خبرگزاری کار ایران

علیرضا خجسته در گفت‌وگو با ایلنا:

شرکت نکردنم در المپیک یک حرکت اعتقادی بود/ بی‌تفاوتی وزارت ورزش را از طریق مقامات کشوری پیگیری می‌کنم

asdasd
کد خبر : ۴۱۸۰۸۹

خجسته می‌گوید: موضوعی که مرا ناراحت می‌کند این است که چرا وزارت ورزش و جوانان که مرجع‌ترین نهاد رسیدگی به امورات ورزشی است، نسبت به تمرینات و آینده ورزشی من بی‌تفاوت است.

علیرضا خجسته، عضو تیم ملی جودوی ایران که با توجه به کسب جواز حضور در رقابت‌های المپیک 2016 ریو به دلیل اولویت منافع ملی به برزیل نرفت، در این مورد به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: بعد از اینکه جواز حضور در المپیک را به دست آوردم در نزدیکی المپیک متوجه شدیم که در وزن من یکی از نمایندگان رژیم صهیونیستی حضور دارد و به احتمال زیاد در دور اول یا دوم به او برخورد می‌کردم. به دلیل اولویت منافع ملی و دینی تصمیم گرفتم که به المپیک نروم زیرا در صورت حضور من در ریو و شرکت نکردن در رقابت‌ها خطرات زیادی کاروان ورزشی ایران را تهدید می‌کرد.

او ادامه می‌دهد: این تصمیم شخصی من بود که به برزیل نروم. پس از آن از سوی مسئولان کمیته ملی المپیک دعوت شدم و آنها قول دادند که مبلغ بلیط و لباس را به من پرداخت خواهند کرد ولی تاکنون که مدت زیادی از اتمام رقابت‌های المپیک می‌گذرد از سوی وزارت ورزش و جوانان هیچ تماسی با من نگرفتند. قرار بود تا مسئولان وقت فدراسیون جودو با وزارت ورزش نامه‌نگاری کنند تا تقدیری از من به‌ عمل آید ولی گفتند که وزیر وقت ندارد و نمی‌تواند ملاقاتی داشته باشد. در ادامه موضوع را به معاون وزیر ارجاع دادند که تا امروز از او هم خبری نشد.

خجسته به بی تفاوتی وزارت ورزش نسبت به قهرمانان اشاره و خاطر نشان می‌کند: من نمی‌خواهم که از سوی وزارت تقدیری صورت بگیرد. تنها موضوعی که من را ناراحت می‌کند این است که چرا وزارت ورزش و جوانان که نهاد رسیدگی به امورات ورزشی است، نسبت به تمرینات و آینده ورزشی من بی تفاوت است. منتی نمی‌گذارم زیرا حرکت من کاملا اعتقادی بود.

قهرمان تیم ملی جودو در مورد پیگیری‌های خود نسبت به رفتار وزارت ورزش می‌گوید: باتوجه به مشورتی که با پیشکسوتان داشتم، تصمیم گرفتم که این بی تفاوتی را از طریق مقامات کشوری پیگیری کنم. وظیفه شرعی حکم کرد تا وضعیت ورزشی خودم را که می‌خواهم سال‌ها برای ایران در میادین جهانی افتخار کسب کنم را در نامه‌ای به مقام معظم رهبری توضیح دهم. امیدوارم تا این بی‌تفاوتی در ورزش کشور روزی به پایان برسد و شاهد شکوفایی قهرمانان ایران باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز