسین (ع) بر روی آن نقش بسته است در آزادی به نمایش درآید.

 * قرار شده است که تیم ملی فوتبال کشورمان برای قرارگرفتن در جو ورزشگاه آزادی کمی زودتر به آزادی برود. بر همین اساس تیم ملی کشورمان ساعت 16:30 به ورزشگاه آزادی می رود.

* نصب پرچم یا حسین (ع) در طبقه دوم باعث تذکر ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا شده و وی خواستار جمع آوری این پرچم شد. با این حال محمدرضا ساکت، مشاور رئیس فدراسیون فوتبال به ناظر AFC اعلام کرد جمع آوری پرچم صورت نمی‌گیرد، چون این اعتقاد مردم مسلمان و شیعه ایران است.

* در فاصله ۲ ساعت مانده به برگزاری این مسابقه، در ورزشگاه آزادی برای هواداران دسته‌ عزاداری درحال برگزاری است و با ضرب دمام و نوحه خوانی این روز را گرامی می‌دارند.

* سید جواد هاشمی، بازیگر سینما و تلوزیون کشور که چندی بود به کار مجری‌گری نیز مشغول شده است امروز در ورزشگاه آزادی مشغول نوحه‌خوانی شد. 

* دیدار ایران و کره جنوبی با تاخیر ۱۵ ثانیه‌ای پخش می‌شود. گویا مسئولان صداوسیما برای در نظر گرفتن تمهیدات ویژه این بازی به جای تاخیر ۲ تا ۳ ثانیه‌ای، بازی را با ۱۵ ثانیه تاخیر پخش کنند.

ادامه دارد...

کد خبر : ۴۱۸۵۷۷