خبرگزاری کار ایران

شمس در گفت گو با ایلنا:

صحبت های کشاورز قبل از ضربات پنالتی کلاس روانشناسی بود/ ناظم الشریعه کوچینگ فوق‌العاده‌ای داشت

asdasd
کد خبر : ۴۱۲۹۴۴

سرمربی اسبق تیم ملی ایران معتقد است عملکرد کادر فنی و بازیکنان تیم ملی فوتسال در بازی مقابل برزیل بی‌نقص و شجاعانه بوده است.

حسین شمس در خصوص پیروزی شیرین ایران مقابل برزیل به خبرنگار ورزشی ایلنا گفت: خیلی از مردم به پیروزی تیم ایران امید نداشتند و دیشب را در خواب گذراندند. اما بچه‌های ایران بار دیگر فعل خواستن را صرف کردند و برای اولین بار در تاریخ فوتسال برزیل را شکست دادند. من فکر می‌کنم برای بازی با پاراگوئه همه مردم تا پاسی از شب بیدار می‌مانند و این بازی را تماشا می کنند.

وی افزود: از نظر فنی تیم ملی بازی بسیار شجاعانه‌ای را از خود به نمایش گذاشت. ما برای هر لحظه از بازی برنامه مشخصی داشتیم. در لحظاتی که از برزیل عقب افتادیم تصمیم شجاعانه کادر فنی برای بازی 5نفره همه را شگفت زده کرد. جبران دوبا عقب افتادگی آن هم مقابل تیم قدرتمند برزیل چیزی شبیه معجزه بود ولی دیشب این اتفاق افتاد.

سرمربی اسبق تیم ملی در ادامه از عملکرد کادر فنی نیز تمجید کرد و گفت: به نظر من مربیان ما در طول بازی بهترین تصمیمات را گرفتند. تعویض‌های به موقع و درخواست وقت استراحت در زمان مناسب و بازیخوانی تیم حریف و موارد فنی دیگر به خوبی و بدون نقص انجام شد. ناظم الشریعه در بازی دیشب یه کوچینگ فوق‌العاده و بی نقص را از خود به نمایش گذاشت.

شمس با بیان اینکه صحبت‌های محمد کشاورز قبل از ضربات پنالتی کلاس درسی برای روانشناسی ورزشی است، گفت: او قبل از ضربات پنالتی به هم‌تیمی هایش گفته بود اگر گل زدید خداروشکر و اگر گل نزدید فدای سرتان. این جمله بار روانی سنگینی که روی پنالتی زن‌های تیم ملی وجود داشت را برطرف کرد و دیدید که بازیکنان ایران چقدر راحت پشت ضربات پنالتی قرار می‌گرفتند.

این کارشناس فوتسال در پایان درباره حرکت زیبای بازیکنان تیم ملی ایران در تقدیر از فالکائو نیز گفت: فالکائو در فوتسال مانند مارادونا و پله در فوتبال است. سالها باید بگذرد تا بازیکنی در این سطح در فوتسال جهان ظهور کند. او از نظر فنی و اخلاقی بهترین بازیکن تاریخ فوتسال دنیاست. بازیکنان ایران در پایان بازی  و با حرکتی خودجوش چنان کار اخلاقی و بزرگی کردند که سایت رسمی فیفا آنها را جوانمردان خطاب کرد. در دوره‌ای که بی اخلاقی در همه جا موج می‌زند کار بازیکنان ایران در تقدیر از فالکائو بی نظیر و ستودنی بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز