خبرگزاری کار ایران

رییس فدراسیون تیراندازی در گفت‌وگو با ایلنا:

رای دیوان عدالت اداری نشان می‌دهد فدراسیون تیراندازی غیردولتی است/ وزارت ورزش می‌تواند به این موضوع خاتمه دهد

هاشمی می‌گوید: در موقعیتی که کمیته جهانی المپیک و فدراسیون جهانی تیراندازی به موضوع فدراسیون تیراندازی رسیدگی می‌کنند، دامن زدن به آن، آب به آسیاب دشمن ریختن است زیرا ادامه دادن به این موضوع می‌تواند کل جامعه ورزش کشور را تحت شعاع خود قرار دهد.

مهدی هاشمی، رییس فدراسیون تیراندازی در خصوص حاشیه‌های اخیر فدراسیون تیراندازی که شایعاتی مبنی بر اینکه فدراسیون تیراندازی به دلیل دخالت دولت تعلیق خواهد شد، به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: با توجه به رای تجدید نظر دیوان عدالت اداری که در اسفند سال گذشته صادر شد، دیوان عدالت اداری کشور در رای تجدید نظر خود نوشت که به دلیل اینکه فدراسیون تیراندازی نهاد غیر دولتی محسوب می‌شود ما صلاحیت رسیدگی به این موضوع را نداریم. این رای، خود گویای آن است که فدراسیون تیراندازی ایران نهاد غیر دولتی محسوب می‌شود.

او ادامه می‌دهد: در موقعیتی که کمیته جهانی المپیک و فدراسیون جهانی تیراندازی به این موضوع رسیدگی می‌کنند، دامن زدن به آن آب به آسیاب دشمن ریختن است زیرا ادامه دادن به این موضوع می‌تواند کل جامعه ورزش کشور را تحت شعاع خود قرار دهد. فدراسیون‌های ورزشی نهاد‌های غیر دولتی محسوب می‌شوند و دولت در روند تشکیل آنها نقشی ندارد. متاسفانه عده‌ای مانند علی دادگر که اکنون سرپرست ورزش‌های پهلوانی است می‌خواهد با پیگیری‌های بیاساس به ‌نوعی به تعلیق ورزش ایران کمک کنند.

هاشمی خاطرنشان می‌کند: کشور کویت که کل ورزش آن تعلیق کردند هم به این صورت بود که ابتدا فدراسیون جهانی تیراندازی تحقیقات خود را در خصوص دخالت دولت در امور فدراسیون تیراندازی این کشور را آغاز کرد و موفق شد به دلایل واقعی دست پیدا کند و پس آن کل ورزش کویت تعلیق شد. وزارت ورزش می‌تواند به این موضوع خاتمه دهد ولی اینکه چرا به این موضوع خاتمه نمی‌دهد معلوم نیست یا شاید عده‌ای در وزارت ورزش می‌خواهند وزیر را زیر سوال ببرند که بهای این موضوع را باید کل ورزش ایران بپردازد.

 

 

کد خبر : ۴۱۴۸۰۹