خبرگزاری کار ایران

تیم ایران دائما در حال اعتراض است؛

فنایی: خطای حسینی پنالتی بود/ فوتبال ایران در معرض محرومیت است

کارشناس داوری فوتبال کشور معتقد است که ایران به دلیل اعتراضات شدید کادرفنی در معرض محرومیت است.

محمد فنایی، کارشناس داوری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا، در خصوص صحنه مشکوک به پنالتی سید جلال حسینی روی بازیکن حریف گفت: این صحنه خطای پنالتی بود. کف استوک  حسینی روی پای مهاجم حریف رفت و قطعا پنالتی بود. داور به صحنه نزدیک بود اما دید مناسبی نداشت و کمک داور نیز نمی‌توانست صحنه را ببیند البته این تقصیر کمک داور نبود. 

وی در رابطه با خطای وحید امیری روی دروازه‌بان چینی که منجر به مصدومیت بازیکن حریف شد و داور نیز امیری را با کارت زرد جریمه کرد گفت: این صحنه هم خطا بود که البته داور به درستی این صحنه را تشخیص داد و کارت زرد هم جریمه درستی بود. امیری با بی ملاحظه‌گی روی پای دروازه‌بان رفت. درصورتی که دروازه‌بان به توپ نزدیک‌تر بود و مشخص بود امیری به توپ نمی‌رسد.

وی درباره عملکرد کلی تیم داوری در این دیدار گفت: قبل از بازی همه می‌گفتند داور اردنی قاتل ما خواهد شد اما تیم داوری اعتبار یک کشور است. ضمن این که نظارت روی داوری این دیدار ها زیر نظر FIFA است و نه آسیا. به همین دلیل داوران تمام تلاش خود را می‌کنند که بهترین تصمیمات را بگیرند که بتوانند بازی‌های مهم‌تری را سوت بزنند.  

وی افزود: کادرفنی و بازیکنان ما دائما به داوران اعتراض می‌کنند که این برمی‌گردد به عادتی که در لیگ داریم و همیشه داوران را سیبل انتقادات می‌کنیم. البته که اعتراضات کادرفنی به بازیکنان هم منتقل می‌شود و آن‌ها را عصبی می‌کند. فوتبال ایران در معرض محرومیت و توبیخ است. پس از رفتار نکونام به ایران اولتیماتوم داده‌اند. باید مراقب باشیم. چینی‌ها اینطور نبودند و حتی روی صحنه پنالتی هم اعتراضی نکردند. 

کد خبر : ۴۰۸۶۴۷