خبرگزاری کار ایران

لیگ برتر والیبال قرعه‌کشی شد/ داورزنی: برای تیم‌های بدهکار کارت بازی صادر نمی‌کنیم

قرعه‌کشی سی‌امین دوره لیگ برتر والیبال برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مراسم قرعه کشی سی‌امین دوره لیگ برتر والیبال ایران شنبه ۱۰ مهر با حضور نمایندگان ۱۲ تیم برگزار شد.

در این مراسم محمدرضا داورزنی، رییس فدراسیون، محمود افشاردوست، دبیر فدراسیون و سعید درخشنده، رییس سازمان لیگ نیز حضور داشتند.

داورزنی در این جلسه گفت: علی رغم تهدید‌ها و صحبت‌هایی که در چندروز گذشته صورت گرفته اما باز هم برخی تیم‌های بدهکار به فرماندار و استاندارها متوسل شدند تا بتوانند در لیگ حاضر باشند. اعلام کردند که فرصت کافی به آن‌ها داده شود تا بدهی‌های خود را پرداخت کنند.
او در ادامه افزود: همین جا اعلام می‌کنم که کارت لیگ برای تیم‌هایی که به تعهدات خود عمل نکردند صادر نمی‌شود.
رییس فدراسیون والیبال گفت: حتی اگر مجبور شویم لیگ را با ۸ تیم برگزار می‌کنیم و این برای والیبال بهتر است که ۸ تیم خوب داشته باشیم تا اینکه ۱۲ تیم بدهکار و مشکل دار در لیگ حاضر باشند.
او در ادامه گفت: امروز صبح من به وزارت رفته بودم چرا که به دلیل عملی نشدن تعهدات تیم زاهدان در فصل گذشته مشکلاتی به وجود آمده بود.

داورزنی با بیان این که درباره تخلف هیچ بازیکنی چشم پوشی صورت نمی‌گیرد گفت: بازیکن ۲۰ ساله ای که در لیگ به داور یا بازیکن مقابل اعتراض می‌کند این رفتار را در تیم ملی نیز انجام می‌دهد. تا الان در این موضوع چشم پوشی کردیم و بازیکنان اسم و رسم دار  را جریمه نکردیم اما از این پس به هیچ عنوان این کار انجام نمی‌گیرد. منافع ملی ایجاب می‌کند که در این بحث جدی‌تر عمل کنیم و اغماضی در این بخش صورت نگیرد.

یوبومیر تراویسا، سرمربی تیم شهرداری ارومیه نیز در این جلسه حاضر بود که پیشنهاداتی را ارائه داد اما هیچ یک از آن‌ها مورد موافقت صورت نگرفت.
تراویسا درخواست کرد که مرحله پلی آف به صورت ۳ از ۵ برگزار شود اما توافق اکثریت جمع برگزاری این مرحله به صورت ۲ از ۳ بود.
او در این جلسه گفت: یکی از وظایف سرمربی تیم کنترل بازیکنان و جلوگیری از اعتراض آن‌ها به داور است. در این یک ماه من دائم به بازیکنانم گفته‌ام که به هیچ وجه به داوران اعتراض نکنند.
در ادامه این جلسه قرعه کشی لیگ صورت گرفت و برنامه هفته اول این رقابت‌ها مشخص شد.
سی امین دوره لیگ برتر والیبال از ۲۸ مهر آغاز می‌شود.
برنامه هفته اول :
بانک سرمایه _ شهرداری تبریز
پیکان تهران - شهرداری ارومیه
سایپا - شهرداری اراک
شهرداری ساری-کاله مازندران
پارسه-متین ورامین
هاوش گنبد- آرمان ورزشی اردکان

 

کد خبر : ۴۱۵۴۷۹