خبرگزاری کار ایران

مرتضی محصص در گفت‌وگو با ایلنا:

دستورات کی‌روش به خوبی در زمین اجرا می‌شود/ برد و باخت مقابل کره پایان راه نیست

کارشناس فوتبال ایران معتقد است برد و یا باخت مقابل کره جنوبی پایان راه نیست و تیم ملی تا رسیدن به جام جهانی مسیر دشواری پیش رو دارد.

مرتضی محصص، کارشناس فوتبال ایران در خصوص بازی ایران و ازبکستان به خبرنگار ورزشی ایلنا گفت: بازی با ازبکستان را می توان انعکاس کامل برنامه‌های کی‌روش در زمین مسابقه دانست. در طرف مقابل نیز می توان گفت که بازیکنان ایران  به یک فهم متقابل از برنامه‌ها و فرامین فنی کی‌روش رسیده‌اند و آنها را به خوبی در زمین مسابقه پیاده می‌کنند.

وی افزود: بر خلاف پیش‌بینی‌ها، کی‌روش در نیمه اول با یک ترکیب کاملا هجومی تیم خود را به زمین فرستاد و تیم او با خلق چند موقعیت توانست به گل نیز برسد. در نیمه دوم نیز با دفاع در عمق و استفاده از ضد حملات، بازی را به کنترل خود درآورد. 

محصص درباره عملکرد خط دفاعی تیم ملی نیز گفت: اگر زمین مسابقه را به سه قسمت تقسیم کنیم مربیان فوتبال تمرکز لازم را در یک‌سوم هجومی زمین ندارند زیرا این بخش بیشتر مربوط به خلاقیت فردی مهاجمان است. اما دو قسمت دفاعی و میانی برای مربیان بزرگ دنیا مهم‌ترین قسمت زمین است.کی‌روش نیز تمام تمرکز خود را در این دو قسمت گذاشته است و با استراتژی مشخص خط دفاعی و میانی تیم ملی را کم اشتباه هدایت می‌کند.

وی در خصوص انتقادات به نحوه بازی تیم ملی نیز گفت: من به علت ارائه بازی زیبا طرفدار آرسنال هستم اما می‌بینیم که این تیم در این سال‌ها در نتیجه‌گیری ضعیف بوده است. در فوتبال ملی این بحث کاملا متفاوت است. نتیجه‌گیری و صعود به جام‌ جهانی اولویت اصلی تیم ایران است که تا کنون با کسب هفت امتیاز به این مهم دست یافته‌ایم.

محصص کره‌ جنوبی را از نظر تفکر تیمی و سیستم بازی، یک تیم کاملا متفاوت دانست و تصریح کرد: تیم‌های شرق آسیا از گذشته به ارائه فوتبال سرعتی و تکنیکی معروف بوده‌اند اما در فوتبال روز دنیا بیشتر تیم‌ها این مشخصه را دارا هستند. تیم ایران نیز با وجود جهانبخش و آزمون و دژاگه، در بعضی از دقایق بازی فوتبال سرعتی را از خود به نمایش می‌گذارد.

وی در ادامه نقطه قوت کره جنوبی را خط هافبک و حمله عنوان کرد و گفت: بازیکنان کره در این پست، در لیگ برتر انگلستان بازی می‌کنند و از کیفیت بالایی برخوردار هستند. در طرف مقابل خط دفاعی کره با محرومیت یکی از بازیکنان اصلی خود متزلل و شکننده بازی می‌کند.

کارشناس فوتبال ایران برد ایران مقابل کره را پیش بینی کرد و گفت: اگر در نیمه اول بازی به گل برسیم می‌توانیم به راحتی کره را شکست دهیم. در هر حال بازیکنان ایران باید بدانند برد و یا باخت مقابل کره پایان راه نیست و برای صعود به جام جهانی مسیر دشواری پیش رو دارند.

 

کد خبر : ۴۱۷۸۷۶