خبرگزاری کار ایران

با استقلال بازی داشتیم نه یک تیم آماتور

برانکو: بازی مساوی شد اما به راه خود ادامه می‌دهیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: دربی مساوی شد،اما به راه خود ادامه می‌دهیم.

به گزارش ایلنا، برانکو ایوانکوویچ پس از تساوی بدون گل در دربی 83 اظهار داشت: قبل از هر چیز باید از هواداران تیم تشکر کنم که با بیشترین تعداد ممکن در ورزشگاه حاضر شدند. بازیکنانم به خوبی به وظیفه‌شان عمل کردند. دربی هوای خاص خود را داشت. استقلال هم نشان داده که تیم خوبی است. به بازیکنانم به خاطر تمرکزشان تبریک می‌گویم. متاسفانه بازی را نبردیم. اما این بازی به ما نشان داد که به هدفمان نزدیک شده‌ایم.  در ساعت 5 با این دمای هوا سخت بود. مخصوصا با روش بازی ما اما به هر حال راه خود را ادامه می‌دهیم. از همین الان خود را برای بازی بعد آماده می‌کنیم.

وی درباره علت فیکس بازی کردن مهدی طارمی با وجود غیبتش در فصل آماده‌سازی اظهار داشت: در مورد طارمی موافق هستم. او چند روز قبل از شروع فصل به ما اضافه شد در چند بازی اول به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمد مشخص است که هنوز آماده نیست اما آقای گل فصل گذشته است و خطرناک است. بعد بازی سپاهان به اردوی تیم ملی خواهد رفت و انتظار دارم با تمرینات خیلی از مشکلات برطرف شود.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه چه زمانی روند گل نزدن طارمی به تمام خواهد شد، گفت: وحید امیری جانشین او است اما متاسفانه مصدوم است. نمی‌خواهم دنبال توجیه باشم که چرا بازی نکرد و یا انصاری که حالش بد شد و تعویض شد به هر حال دنبال برطرف کردن مشکلات هستیم. طارمی هنوز جوان است و نیاز به آرامش و کار بیشتری دارد. بازی به بازی قدرت خود را نشان می‌دهد امیری به خاطر مصدومیتی که داشت متاسفانه نتوانست بازی کند او به شدت مصدوم شده است. حالا باید دید که به بازی سپاهان می‌رسد یا خیر.

برانکو در مورد اینکه زهر لازم از پرسپولیس دیده نشد تاکید کرد: همین الان گفتند که ما امروز شانس زیادی ایجاد نکردیم. آیا مقابل استقلال باید 15 شانس گل به وجود آوردیم؟ در کنفرانس خبری قبل بازی در مورد کیفیت استقلال گفتم تکرار می کنم گلری دارند که در کنار بیرانوند جزو بهترین گلرهای ایران هستند. ملی پوش زیادی دارند. اگر الان در جایگاه بدی هستند دلیل بر بد بودن نیست، تازه هفته ششم است. یک ماه لیگ تعطیل بوده و تیم‌ها تازه به شرایط آمادگی می‌رسند.

وی در مورد اینکه چرا پرسپولیس در این بازی متفاوت ظاهر شد و آن پرسپولیس همیشگی نبود و همچنین در مورد تعطیلی لیگ تاکید کرد: تا حدی با نظر شما موافق هستم. طبیعی است که تعطیلات به این طولانی در تیم تاثیر می‌گذارد. هیچ مربی و تیمی وجود ندارد که با این فاصله تعطیلات فرم اصلی خود را حفظ کند. مخصوصا وقتی 5-6 بازیکن کم باشد. تمرین تیم ملی با باشگاهی متفاوت است به خاطر همین گفتم که از تیمم راضی هستم بخش اعظم بازی را ما کنترل می‌کردیم. طبیعی است که بخشی از نیمه دوم را استقلال کنترل کرد باز در 15 دقیقه آخر ما کنترل کردیم اما هنوز فضای کافی داریم برای بالا بردن بازیکنان سرعتی خودمان مثل علیپور و احمدزاده. این دربی است طبیعی است که استقلال هم کیفیت خود را دارد.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه منصوریان گفته داور در صحنه‌های 50 - 50 به سود پرسپولیس سوت زده گفت: معمولا در مورد این مسائل نظر نمی دهم هر کس نظر خود را دارد. فکر می‌کنم همان طور که همکار عزیزتان گفتند ما فرصت های زیادی داشتیم استقلال هم 2 - 3 موقعیت داشت مثل همان اشتباهی که بازیکن ما داشت و بیراوند توپ را گرفت. استقلال مثل ما چند بازیکن ملی‌پوش دارد. در مورد داوری فقط می توانم تبریک بگویم. به خاظر آن افتخاری که کسب کرد و فینال المپیک را سوت زد نمی‌دانم می‌توانید درک کنید که چه افتخار بزرگی است؟! حالا اگر یکی دو خطا اشتباه کرده است مهم نیست به نظر داور احترام می‌گذارم. در صحننه ای که روی طارمی خطا شد نمی‌دانم بیرون بود یا داخل. به هر حال موقعیتی بود که به سختی می‌توان تصممیم گرفت.

وی در مورد اینکه بهترین بازیکن به نظر او بیرانوند بود،  گفت: عادت ندارم در مورد شخص صحبت کنم. درست است بیرانوند مطمئن و خوب عمل کرد. ضربه رضایی را دفاع کرد اما این موضوع عادی است که توپ را از فاصله 40 متری بتوان دفاع کرد بعد از آن هم اشتباه خود را جبران کرد. تبریک می گویم که از سانترها بیرون آمد و کاملا به وظیفه خود عمل کرد. وقتی تیم باشیم افراد بالا می‌آیند ناعادلانه خواهد بود که فقط از بیراوند تعریف کنیم کل تیم خوب بودند.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه استقلال برای سمت راست خود و جناح چپ پرسپولیس برنامه داشته تاکید کرد: ما در آن سمت خیلی خوب توانستیم حیدری و غفوری را کنترل کنیم. ربیع خواه به حملات اضافه هم می شد یکی از بازیکنان ما 3 موقعیت از دست داد. از بازی آنها خیلی راضی هستم.

وی در مورد اینکه آیا فکر می‌کرده استقلال با این شرایط به بازی بیاید و انگیزه زیادی داشتند گفت: موافق نیستم. بارها هم به بازیکنان گفتم و هم تکرار کردم وقتی در مورد استقلال حرف می‌زنیم در مورد یک تیم معمولی صحبت نمی‌کنم. برخی بازیکنان تعویضی این تیم هستند که سال گذشته در ترکیب تیم قرار داشتند. بازیکنان خوب گرفتند رحمانی الان بازیکن تعویضی است آنها برای قهرمانی تیم را بستند مدام تکرار می‌کنم که تیم خوبی دارند. بعد از 3- 4 برد عالی فاصله می‌افتد و حالا باید چند بازی انجام دهیم 3 حریف سخت روبروی ما است. 

سرمربی پرسپولیس گفت: از عملکرد تیمم راضی هستم. دفاع خیلی خوب عمل کرد. به هر حال بخش عمده‌ای از بازی را کنترل کردیم. همان طور که گفتم به این بازی خوشبین بودم و هم اکنون هم این موضوع را تایید می کنم.

 

کد خبر : ۴۱۱۲۸۶