خبرگزاری کار ایران

ساره جوانمردی اولین بانوی طلایی کاروان منا

ساره جوانمردی، دارنده مدال برنز رقابت‌های پارالمپیک لندن توانست اولین مدال کاروان ایران در رقابت‌های پارالمپیک ریو را به دست آورد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، ساره جوانمردی، نماینده تیم ملی تیراندازی جانبازان و معلولین ایران در رقابت‌های پارالمپیک 2016ریو توانست در رشته تفنگ بادی 10 متر اولین مدال طلای کاروان ورزشی ایران را به دست آورد و مدال نقره پارالمپیک 2012 لندن خود را به مدال طلا تبدیل کند.

ساره جوانمردی در رقابت‌های جهانی 2014 آلمان توانست جواز حضور در رقابت‌های پارالمپیک ریو را کسب کند و راهی برزیل شود. جوانمردی را می‌توان یکی از با کیفیت‌ترین تیراندازان پارالمپیک دانست. جوانمردی در چهار رقابت برون مرزی که قبل از پارالمپیک 2016 اعزام شده بود توانست در هر چهار رقابت بر سکوی اول بایستد، تا پس از آن یکی از شانس‌های کسب مدال طلای رقابت‌های پارالمپیک ریو محسوب شود.

تیراندازی معلولین و جانبازان ایران از سطح کیفی خوبی برخوردار است. گمانه‌زنی‌ها نشان می‌داد که رقابت برای کسب مدال در پارالمپیک ریو بین نمایندگان ایران باشد ولی باید توجه داشت که شرکت در رقابت‌های پارالمپیک همانند رقابت‌های المپیک احتیاج به تجربه زیادی دارد. نمایندگان ایرانی حاضر در این رقابت‌ها به دلیل کم تجربه‌گی از دور رقابت‌ها کنار رفتند. جوانمردی در این رقابت‌ها با نمایندگانی از اوکراین و ترکیه رقابت‌ نزدیکی داشت که توانست آنها را شکست دهد و اولین مدال طلا را برای کاروان پارالمپیک ایران در رشته تفنگ بادی ده متر به دست آورد.

روز چهارشنبه این هفته رقابت‌های تپانچه خفیف 50 متر بازی‌های پارالمپیک آغاز خواهد شد که در این رقابت‌ها ساره جوانمردی یکی از شرکت کنندگان خواهد بود. تیم ملی تیراندازی جانبازان و معلولین ایران در رقابت‌های تپانچه خفیف 50 متر با ترکیب آقایان و بانوان شرکت خواهد کرد. جوانمردی می‌تواند دومین مدال طلای خود را در رقابت‌های پارالمپیک 2016 ریو به دست آورد. او پیش از این در رقابت‌های جهانی توانسته بود مدال طلا را بدست آورد. جوانمردی یکی از شانس‌های کسب مدال طلای رقابت‌های تپانچه خفیف 50 متر پارالمپیک ریو محسوب می‌شود.

 

کد خبر : ۴۰۹۵۳۳