خبرگزاری کار ایران

پورعلی گنجی: دیدار با ازبکستان و کره جنوبی بازی مرگ و زندگی است

asdasd
کد خبر : ۴۱۳۸۱۵

مدافع تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید دیدار ایران با کره جنوبی و ازبکستان در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی حکم بازی مرگ و زندگی را دارد.

به گزارش ایلنا،‌ تیم فوتبال السد در هفته دوم از رقابت‌های لیگ ستارگان قطر مقابل الاهلی پیروز شد تا با کسب دومین پیروزی و تفاضل گل بهتر نسبت به تیم الجیش، صدر جدول این رقابت‌ها را حفظ کند.

مرتضی پورعلی‌گنجی که در این دو مسابقه تیم السد به صورت ثابت در ترکیب اصلی این تیم قطری به میدان رفت، در گفت‌وگویی در مورد دومین پیروزی تیم السد در لیگ ستارگان قطر، ادامه صدرنشینی، تقابل با مجتبی جباری و وضعیت تیم ملی پیش از دو بازی حساس برابر ازبکستان و کره‌جنوبی به سوالات زیر پاسخ داد:

* تیم السد با کسب پیروزی برابر الاهلی صدرنشین باقی ماند، در خصوص این بازی صحبت کن؟

- خدارا را شکر بازی دوم را هم بردیم. در نیمه اول خیلی خوب بودیم و می‌توانستیم ۲ گل دیگر بزنیم تا کار را تمام کنیم اما این اتفاق نیفتاد. در نیمه دوم تیم‌مان دچار افت شد و خوب نبودیم اما خوشبختانه ۳ امتیاز را گرفتیم و همه بازیکنان با سلامتی از زمین خارج شدند. در مجموع نفرات تیم تنها از ۲ موقعیت گلزنی خود به بهترین شکل استفاده کردند تا با کسب این پیروزی، صدرنشینی را حفظ کنیم.

* در این بازی  فشار زیادی روی خط دفاع السد وارد شد، اینطور نیست؟

- الاهلی در خط هافبک و بخش هجومی، بازیکنان با کیفیت و خوبی را در اختیار داشتند و خوشحالم مقابل آنها به بهترین شکل مقاومت کردیم و زمینه‌ساز برد تیم شدیم. مطمئنا بدست آوردن پیروزی مقابل تیم قدرتمند الاهلی اتفاق خوبی بود.

* در غیاب پژمان منتظری که مصدوم است، در این مسابقه با مجتبی جباری روبرو شدی، یک رقابت جذاب ایرانی...

- خیلی خوشحال شدم مجتبی را دیدم و برایش آرزوی موفقیت می کنم. او بازیکن باکیفیت و باهوشی است و کار سختی مقابلش داشتیم اما خوشبختانه نتیجه نهایی به سود تیم السد رقم خورد.

* بعد از بازی‌های هفته دوم، لیگ قطر هم تعطیل می‌شود؟

- به دلیل مسابقات مقدماتی جام جهانی روسیه و در حدود ۲۰ روز، مسابقات لیگ قطر هم تعطیل می‌شود تا تیم ملی این کشور بتواند در دو مسابقه پیش‌رو به میدان برود.

* نظرت درباره تغییرات در کادرفنی تیم ملی قطر چیست؟

- بعد از نتایج ضعیف این تیم در مقدماتی جام جهانی، سرمربی الریان به عنوان سر مربی تیم ملی قطر انتخاب شد، اتفاقی که در فوتبال قطر و کشورهای عربی طبیعی است زیرا در اینجا اگر بازیکن یا مربی به نحو احسن کار نکند، خیلی راحت کنار گذاشته شده و مربی دیگر جایگزینش می‌شود. البته نمی‌دانم این تغییرات به نفع تیم قطر است یا نه اما در زمین مسابقه خیلی چیزها مشخص می‌ود.

* حدود ۱۰ روز دیگر، تیم ملی ایران بازی سختی مقابل ازبکستان در زمین حریف دارد، فکر می‌کنی چه اتفاقی در آن بازی می‌افتد؟

- ازبکستان تیم خوبی است که ۶ امتیاز از دو مسابقه خود گرفته است اما تیم ما چیزی کمتر از آنها ندارد و مطمئنا می‌توانیم کارهای بزرگ را در این مسابقه انجام دهیم زیرا بازیکنان تیم ملی ایران، مرد روزهای سخت هستند. مطمئنا دیدار با ازبکستان و کره‌جنوبی، برای تیم ملی ایران، حکم بازی مرگ و زندگی را دارد و باید بتوانیم ۶ امتیاز کامل این مسابقات را بدست آوردیم.

* به عنوان یکی از بازیکنان تیم ملی، فکر می‌کنی ایران می‌تواند در این بازی‌ها نتیجه دلخواه را بدست آورد؟

- البته پیروزی مقابل ازبکستان در خانه‌اش و برتری مقابل کره، کار سختی است اما ملی‌پوشان ایران می‌توان این کارهای سخت را با کسب نتایج ارزشمند به پایان برسانند. البته امیدوارم اتفاقات خوبی برای تیم ملی رقم بخورد زیرا می‌توانیم تا ۳-۴ بازی دیگر تکلیف خود را برای صعود به جام جهانی مشخص کرده و قبل از پایان مسابقات به عنوان تیم نخست گروه، به جام جهانی روسیه برسیم.

* صعود زودهنگام به جام جهانی، آنهم از این گروه کار سخت و دشواری است.

- بله سخت است اما حریفان از اسم و توان تیم ملی ایران می‌ترسند و قطعا می‌توانیم از این موضوع، برای زدن ضربه نهایی و رسیدن به پیروزی استفاده کنیم. امیدوارم با استفاده از برتری خود، مقابل تیم‌های گروه نتایج لازم را بدست آورده و برای دومین دوره متوالی به جام جهانی صعود کنیم.

* بازیکنان السد فکر می‌کنند کدام تیم از این گروه به جام جهانی صعود می‌کنند؟

- آنچه من می‌بینیم، آنها شانس زیادی برای تیم خود قائل نیستند و معتقدند ایران، کره‌جنوبی و ازبکستان مدعیان اصلی این گروه بوده و دو تیم از این سه تیم، به جام جهانی می‌رسند. من هم امیدوارم  تیم ملی ایران به عنوان سرگروه به جام جهانی صعود کرده و دوباره دل مردم ایران را شاد کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز