خبرگزاری کار ایران

هاشمی‌نسب در گفت‌وگو با ایلنا:

دربی حکم مرگ و زندگی را برای منصوریان دارد/ شانس هر دو تیم برابر است

پیشکسوت استقلال معتقد است بازی با پرسپولیس برای منصوریان حکم مرگ‌ و زندگی را دارد.

مهدی هاشمی‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در مورد شرایط استقلال برای بازی مقابل پرسپولیس،‌ گفت: شرایط استقلال برای دربی خوب است و به نظر من هر دو تیم برای دربی در شرایط برابری قرار دارند. دربی با همه بازی‌ها متفاوت است و نباید به شرایط دو تیم در جدول نگاه کنیم. استقلال از لحاظ تاکتیکی تیم خوبی است و فقط  بدشانسی می‌آورد.

هاشمی‌نسب ادامه داد: دربی یک بازی سنتی است و از حساسیت‌ها و حواشی زیادی برخوردار است. پیش‌بینی این بازی کار بسیار سختی است و تا پایان 90 دقیقه نمی‌توان درباره نتیجه این بازی صحبتی کرد. این بازی کاملا روحی و روانی است و تکنیک و تاکتیک نقش کمی در آن ایفا می‌کنند.

پیشکسوت استقلال با اشاره به اینکه در این بازی فشار زیادی روی بازیکنان است،‌ گفت: بازی دربی در اکثر مواقع جذاب نیست و بازیکنانی در این بازی گل می‌زنند که شاید در طول فصل هیچ اسمی از ‌آنها نبوده است. ایمون زاید الان کجاست؟‌ امید روانخواه رفت‌ و برگشت در دربی گل زد ولی الان صحبتی از این بازیکن‌ها نمی‌شود. برای این دو بازیکن که اسم بردم آرزوی موفقیت می‌کنم و منظور من از این حرف این است که شرایط دربی کاملا متفاوت از سایر بازی‌ها است.

وی در مورد انتقاداتی که به منصوریان درباره چینش بازیکنان می‌شود، گفت: انتخاب بازیکنان برای ترکیب اصلی در اختیار منصوریان است و او در طول هفته تیم را تمرین می‌دهد بنابراین ما نمی‌توانیم در این موضوع دخیل باشیم.‌

بازیکن اسبق استقلال با بیان اینکه این بازی به نوعی برای منصوریان حکم مرگ و زندگی را دارد،‌ گفت:‌ منصوریان دوست بسیار خوب من است و او با برد دربی می‌تواند تمام ناکامی‌های پنج هفته ابتدایی لیگ را فراموش کند. باخت این بازی هم می‌تواند شرایط را برای استقلال حادتر کند.

او ادامه داد:‌ من از دل هواداران خبر دارم و چند سال در دربی بازی کردم. هواداران حاضرند همه لیگ را از دست بدهند اما دربی را با برد پشت سر بگذارند. برد دربی از قهرمانی برای هواداران دو تیم مهم‌تر است. پیروزی در  دربی بازیکنان را هم به خودباوری می‌رساند. استقلال مثل یک مار زخمی است و بازیکنان با کسب برد در این بازی می‌توانند تمام حاشیه‌ها را از تیم دور کنند.

بازیکن اسبق استقلال و پرسپولیس در مورد اینکه گفته می‌شود روی کاغذ پرسپولیس شانس بیشتری برای کسب پیروزی برابر استقلال دارد،‌ گفت: این مسائل اصلا درست نیست و در حد حرف است. پرسپولیس تیم بزرگی است و بازیکنانش با هم هماهنگ شده‌اند اما این دلیل بر برد در دربی نیست. من شانس دو تیم را برابر می‌دانم.

هاشمی‌نسب در مورد پیش‌بینی‌اش از نتیجه دربی، گفت: همانطور که گفتم تا پایان 90 دقیقه نمی‌توان در مورد نتیجه این بازی صحبت کرد اما امیدوارم استقلال برنده دربی شود.

 

کد خبر : ۴۱۰۶۷۸