خبرگزاری کار ایران

کربکندی:‌ کی‌روش نتیجه‌گیری را به بازی زیبا ترجیح داده است/ بازی با کره‌جنوبی حکم فینال را دارد

کارشناس فوتبال ایران معتقد است تیم ملی به خوبی از شیوه دفاعی استفاده می‌کند.

رسول کربکندی در مورد عملکرد تیم ملی ایران در بازی با ازبکستان به خبرنگار ورزشی ایلنا گفت: تیم ملی ایران کاملا حرفه‌ای بازی کرد و یک دیدار حساس خارج از خانه را با پیروزی پشت سر گذاشت.  کی‌روش قبل از جام‌جهانی روی ساختار دفاعی تیم ملی کار کرد  و در حال حاضر از این شیوه به خوبی استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: در بازی با ازبکستان هم از شیوه دفاعی به خوبی استفاده کردیم و فضا را از حریف گرفتیم و آن‌ها را عصبی کردیم. در این بازی به گل هم رسیدیم و تا پایان بازی به خوبی دفاع کردیم. فکر می‌کنم در طول بازی هیچ موقعیتی به ازبکستان ندادیم. بازیکنان تیم ملی به خوبی شیوه دفاعی را اجرا می‌کنند و کی‌روش هم شیوه مناسبی را در نظر گرفته است.  کی‌روش نتیجه‌گیری را به بازی زیبا ترجیح داده است.

کارشناس فوتبال ایران در مورد اینکه شاگردان کی‌روش در حفظ توپ خوب عمل نمی‌کنند، گفت:‌ تیم ملی ایران در زمین خودش تجمع می‌کند و این باعث می‌شود تیم حریف هم به زمین ایران بیاید. بنابراین تجمع بازیکنان در زمین ایران باعث می‌شود حفظ توپ سخت شود. این امری طبیعی و اجتناب‌ ناپذیر است.

کربکندی در مورد دیدار ایران و کره‌جنوبی گفت: کره‌جنوبی یکی از شانس‌های اصلی صعود به جام‌جهانی در این گروه است. کره‌‌ای ها صاحب فوتبال هستند و همیشه رقیب ما بوده‌اند. تیم کره‌جنوبی دفاع شکننده‌ای دارد اما خط حمله این تیم خطرناک است. آنها در دو بازی چهار گل دریافت کرده‌اند که نشان‌ می‌دهد عملکرد خوبی در دفاع ندارند.

 کربکندی با بیان اینکه قطعا کی‌روش نقاط ضعف و قوت کره‌جنوبی را آنالیز کرده است، ادامه داد:‌ با شیوه دفاعی که تیم ما دارد می‌توانیم مهاجمان ‌کره‌‌ را مهار کنیم. در این بازی باید روی نقطه ضعف کره‌جنوبی که خط دفاعش است تمرکز کنیم و با استفاده از مهاجمان‌‌مان روی این تیم فشار بیاوریم.

کارشناس فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که چرا تیم ملی ایران در ورزشگاه آزادی در فاز هجومی خوب عمل نمی‌کند، گفت: کی‌روش روی ساختار دفاعی تمرکز دارد و ابزار این کار را هم به دست آورده است اما تیم ملی در کارهای هجومی استرس دارد. ورزشگاه آزادی روی تیم حریف فشار وارد می‌کند اما بازیکنان ایران هم در حضور تماشاگران دچاتر استرس می‌شوند و راحتی همیشگی را ندارند.  بازی با کره‌جنوبی حکم فینال را برای ما دارد و باید از همه مهر‌ه‌ها برای پیروزی در این بازی استفاده کنیم.

 

کد خبر : ۴۱۷۸۶۵