خبرگزاری کار ایران

منصوریان: برای دربی کاملاً آماده‌ایم/ هواداران جو منفی در تیم ایجاد نکنند

سرمربی تیم فوتبال استقلال مدعی شد تیمش برای رویارویی با پرسپولیس در هفته ششم لیگ برتر کاملاً آماده است.

به گزارش ایلنا، علیرضا منصوریان پس از تساوی یک بر یک مقابل ماشین‌سازی در نشست خبری گفت: بازی خوبی بود خیلی خوب شروع کردیم 20 دقیقه قبل و بعد از گلی که خوردیم دچار دست‌پاچگی شدیم.

منصوریان ادامه داد: از نظر فنی کاملا راضی هستم. تیم من در خلق موقعیت بسیار خوب عمل کرد اما در گلزنی بدشانس بودیم. بدشانس در گلزنی و خلق موقعیت در فوتبال سخت است و ما در خلق موقعیت خیلی خوب بودیم.

وی ادامه داد: از خط دفاع تیمم خیلی راضی هستم. ما در چند دقیقه آخر هم می‌‌توانستیم به گل برسیم اما در گل کردن موقعیت‌ها بدشانس هستیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد اینکه شاهد دو نیمه متفاوت از استقلال بودیم که نیمه اول خیلی خوب بود اما در نیمه دوم بد بازی کرد، و حتی هواداران نسبت به تعویض بختیار رحمانی و فرشید اسماعیلی معترض بودند، گفت: من از هواداران بحث بختیار رحمانی را نشنیدم آن‌ها اسمی از او نبردند بلکه صحبت فرشید اسماعیلی شد که من از هواداران می‌خواهم در تیم شرایط منفی ایجاد نکنند. تیم ما را مثل گذشته حمایت کنند. وقتی بازیکن به مربی‌اش می‌گوید خسته شدم و نمی‌ توانم بازی کنم مجبورم او را تعویض کنم.نمی‌ توانم دور ورزشگاه بدوم و داد بزنم که بازیکن من خسته شده است. از هواداران می‌خواهم حمایت بیشتری از تیم ما داشته باشند. فرشید اسماعیلی بالای 10 کیلومتر در زمین دوید در مورد بختیار رحمانی هم چیزی نشنیدیم. او نیازمند فضا است تا با بازیکنان تیم ما همسو شود. بختیار رحمانی در 22 سالگی کاپیتان فولاد بوده و قهرمان شده است.

منصوریان در مورد اینکه در فوتبال گل نزنی گل می‌خوری گفت: من در داخل رختکن همین صحبت را مطرح کردم در فوتبال اصل بر گلزنی است. و وقتی گل نمی‌زنی تحت فشار قرار می‌گیری. امروز مجید حسینی یک دفاع جوان بود که خیلی خوب کار کرد. او یک دفاع خوب برای آینده تیم ملی است. شاید بازیکنانی که به استقلال آمده‌اند در تیم‌های خودشان ستاره بودند اما تیم‌های نفت و ذوب‌آهن که هوادار کمتری دارند با تیم‌های مانند که استقلال پرطرفدار است قابل مقایسه نیست. آنها تحت فشار قرار می‌گیرند ما بدشانس بودیم. به طور مثال می‌گویم کاوه رضایی از نخبگان فوتبال ایران است و رضایی آینده خوبی در فوتبال ایران خواهد داشت اما او و فرشید اسماعیلی در گلزنی بدشانس بودند. حریف فقط 2-3 توپ روی دروازه ما آورد که یکی از آن‌ها گل شد. از نظر تاکتیکی از تیم راضی هستم اصل بر حفظ نتیجه است من باید این مسئله را به تیم اضافه کنم. حتی این مسئله حفظ نتیجه از حاشیه که ممکن است به وجود بیاید مهم‌تر است.

وی در مورد اینکه از فرشید باقری و امید ابراهیمی رضایت دارد، گفت:بله از آنها راضی هستم ابراهیمی یکی از بهترین هافبک‌های ایران است او چند وقت پیش جایزه بهترین هافبک ایران را گرفت اما فرشید به زمان نیاز دارد تا با استقلال هماهنگ‌تر شود.

وی درباره اینکه چه زمانی در ساختار دفاعی تیمش به نتیجه خواهد رسید و در بازی امروز هم مگویان را به سمت چپ خط دفاعی برد و اینکه این آزمایش و خطاها چه زمانی به نتیجه می‌رسد، اظهار داشت: تشخیص کادر فنی این بود که مگویان به سمت چپ برود. ساختار خط دفاعی ما خوب بود که حسینی خوب بازی کرد و پادوانی هم نیاز به زمان دارد. به‌نظرم باید برای بهتر شدن ساختار دفاعی تا هفته هفتم، هشتم به ما فرصت بدهید. ما به‌دنبال استحکام خط دفاعی هستیم که از هر چیزی برای ما مهم‌تر است.

سرمربی استقلال در خصوص اینکه آیا از حقدوست در دربی استفاده خواهد کرد یا نه، خاطرنشان کرد: برای دربی کاملاً آماده‌ایم. در طول هفته باید فقط روی مسائل روحی و روانی کار کنیم. باید به بازیکنانم آگاهی بدهم که با چه تیمی بازی داریم. حریف‌مان بسیار قوی است و قابل احترام. حقدوست هم خیلی خوب جلو آمده و آمادگی داریم از این بازیکن در دقایق آخر استفاده کنیم.

منصوریان درباره اینکه لب خط آرام و قرار ندارد و شاید همین مسئله به بازیکنانش فشار وارد می‌کند و استرس می‌دهد، گفت: نه، قبول ندارم. تجربه تیم امید و نفت را دارم. بازیکن جوان همیشه نیاز به انگیزه دارد. من انرژی منفی به تیمم نمی‌دهم، بلکه انرژی مثبت می‌دهم. اگر بازیکنی اشتباه می‌کند به او می‌گویم که ایرادی ندارد و بازی‌ات را انجام بده و این را بارها به حسینی گفتم. من این تجربه را در نفت و امید داشتم و موفق بودم.

وی تأکید کرد: تیم جوان لحظه به لحظه نیاز به انرژی از سوی سرمربی‌اش دارد. من چیز خاصی به بازیکنانم نمی‌گویم که استرس بگیرند و صدای 50 هزار نفر روی سکوهاست که بازیکنان صدای مرا نمی‌شوند و فقط من را می‌بینند که انرژی مثبت بگیرند.

 

 

کد خبر : ۴۱۰۰۵۴