خبرگزاری کار ایران

اولیایی: دخالت وزیر در امور استقلال و پرسپولیس تبعیض در حق سایر ورزش‌هاست

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال معتقد است اشکلات قانونی در اداره دو تیم پایتخت وجود دارد و تا وقتی استقلال و پرسپولیس را دولت اداره کند وضعیت همین است.

کاظم اولیایی، مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال در خصوص حواشی مدیریت ایجاد شده در این تیم و اختلافات وزیر ورزش و افشارزاده به خبرنگار ورزشی ایلنا گفت: جای تعجب دارد که چرا وقتی تا چندی قبل همکاری بین شخص وزیر و رئیس دفتر ایشان از روند مطلوبی برخوردار بود، به یکباره  اینگونه  فضای دوستانه ای که بایستی برای ارتقا ورزش سرلوحه کار روزمره دوستان باشد، ملتهب شده است.

وی افزود: آقای وزیر ورزش علاوه بر مدیریت برحوزه جوانان که پسوندی بر وزارت ورزش بوده و شرایط خاص خود را دارد، لزوما باید  حدود ۶۰ رشته ورزشی را با استفاده از نقطه نظرات کارشناسان دلسوز، مدیریت نماید. دخالت مستقیم شخص وزیر در امور داخلی یکی دو باشگاه، هم با شرح وظایف یک وزیر ورزش همخوانی ندارد و هم می‌توان حتی آن را تبعیض در حق سایر رشته ها و باشگاه های ورزشی دانست.

اولیایی در ادامه به نقص قوانین در اداره دوتیم پایتخت اشاره کرد و گفت: از آنجایی که فوتبال ما عضو فیفا است  و قاعدتا باید تابع ضوابط آن نهاد باشیم. از جمله ضوابط اصلی فدراسیون جهانی فوتبال، غیر دولتی بودن تیم های فوتبال و هم خانواده نبودن دو تیم است. این در حالیست که در اداره و مدیریت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، به صورت  "یک جا" این دو قانون  نادیده انگاشته شده. چرا که نه تنها هر دو باشگاه مستقیم به وسیله دولت اداره می‌شود، بلکه بدتر از آن این که متولی هر دو باشگاه نیز یک وزارتخانه است.

مدیرعامل اسبق استقلال در پایان ضمن دعوت از طرفین برای آرامش و پرهیز از موضع گیری های احساسی، تصریح کرد: انتظار داریم که شخص وزیر هم از این به بعد با صحه صدر بیشتری با مسائل مربوط به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برخورد کرده و همه باشگاه ها به خصوص دو باشگاه سرخابی تهران که ویترین ورزش ایران محسوب می‌شود را پدرانه ارشاد نماید.

کد خبر : ۴۱۴۴۷۳