خبرگزاری کار ایران

گودرزی: گفتن واقعیت به مذاق خیلی‌ها خوش نیامد

وزیر ورزش و جوانان گفت: ما باید همیشه در ورزش واقعیت‌ها را بگوییم اگرچه ممکن است به مذاق خیلی‌ها خوش نیاید.

به گزارش ایلنا، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در همایش تبیین دستاوردهای فرهنگی دولت اظهار داشت: با توجه به اینکه بعد از ادغام سازمان ملی جوانان و تربیت بدنی که گلایه‌هایی وجود داشته مبنی بر اینکه حوزه جوانان در سایه ورزش مغفول مانده، صحبت‌هایم را از حوزه جوانان شروع می‌کنم.

وی افزود: فعالیت‌های فرهنگی در حوزه جوانان به بخش ازدواج و همین طور توسعه مشارکت اجتماعی جوانان اختصاص داشته است. این نکته را بگویم که وزارت ورزش در حوزه جوانان نقش هماهنگ کننده دارد نه اجرایی و 18 دستگاه ملزم و موظف به همکاری هستند.

گودرزی در ادامه صحبت‌هایش در خصوص نقش فرهنگ در ورزش خاطرنشان کرد: ورزش یک مقوله کاملا فرهنگی است و آنچه که روحانی رئیس‌جمهوری کشورمان از ورزش انتظار دارد توجه به ورزش همراه با اخلاق است و همین طور نزدیک کردن مفهوم ورزشکاری به پهلوانی.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه صحبت‌هایش به میانگین مدال‌آوری ایران در ادوار مختلف المپیک اشاره کرد و گفت: میانگین مدال آوری در ایران 4 بوده که بعد از ثبت 8 مدال در المپیک ریو این میانگین به عدد 6 افزایش داشته است. البته ما نباید توقع ایجاد کنیم چرا که ممکن است بعد از عدم کسب نتیجه جامعه به سمت افسردگی برود. باید واقعیت‌ها را بگوییم که البته این موضوع به مذاق خیلی‌ها خوش نیامد و انتقاداتی را شاهد بودیم.

وزیر ورزش و جوانان در پایان به سهم رشته های مختلف در رسانه ملی اشاره کرد و افزود: فوتبال با 44 درصد بیشترین سهم را دارد. این در حالی است که ورزش باستانی با وجود توصیه‌های مقام معظم رهبری با سه صدم درصد و همین طور ورزش بانوان با 5 صدم درصد کمترین سهم را در رسانه ملی دارند.

 

کد خبر : ۴۰۷۵۲۰