خبرگزاری کار ایران

درخواست غرامت ۲.۵ میلیون یورویی جیووا از فدراسیون فوتبال

بردبار: رفتار مسئولان فدراسیون غیرحرفه‌ای است

نماینده جیووا در ایران از درخواست غرامت 10 میلیارد تومانی این شرکت از فدراسیون فوتبال خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد علی تابع بردبار در گفت‌وگو با رادیو ورزش در مورد نامه اعتراضی شرکت ایتالیایی جیووا به فدراسیون فوتبال برای درخواست غرامت 2.5 میلیون یورویی که معادل 10 میلیارد تومان می‌شود، گفت: متأسفانه به دلیل عدم رفتار غیرمسئولانه و غیرحرفه‌ای فدراسیون فوتبال چنین نامه‌ای نوشته شده است. فدراسیون فوتبال از قراردادی که باید به آن پایبند می‌بوده، تخلف کرده است. به همین دلیل شرکت ایتالیایی درخواست غرامت 2.5 میلیون یورویی کرده است.

وی ادامه داد: مجبورم در اینجا واضح صحبت کنم، البته مفاد قرارداد بین شرکت‌ جیووا و فدراسیون ایران محرمانه است، اما به‌طور مثال می‌توانم بگویم عدم استفاده هرکدام از اعضای تیم ملی از لباس اسپانسر 5 هزار یورو جریمه در پی دارد. اگر 30 نفر از اعضای تیم ملی در یک جلسه تمرینی چنین تخلفی را مرتکب شوند، به‌ازای هر نفر 5 هزار یورو جریمه در نظر گرفته می‌شود. این جریمه در مورد مسابقات، نشست‌های خبری، هم اعمال می‌شود، سرمربی تیم ملی هم در صورت تخلف 5 هزار یورو بابت هر جلسه جریمه می‌شود.

نماینده شرکت جیووای ایتالیا در ایران گفت: مذاکره بابرند دیگر 6 ماه قبل از انقضای قرارداد هم ممنوع بوده است، اما مسئولان فدراسیون فوتبال در برنامه تلویزیونی اعلام کردند که با برند دیگری مذاکره داشته‌اند که این تخلف است. در هیچ جای دنیا از اسپانسرها انتقاد نمی‌شود، آن‌ها نقش پشتیبان را دارند. در یورو 2016 شاهد برخی اتفاقات برای برخی برندها بودید، اما آیا مصاحبه‌ای علیه این برندها شد؟ هر مصاحبه علیه برند جیووا نیز جرائم خودش را دارد، مجموعه این تخلفات تا امروز 2.5 میلیون یورو محاسبه شده است که شرکت ایتالیایی درخواست چنین غرامتی را تا این لحظه از فدراسیون فوتبال ایران کرده است.

بردبار در مورد اینکه آیا شرکت جیووا تخلفی در این قرارداد مرتکب نشده، گفت: ما موبه‌مو به قرارداد پایبند بوده‌ایم، متأسفانه حل این موضوع فراتر از یک برنامه رادیویی است و دوستان باید در مراکزی پاسخگو باشند. به استناد این قرارداد طرفین باید متعهد باشند، نباید فرافکنی و جوسازی کرد و با حضور در برنامه‌های تلویزیونی و مطبوعاتی مسائل دیگری را مطرح کرد.از مسئولان فدراسیون فوتبال بپرسید که چرا این قرارداد را نقض کرده‌اند، بهتر است که برمبنای گمانه‌زنی‌ها صحبت نکنیم.

وی در مورد اینکه آیا جیووا هیچ تخلفی در این قرارداد نداشته، گفت: ما چالش زیاد داشته‌ایم، قصورهایی هم از طرف شرکت ما بوده است، بااین‌حال شرکت جیووا بر استمرار این قرارداد تأکید داشته، فدراسیون فوتبال حتی از ما خواست انبار فدراسیون را که از نظر ققسه‌بندی مشکل داشته، بازسازی کنیم و همچنین موجودی‌های انبار را با سیستم‌های کامپیوتری مجهز کنیم. ما این کار را انجام دادیم، درحالی‌که این مسئله در قرارداد ما لحاظ نشده بود. ما هم قصورها و کوتاهی‌هایی داشته‌ایم، اما برای هر نقیصه یا کوتاهی باید تمهیداتی اندیشیده شود، نه اینکه این‌گونه با شرکت ما برخورد شود که نمی‌دانم چه واژه‌ای برای آن استفاده کنیم.

بردبار در پایان گفت: فدراسیون ازطرفی به ما می‌گوید انبار را تجهیز کن و از طرف دیگر با برند دیگری مذاکره می‌کند، بهترین کلمه که به ذهن من می‌رسد، رفتار غیرحرفه‌ای است. تیم ملی فوتسال ایران که در جام جهانی حضور دارد از برند جیووا استفاده می‌کند، فدراسیون فوتبال باید بگوید چرا فقط یک تیم این فدراسیون از برند دیگری استفاده می‌کند، من برای این سؤال جوابی ندارم.

 

 

کد خبر : ۴۰۹۰۸۷