خبرگزاری کار ایران

فرکی: تعطیلات لیگ بازیکنان را از شرایط بازی دور کرده است

سرمربی سایپا معتقد است تعطیلات لیگ برتر به تیم‌ها آسیب می‌زند.

به گزارش ایلنا، حسین فرکی در نشست خبری قبل از مسابقه برابر صبا با تبریک عید غدیر و ابراز خوشحالی از حضور در شهر مقدس قم گفت: من با تیم‌های سابقم نیز به قم آمده‌ام و خاطره خوبی از لحاظ نتیجه‌گیری از این شهر ندارم. مرفاوی دوست خوب من است و در گذشته مقابل هم و همینطور کنار هم قرار گرفته‌ایم. امیدوارم یک بازی خوبی ارائه دهیم و تماشاگران نیز از این مسابقه لذت ببرند. امیدوارم فردا یک روز خوب برای فوتبال کشور باشد.

وی افزود: کیفیت بازی‌های این فصل آنقدر بالا نرفته که نتایج بسیاری از تیم‌ها از جمله صبا واقعی باشد. صبا کادر فنی خوبی دارد و انگیزه زیادی برای نتیجه گرفتن دارد و ما نیز کار ساده‌ای نداریم. تلاش می‌کنیم نتیجه این مسابقه را به نفع خود به پایان برسانیم. با تمام احترامی که برای صبا قائلم فوتبال قابل پیش‌بینی نیست و نمی‌دانیم چه نتیجه‌ای رقم می‌خورد. هر تیمی از فرصت‌های خود بهتر استفاده کند به هدفش خواهد رسید.

سرمربی سایپا عنوان کرد: زمان فاکتور خیلی مهمی است. هم مدیریت تیم و هم کادر فنی به زمان نیاز دارند. بازیکنان ما هم به زمان نیاز دارند تا به شکل واقعی خود برسند. بارها تاکید کرده‌ام با احترامی که به تیم ملی قائلم و می‌دانم اولویت اصلی فوتبال ما صعود به جام جهانی است اما این تعطیلات بازیکنان را از شرایط بازی دور کرده است.

فرکی با گلایه از تعطیلات طولانی لیگ برتر عنوان کرد: تاکنون سابقه نداشته در فوتبال ما این همه نتایج مساوی در لیگ رخ دهد. مطمئنا تیم‌ها یا شرایط خوبی ندارند یا برای کسب حداقل امتیاز در بازی احتیاط می‌کنند ولی ما با نگاه جدیدی به باشگاه آمده‌ایم. انگیزه داریم که سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنیم که نمی‌دانم چقدر در این موضوع موفق خواهیم بود. اکثر تیم‌ها برای کسب سهمیه انگیزه دارند و ما هم شانس داریم. عدم هماهنگی بازیکنان مشکل اصلی ماست. اگر بازی به بازی پیش برویم شرایط تیم ما بهتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در فولاد و نفت نیز در ابتدای فصل نتایج خوبی نمی‌گرفت خاطرنشان کرد: برخی تیم‌ها مانند صبا و نفت که تازه سر و شکل گرفته‌اند از تعطیلات لیگ سود بردند. من مطمئنم استقلال نیز نیاز به زمان دارد تا خود را به خوبی نشان دهد. البته برخی تیم‌ها نیز از این تعطیلات ضربه می‌خورند. یادم می‌آید زمانی که در فولاد بودم 9 هفته اول نتیجه نمی‌گرفتیم  همین شرایط در نفت تهران و سپاهان نیز برقرار بود اما در سال دوم تیممان شکل گرفت و به هدفمان رسیدیم. الان نیز شرایط همینطور است.

سرمربی سایپا ادامه داد: 29 روز تعطیلی بعد از مسابقه با صبا خوب نیست و تیم‌ها آسیب می‌بینند. اگر ایرادی داشته باشیم، آن را حل و فصل می‌کنیم تا تیم ملی به جام جهانی برود. ما حاضریم 2 ماه لیگ تعطیل شود تا ایران به جام جهانی صعود کند. بالاخره ما هم دوست داریم تیم ملی به جام جهانی برود و باید به نظر سرمربی احترام بگذاریم ولی اینکه تنها چند بازیکن از لیگ برتر در ترکیب تیم ملی قرار می‌گیرند باب میلمان نیست که حدود 20 روز لیگ را تعطیل می‌کنند.

فرکی با تمجید از بازیکنان صبای قم گفت: تمام بازی‌های این تیم را از هفته اول دیده‌ایم و بازیکنان این تیم انگیزه زیادی دارند که خودشان را به خوبی نشان دهند. شاید برخی از بازیکنان این نگاه را نداشته باشند ولی بازی مقابل تیمی با بازیکنان با انگیزه کار ساده‌ای نیست. صبا تیم خوبی است که تاکنون در نتیجه‌گیری ناموفق بوده است.

وی در پایان گفت که سایپا مصدوم و محرومی برای بازی مقابل با صبا ندارد.

 

کد خبر : ۴۱۲۳۱۲