خبرگزاری کار ایران

دربی هشتاد و سوم؛

سرنوشت یک نیمکت؛ بودن یا نبودن منصوریان

پرسپولیس شرایطی کاملا متفاوت دارد و کادرفنی این تیم با خیالی راحت و آسوده پا به میدان می‌گذارد اگرچه می‌دانند که بردشان در دربی تضمیمن شده نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، نه فقط حساس‌ترین دیدار هفته، بلکه حساس‌ترین دیدار فصل است، هم به لحاظ نتیجه‌گیری برای دو تیم و هواداران‌شان و هم برای سرمربیان سرخابی. این دیدار را بازی مرگ و زندگی علیرضا منصوریان می‌دانند. چون برد در آن می‌تواند چند هفته به این مربی فرصت بدهد و باخت امضای آخر را روی برگه اخراجش خواهد زد. پرسپولیس اما شرایطی کاملا متفاوت دارد و نیمکت این تیم با خیالی راحت و آسوده پا به میدان می‌گذارند اگرچه می‌دانند که نه بردشان در دربی تضمیمن شده است و نه باخت در دربی با وجود نتایج خوب از ابتدای فصل می‌تواند برای سکوها و هواداران قابل هضم باشد. به خصوص که با توجه به شرایط بد استقلال، باخت پرسپولیس در دربی حسابی هواداران را عصبانی خواهد کرد. برانکو ایوانکوویچ در سه دربی موفق به کسب دو برد و یک مساوی شده است. برانکو در شرایطی دنبال سومین پیروزی‌اش در دربی است که منصوریان پس از حضور در استقلال به هواداران تیمش قول پیروزی در دربی را داد و جمعه برای او روز واقعه است.

این بازی ساعت 17:00 فردا در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود و همه دیدارهای این بازی هم به صورت اینترنتی فروخته شده و دو روز گذشته به پایان رسیده است.نکات دیگر این بازی حساس را در زیر می‌بینید:

1/ پرسپولیس یکی از 2 تیم بدون باخت فصل است.

2/ استقلال یکی از 5 تیم بدون برد فصل است.

3/ پرسپولیس با خوردن تنها یک گل، بهترین خط دفاع جدول بازی‌های خانگی را دارد.

4/ پرسپولیس تنها تیم لیگ شانزدهم است که امتیازاتش دو رقمی شده.

5/ پرسپولیس به عنوان میزبان در این فصل هنوز نباخته است و یک برد و یک مساوی دارد.

6/ استقلال به عنوان مهمان در این فصل هنوز نبرده است و یک باخت و یک مساوی دارد.

7/ استقلال در این فصل هرگز کلین‌شیت نکرده است و در تمام بازی‌ها گل خورده.

8/ دروازه بیرانوند فقط یک بار در این فصل باز شده، کمتر از هر تیم دیگری.

9/ بیرانوند با 4 بازی بدون گل خورده بهترین دروازه بان فصل است.

10/ پرسپولیس هیچ باختی در 7 بازی اخیرش نداشته است.

11/ تنها شکست پرسپولیس و برانکو در 29 بازی آخرش برابر نفت و منصوریان بوده است.

12/ برانکو هرگز در دربی نباخته است و 2 برد و یک مساوی دارد.

13/ استقلال با کاپیتانی مهدی رحمتی هرگز در دربی برنده نشده است و 4 مساوی و یک باخت دارد.

14/ منصوریان به عنوان سرمربی 5 بار با پرسپولیس در لیگ برتر بازی کرده و یک باخت با پاس همدان دارد و 2 مساوی و 2 برد روی نیمکت نفت.

15/ برانکو به عنوان سرمربی پرسپولیس هرگز موفق به شکست دادن منصوریان نشده است. بازی رفت فصل قبل یک بر یک مساوی شد و بازی برگشت را نفت با 2 گل برد.

دیگر بازی این هفته هم فولاد خوزستان و پدیده خواهد بود. فولاد با اضافه شدن ساسان انصاری و بازی خوبی که مقابل سایپا انجام دادند امیدوار هستند با برد پدیده خود را از قعر جدول نجات بدهند.

 

 

کد خبر : ۴۱۰۹۵۶