خبرگزاری کار ایران

فروتن: شرایط برای برد چین مهیاست/ سبک بازی تیم ملی در دنیا منسوخ شده است

کارشناس فوتبال ایران معتقد است با توجه به سبک بازی تیم ملی ایران، برد مقابل چین دور از دسترس نیست.

بهمن فروتن، کارشناس و پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص بازی تیم ملی مقابل چین به خبرنگار ورزشی ایلنا گفت: سبک بازی ایران کاملا دفاعی است و کی‌روش به فوتبال مبتنی بر مالکیت توپ اعتقادی ندارد. کی‌روش فوتبال ایران را در این سالها از ظرافت دور و به یک فوتبال زمخت تبدیل کرده است. با این سبک فوتبال، تیم ایران در مقابل تیم‌های هجومی که برای برد به زمین می‌ آیند کار راحت‌تری در پیش دارد. در طرف مقابل اگر قرار باشد مقابل تیمی بازی کنیم که برای دفاع و نباختن به زمین می‌آید کار دشواری پیش رو داریم.

وی افزود: در بازی فردا، چین به دلیل میزبانی و باخت در بازی قبل، با سیستم کاملا هجومی و برای بردن به زمین می‌آید که این یک فرصت بزرگ برای تیم ملی است که با دفاع متمرکز و استفاده از ضد حملات این تیم را شکست دهد. با این حساب برد در بازی مقابل چین محتمل، و دور از دسترس نیست. اولویت اول ایران در بازی فردا باید گل نخوردن باشد زیرا اگر در بازی فردا گلی دریافت کنیم امکان گل زدن و برد برای تیم ما سخت می‌شود.

فروتن درباره نقاط ضعف و قوت تیم ایران نیز گفت: با توجه به سیستم دفاعی فوتبال ایران که مبتنی بر  دفاع و استفاده از ضدحملات است، مهاجمان سرعتی مانند آزمون و جهانبخش می‌توانند در بازی فردا گره گشای کار باشند. در طرف مقابل تیم ایران مدافعان کندی دارد که درمقابل سرعت بازیکنان چین این امکان وجود دارد که به مشکل بر بخورند.

فروتن در پایان با انتقاد از سبک و سیستمی که کی‌روش وارد فوتبال ایران کرده است، گفت: فوتبال زمخت جایی در فوتبال روز دنیا ندارد و این یک سبک منسوخ شده است. به همین خاطر است که او در تیم‌های ملی و باشگاهی اروپایی موفقیت چندانی کسب نکرد.

 

کد خبر : ۴۰۸۱۹۲