خبرگزاری کار ایران

چراغپور: استراتژی ایران مقابل چین کسب یک امتیاز است/ اگر نخواهیم تیمی را ببریم بهتر بازی می‌کنیم

جلال چراغپور بازی ایران مقابل قطر و چین را تحلیل کرد.

جلال چراغپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در مورد بازی ایران با چین گفت: برای تحلیل و مقایسه تفاوت‌های بازی ایران – قطر و ایران - چین باید از استراتژی دو بازی وارد شویم. بعد از اینکه استراتژی سه تیم ایران، قطر و چین را بررسی کردیم تفاوت‌های بازی ایران با چین با بازی ایران و قطر مشخص می‌شود.

ایران باید بازی مقابل قطر را پیروز می‌شد

بازی ایران و قطر اولین بازی داخل خانه ایران بود و ایران از امتیاز میزبانی برخوردار بود. چین در اولین بازی‌اش مقابل کره‌جنوبی میهمان بود. در بازی ایران و چین این اولین بازی چین در خانه خواهد بود. ایران باید بازی مقابل قطر را می‌برد. تاکید می‌کنم ایران به هر شکلی باید این بازی را می‌برد به دلیل اینکه اولین بازی در خانه برای ایران بود. دلیل دوم اینکه اگر قرار باشد امتیاز‌های داخل خانه از دست برود ایران در این گروه به خطر می‌افتد.

چین باید مقابل ایران پیروز شود

سرمربی قطر گفته بود مساوی برای ما ایده‌آل است. این حرف نشان‌دهنده تعیین استراتژی بازی بود.

اما مساوی چین را از گردونه رقابت‌ها حذف می‌کند و آ‌ن‌ها به دنبال برد مقابل ایران هستند. چین اگر در بازی با ایران مساوی کند یعنی در دو بازی پنج امتیاز از دست داده و کارش به اما و اگر کشیده می‌شود. بنابر این استراتژی چین پیروزی مقابل ایران است.

استراتژی ایران مقابل چین کسب یک امتیاز است

ایران سه امتیاز بازی اول را کسب کرده است و اگر در چین یک امتیاز کسب کند نتیجه ایده‌آلی خواهد بود. چهار امتیاز در دو بازی نتیجه ایده‌آل در جدول خواهد بود؛ کسب سه امتیاز در خانه و یک امتیاز خارج از خانه. نتیجه مساوی برای چین یعنی خروج چین از گردونه رقابت‌ها به دست تیم ملی ایران.

سبک خاص بازی ایران

مقایسه بازی‌های ایران در جام‌جهانی و جام ملت‌های آسیا نشان داده است که اگر ایران نخواهد تیمی را ببرد بهتر بازی می‌کند. یعنی ما اگر دفاع کنیم بهتر خطر ایجاد می‌کنیم.  تیم ما جمع شدن و سپس حمله سریع quick attack را بهتر بلد است تا حمله همه جانبه. در بازی با قطر نشان دادیم آن تبحری که در دفاع و سپس حمله سریع داریم را در حمله همه جانبه نداریم. اگر با این مقدمات وارد بازی چین شویم به طور قطع یقین  کی‌روش این کار را خیلی خوب به بازیکنان یاد داده است. یعنی تیم ملی مواقعی که در فشار قرار دارد حمله سریع را خیلی خوب انجام می‌دهد. حمله سریع شدتش از ضد حمله کم‌تر است اما با یک نفر بیشتر انجام می‌شود. به طور قطع یقین آرایش بازی ما در بازی با چین با بازی مقابل قطر تفاوت خواهد داشت. استراتژی بازی ایران در بازی مقابل چین استراتژی جمع شدن و باز شدن سریع است.

یکی از خصوصیات نژاد زرد استمرار و تلاش مستمر است

چین در بازی مقابل کره‌جنوبی سه گل عقب بود اما توانست دو گل را جبران کند. باید بگویم یکی از خصوصیات نژاد زرد استمرار و تلاش مستمر است. این یک فاکتور اساسی برای نژاد زرد است. ‌‌آن‌ها تا اخرین لحظه تلاششان را انجام می‌دهند. هرگاه  تیم ملی ایران تمرکز روانی خودش را از دست بدهد چینی‌‌ها ما را اذیت خواهند کرد.

 

کد خبر : ۴۰۷۷۹۷