خبرگزاری کار ایران

بررسی عملکرد تراکتورسازی تا پایان هفته هفتم لیگ شانزدهم

عملکرد خوب تراکتورسازی در لیگ امسال، بار دیگر قلعه‌نویی را در قامت یک متقد تمام عیار، مقابل کی‌روش و برنامه‌های تیم ملی قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم تراکتورسازی تبریز در لیگ شانزدهم با 15 امتیاز در صدر جدول مسابقات قرار دارد. عوامل زیادی دست در دست هم داده است تا تراکتورسازی بعد از مدت‌ها، در صدر جدول مسابقات لیگ برتر قرار بگیرد.

بازگشت قلعه‌نویی بعد از چهار سال

بعد از جدایی قلعه‌نویی از تراکتورسازی در سال 91 که با دلخوری شدید مسئولان تراکتورسازی و هواداران این تیم همراه بود، هیچکس فکرش را نمی‌کرد تا او دوباره سکاندار اول تیم تبریزی شود. اواسط فصل گذشته و بعد از جدایی اولیویرا از تراکتورسازی مسئولان این تیم گزینه‌ای بهتر از قلعه‌نویی سراغ نداشتند. قلعه‌نویی بعد از سه هفته کار در انزلی و به دلیل شرایط نامساعد مالی، از این تیم جدا شد و در اواسط فصل به تراکتورسازی پیوست و در نهایت با این تیم به مقام پنجم لیگ برتر در فصل گذشته دست یافت.

همکاری قلعه‌نویی و آجرلو برای اولین‌بار

فصل جدید برای تراکتورسازی با حضور مصطفی آجرلو آغاز شد. مدیری که قهرمانی با پاس را در دومین دوره لیگ برتر تجربه کرده بود. این اولین همکاری قلعه‌نویی و آجرلو در تاریخ لیگ‌برتر است. همکاری که بنا به اختلاف سلیقه‌های گذشته طرفین جالب توجه به نظر می‌رسد. آجرلو در فصل نقل و انتقالات تمام بازیکنان مدنظر قلعه‌نویی را جذب کرد و تیمی قدرتمند را راهی مسابقات کرد.

پازل تاکتیکی قلعه‌نویی کامل شد

تراکتورسازی تا حدودی از سر و صداهای فصل نقل و انتقالات و جدل سرخابی‌های پایتخت سر چند بازیکن خاص دوری کرد و قلعه‌نویی طبق تفکرات خود و با آرامش تمام پازل تاکتیکی تیم خود را تکمیل کرد. تلفیقی از بازیکنان جوان و با تجربه تراکتورسازی را در صدر تیم‌های موفق در فصل نقل‌ و انتقالات قرار داد. نکته جالب توجه در این بین، جذب چند بازیکن پرسپولیسی از جمله بنگر و نوری بود که با توجه به گذشته قلعه نویی عجیب به نظر می‌رسد.

جای خالی پرشورها در لیگ امسال

تراکتورسازی در شروع این فصل از آماده نبودن ورزشگاه یادگار امام لطمات زیادی خورد. آنها از حضور هواداران پرشور خود محروم بودند که این موضوع بارها انتقاد قلعه نویی و مسئولان تراکتورسازی در خصوص روند آماده‌سازی ورزشگاه یادگار امام را به دنبال داشت. سرخپوشان تبریزی در بازی‌هایی که میزبانی را بر عهده داشتند، در زمین اختصاصی خود که تنها 3هزار نفر گنجایش داشت به میدان می‌رفتند. ورزشگاهی که آمادگی میزبانی بازی‌های بزرگ را نداشت و در بازی با پرسپولیس حواشی زیادی برای این تیم تبریزی به وجود آورد.

رابطه صدرنشینی تراکتورسازی با منتقد شدن قلعه‌نویی

تراکتورسازی تا بدین جای لیگ با کسب 15 امتیاز در صدر جدول قرار گرفته است و امیر قلعه‌نویی با خاطر آسوده به انتقاد از برنامه‌های کی‌روش و تیم ملی می‌پردازد. او و برانکو از ابتدای لیگ برتر انتقادات جدی به تعطیلی‌های پیاپی لیگ داشتند که بارها منجر به جدال لفظی با کارلوس کی‌روش را به همراه داشت. در مجموع تجربه نشان داده است وقتی تیم‌های قلعه نویی امتیازات لازم را کسب می‌کند، او در قامت یک منتقد تمام عیار در مقابل مخالفان خود می‌ایستد.

 

کد خبر : ۴۱۸۱۶۶