خبرگزاری کار ایران

وقتی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد مدعی جوانگرایی می‌شود

طلایی جانشین خلفی برای رسول خادم خواهد بود؟

بسیاری از کارشناسان معتقدند که محمد طلایی به‌ دلیل اینکه همواره از زمان کشتی‌ گرفتن و مربیگری در کنار رسول خادم حضور داشت از ریزه‌کاری‌های او خبر دارد و می‌تواند با الگوبرداری از نحوه هدایت رسول خادم به همین روند روبه رشد ادامه دهد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم ملی کشتی آزاد ایران بعد از کسب سه مدال حسن یزدانی(طلا)، کمیل قاسمی(نقره) و حسن رحیمی(برنز) از رقابت‌های المپیک 2016 ریو در حالی به کشور بازگشت که همه دغدغه جامعه کشتی تعیین جانشین رسول خادم بود. رسول خادم قبل از رقابت‌های المپیک ریو اعلام کرده بود که بعد از المپیک به همکاری با تیم ملی پایان خواهد داد. بعد از بازگشت رسول خادم از انتخابات اتحادیه جهانی کشتی به ایران جلسه شورای فنی کشتی آزاد برای تعیین سرمربی تیم ملی برگزار شد. از سوی فدراسیون کشتی چند تن به‌عنوان گزینه‌های جانشینی رسول خادم مطرح شدند که در میان ‌آنها محمد طلایی، سرمربی تیم ملی جوانان و یار همیشگی رسول خادم به‌عنوان سرمربی جدید تیم ملی بزرگسالان معرفی شد.

محمد طلایی که پیش از این تجربه هدایت تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان را در کارنامه دارد در حالی هدایت تیم ملی بزرگسالان را قبول کرد که همه از او انتظار دارند تا به روند روبه رشد کشتی آزاد ایران ادامه دهد. در این بین عده‌ای به‌عنوان منتقد از حضور کاپیتان اسبق تیم ملی در راس تیم ملی انتقاد کردند و گفتند او نمی‌تواند نتایج رسول خادم را تکرار کند. اعضای شورای فنی کشتی آزاد تاکنون همواره از انتخاب خود در خصوص سرمربی تیم ملی دفاع کردند و مدعی شدند که طلایی به‌دلیل انتقادپذیر بودن، مشورت گرفتن از شورای فنی و دارا بودن صفات خوب اخلاقی می‌تواند عملکرد خوبی در تیم ملی بزرگسالان داشته باشد. یکی دیگر از انتقادهایی که از محمد طلایی در این چند وقت اخیر شده است در مورد ترکیب کادر فنی اوست که طبق گفته اعضای شورای فنی بعد از رقابت‌های جام جهانی اوزان غیر المپیکی در مورد آنها تصمیم جدید خواهند گرفت.

سرمربی جدید تیم ملی کشتی آزاد بعد از اینکه هدایت تیم ملی را به دست گرفت شعار پوست اندازی و جوانگرایی در تیم ملی بزرگسالان را در راس شعار‌های کاری خود قرار داد و به این طریق به کشتی‌گیران با تجربه اخطار داد که اگر نتوانند در برابر جوانان کشتی‌های قابل قبولی بگیرند باید از تیم ملی کناره‌گیری کنند. اگر این شعار محمد طلایی در ادامه کار به واقعیت تبدیل شود به معنای آن است که ما باید به مدال‌ آورترین ورزش ایران در المپیک‌ها امیدوارتر باشیم زیرا همواره جوانگرایی و ایجاد انگیزه در بین کشتی‌گیران باعث تلاش بیشتر  آنان برای رسیدن به دوبنده تیم ملی می‌شود.  همه در آرزوی آن هستند که کشتی ایران همانند کشتی روسیه دارای چند تیم آماده باشد و به نظر در ادامه کار فدراسیون کشتی شاهد چنین اتفاقی خواهیم بود.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که محمد طلایی به‌دلیل اینکه همواره از زمان کشتی‌ گرفتن و مربیگری در کنار رسول خادم حضور داشت از فنون او خبر دارد و می‌تواند با الگو برداری از نحوه هدایت رسول خادم به همین روند روبه رشد ادامه دهد. محمد طلایی را می‌توان یکی از هماهنگ‌ترین مربیان کشتی آزاد با فدراسیون کشتی ایران دانست و این موضوع یکی از مهمترین فاکتورهای انتخاب او به‌‌عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان است. برای اینکه ببینیم آیا محمد طلایی می‌تواند به شکوفایی کشتی آزاد ایران کمک کند، باید منتظر کسب نتایج تیم ملی در رقابت‌ها باشیم و همچین طبق شعار محمد طلایی باید شاهد حضور چهره‌های جدید در کشتی آزاد ایران نیز باشیم.

 

کد خبر : ۴۱۶۹۷۲