خبرگزاری کار ایران

موسوی: بازی با کره و ازبکستان کلید صعود به جام‌جهانی است/ تجربه بازی در روز تاسوعا را داریم

موسوی معتقد است بازی با ازبکستان و کره‌جنوبی کلید صعود به جام‌جهانی است.

علی موسوی، بازیکن اسبق تیم ملی در مورد بازی ایران و ازبکستان به خبرنگار ورزشی ایلنا گفت:‌ بازی ایران و ازبکستان همیشه پایاپای بوده است. ازبکستان تیم خوب و هماهنگی است و فردا هم ما میهمان تیم صدرجدول این گروه هستیم. بنابراین معتقدم بازی سختی مقابل این تیم خواهیم داشت.

موسوی در مورد تاکتیک تیم ملی ایران در این بازی گفت: به نظر من کی‌روش از همان سیستم قبلی استفاده می‌کند. یعنی ما به گونه‌ای بازی می‌کنیم که در ابتدا گل نخوریم و بعد با استفاده از ضد حملات به گل برسیم. این تاکتیک در این بازی به کار ما می‌آید. اگر مقابل ازبکستان بی محابا حمله کنیم قطعا با مشکل مواجه خواهیم شد.

ملی‌پوش اسبق کشورمان در مورد دیدار ایران و کره‌جنوبی گفت: کره‌جنوبی و ایران جزو قدرت‌های فوتبالی آسیا هستند و بازی این دو تیم همیشه حساس بوده است. ما کار سختی مقابل کره خواهیم داشت اما باید بدانیم بازی با ازبکستان و کره‌جنوبی کلید صعود به جام‌جهانی است. بازیکنان باید تمام تلاششان را در این بازی انجام دهند چرا که بازی برگشت در کره‌جنوبی برای ما بسیار سخت خواهد بود.

او در واکنش به حواشی به وجود آمده در مورد بازی ایران و کره‌جنوبی که در روز تاسوعا برگزار می‌شود، گفت: به اعتقاد من برگزاری این بازی در روز تاسوعا مشکل خاصی را به همراه نخواهد نداشت. من به همراه استقلال تجربه بازی در روز تاسوعا را دارم.  روز بازی استقلال و دالیان همه تماشاگران مشکی‌ پوشیده بودند و قبل از بازی به عزاداری و سینه‌زنی مشغول بودند. استقلال برد مقابل دالیان را مدیون امام‌حسین است.

او ادامه داد:‌ تمشاگران قطعا حرمت این روز را حفظ خواهند کرد. اتفاقا این بازی فرصت خوبی برای نشان دادن مظلومیت امام‌حسین است. مطمئنا تماشاگران با لباس مشکی در ورزشگاه حضور پیدا می‌کنند و حرمت این روز حفظ  می‌شود.

موسوی در مورد سینه‌زنی‌اش بعد از گلزنی به دالیان چین در روز تاسوعا گفت: ما وقتی شور حسینی را در ورزشگاه دیدیم انرژی‌مان دو برابر شد. تماشاچی‌ها در آن بازی سنگ تمام گذاشتند. عضلات پاهایم گرفته بود اما انرژی تماشاگران و لطف امام‌حسین  به بازیکنان کمک کرد و ما توانستیم یک حماسه را رقم بزنیم.

 

کد خبر : ۴۱۷۰۲۷