خبرگزاری کار ایران

IOC حکم به تعلیق ورزش ایران می‌دهد؟ ناگهان نامحرمان!

ورزش ایران در خطر تعلیق قرار دارد و بهتر است مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به طور شفاف در اینباره توضیحاتی ارائه بدهند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا،‌ ماجرا از ارسال نامه کمیته بین‌المللی المپیک به ایران آغاز شد. کمیته بین‌المللی المپیک خواستار شفاف‌سازی دخالت دولت در امور فدراسیون‌ها و اصلاح اساسنامه‌ها شد. در همین رابطه کیومرث هاشمی در نامه به وزیر ورزش خواستار عدم برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها تا زمان اصلاح اساسنامه‌ها شد.

اینکه چگونه مسئولان کمیته بین المللی المپیک از اتفاقات ایران با خبر شده‌اند جای سوال دارد. چه کسانی به مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک اطلاع داده‌اند؟ چه کسانی از این موضوع سود می‌برند و چرا مسئولان کمیته ملی المپیک نامه IOC را منتشر نمی‌کنند؟ مطمئنا اختلافات میان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک راه به بیراهه خواهد بود و چیزی به جز ضرر برای ورزش نخواهد داشت و حتی ممکن است این اختلاف فاجعه‌ای به نام تعلیق ورزش ایران را در پی داشته باشد.

قرار بود فردا انتخابات فدراسیون ژیمناستیک برگزار شود اما این انتخابات لغو شد و نکته جالب اینجاست که تا به حال مدیران ورزش کشور پاسخ روشن و صریحی به این موضوع نداده‌اند.

حالا این ضرورت بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود که مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش در مورد این مسائل شفاف‌سازی کنند و مشکلات موجود را برطرف کنند چرا که ممکن است ورزش ایران با خطر جدی تعلیق مواجه شود. مطمئنا در این راه هیچ‌کس سود نمی‌برد.

 

کد خبر : ۴۱۵۷۹۴