خبرگزاری کار ایران

خشم باشگاه بارسلونا از CAS

قهرمان اسپانیا از حکم اخیر دادگاه عالی ورزش در واکنش به اعتراض کهکشانی‌ها به مجازات‌شان از سوی فیفا، ابراز نارضایتی کرد.

به گزارش ایلنا، جوردی مستره، نایب رئیس باشگاه بارسلونا از لغو موقت محرومیت بازیکنان خارجی جوان تیم‌های پایه باشگاه رئال‌مادرید از سوی دادگاه عالی ورزش (CAS) ابراز نارضایتی کرد و آن را نوعی تبعیض از سوی بالاترین نهاد قضایی در دنیای ورزش برای کهکشانی‌ها دانست.

فیفا سال گذشته باشگاه رئال‌مادرید را به دلیل عقد قراردادهای غیرمجاز با بازیکنان خارجی زیر سن قانونی از جمله سه پسر زین‌الدین زیدان، سرمربی فرانسوی کهکشانی‌ها، علاوه بر پرداخت جریمه نقدی به یک سال محرومیت از عقد قرارداد با بازیکنان جدید محکوم کرد. رئالی‌ها در اعتراض به این حکم کمیته انضباطی فیفا، به کمیته استیناف این سازمان شکایت کردند اما به جایی نرسیدند و به همین دلیل پرونده خود را به دادگاه عالی ورزش ارجاع دادند.

CAS هنوز به اعتراض باشگاه رئال‌مادرید به محرومیت یک ساله و جریمه نقدی‌اش رسیدگی نکرده اما به بازیکنان جوانی که فیفا آنها را از ادامه دادن به دوران بازیگری‌شان در جمع سفیدپوشان پایتخت اسپانیا منع کرده بود، اجازه داده به کار خود در این تیم دهند. همین موضوع نارضایتی رقیب دیرینه رئالی‌ها یعنی بارسلونا را به همراه داشته چرا که این باشگاه که دو سال پیش مرتکب تخلفی مشابه شده بود نتوانست چنین امتیازی از دادگاه عالی ورزش بگیرد.

مستره با اشاره به اینکه چگونه CAS دو سال پیش درخواست مشابهی از سوی باشگاه بارسلونا را رد کرد، اظهار داشت: لغو محرومیت بازیکنان باشگاه رئال ‌مادرید از سوی CAS، گواه نسبی بودن تخلف است که بازیکنان کم سن‌وسال ما را به دلیل محرومیت از بازی در این باشگاه منع می‌کند. اوضاع زمانی بدتر شد که آن بازیکنان مجبور به ترک آکادمی لاماسیا شدند که تضاد فاحش با قوانین فیفا بود، قوانینی که وضع شده تا از حقوق بازیکنان کم سن‌و‌سال دفاع کند.

باشگاه بارسلونا دو سال پیش به دلیل ارتکاب تخلفی مشابه با آنچه دو باشگاه شهر مادرید انجام داده‌اند نه تنها به پرداخت جریمه نقدی و محرومیت یک ساله از اضافه کردن بازیکن به ترکیب خود محکوم شد بلکه با آن دسته از بازیکنان خارجی زیر سن قانونی که با آنها قرارداد بسته بود، قطع همکاری کرد.

 

کد خبر : ۴۱۲۴۴۵