خبرگزاری کار ایران

مرزبان: داور را به دلیل حرف زشتش محاکمه می‌کنم

سرمربی تیم خونه به خونه گفت: داور را به خاطر حرف زشتش محاکمه می کنم.

به گزارش ایلنا، علیرضا مرزبان پس از شکست تیمش مقابل سپیدرود در کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: در ابتدا می‌خواهم در مورد داوری صحبت کنم. داور این دیدار خطاب به من گفت «خفه شو»! این حرف زشت را نه تنها از طریق دپارتمان داوری، بلکه از مراجع حقوقی و دادگاه غیر ورزشی شکایت خود پیگیری و این شخص را محاکمه می‌کنم. از  نظر انسانی به من توهین بزرگی شده است و این موضوع را پیگیری می‌کنم. این داور اجازه ندارد به من توهین کند. در سه دانشگاه درس خوانده‌ام و می‌دانم کسی که این لفظ زشت را به کار می‌برد، باید در قبال حرفش پاسخگو باشد.

سرمربی تیم خونه به خونه در مورد پایین آمدن آستانه تحمل داوران گفت: شخصیت من در فوتبال ایران مشخص است چرا که به هیچ‌کس اعتراض و توهین نمی‌کنم اما وقتی داور به من می‌گوید خفه شو، نمی‌توان به راحتی از کنار این موضوع گذشت. این مسئله نه تنها توهین به من بوده، بلکه بی‌احترامی به همه همکارانم و خانواده‌ام است. این آقا باید این موضوع را روشن کند. مگر من چه اعتراضی به او کردم؟ داور پنالتی نگرفته است و ما به کارمان ادامه می‌دهیم اما وقتی مسائل انسانی می‌شود و حرف رکیک می‌زند باید بار حقوقی آن را بپذیرید.

وی در خصوص آرایش خط دفاعی تیمش پس خوردن گل دوم اظهار داشت: ما می‌توانستیم بعد از پنالتی گل دوم را نیز به ثمر برسانیم ولی برایم خیلی مهم بود که امتیاز از این دیدار بگیریم. به همین دلیل مازیار زارع و عمران‌زاده را به خط حمله اضافه کردم.

مرزبان در خصوص به کار گرفتن مازیار زارع در خط دفاع تصریح کرد: مازیار یکی از بهترین بازیکنان داخل زمین بود و از فوتبالش لذت بردم. زارع در نبردهای یک به یک موفق بود و پاس‌های خوبی را نیز ارسال کرد.

سرمربی تیم خونه به خونه در پاسخ به این پرسش که دلیل اعتراض هواداران به فروزان چه بود، گفت: من در این مورد اطلاعی ندارم. شاید به خاطر عملکردش در پاس رو به عقب زارع مورد انتقاد قرار گرفت.  تماشاگران پیروزی تیم را می‌خواهند و از باخت ناراحت می‌شوند.

وی با بیان اینکه فوتبال برای مردم است عنوان کرد: این درگیری‌ها اگر از طرف مسئولان و کادر فنی به خوبی هدایت شود، تماشاچی ها باهم هیچ مشکلی ندارند. اما برخی مسائل برنامه‌ریزی شده است. به طور مثال با لیدرها صحبت می‌شود که در بازی چه بگویند و چه کار کنند. شما فکر می‌کنید اگر در این دیدار لیدرها سازماندهی نشده بودند که به مازیار توهین کنند، باز هم به مازیار زارع توهین می‌شد؟ به نظر من می‌دانستند که قرار بود به مازیار توهین کنند اما کسی جلوی آن را نمی‌گیرد.

مرزبان افزود: این مسائل متاسفانه در شهر ما نیز وجود دارد. دفعه قبل که ما جریمه شدیم، با لیدر ها صحبت کریم که حق توهین به کسی را ندارند و فقط باید تیم را تشویق کنند.  باشگاه‌ها از توهین سازماندهی شده خبر دارند و این یک مسئله غیر انسانی است. این موضوع در همه تیم‌ها وجود دارد و باید این مشکل را حل کنیم.

سرمربی خونه به خونه در مورد حضور تماشاگران گفت: خوشحالم هوادارن به استادیوم می‌آیند. هوداران شهرهای مختلف برای من فرقی ندارند و همه برای من عزیز هستند چرا که این فوتبال برای مردم است. باید ارزش انسانی این مردم را بزرگ  دانست. تیم‌هایی در لیگ برتر هستند که تماشاگر ندارند و این موضوع به دلیل این است که ریشه‌دار نیستند. تیم‌هایی مثل سپیدرود، خونه به خونه و ملوان به دلیل ریشه‌دار بودن، هواداران زیادی دارند. فوتبال به این شکل زنده می‌شود و اعتبار پیدا می‌کند.

 

کد خبر : ۴۰۷۱۶۰