خبرگزاری کار ایران

محصص: اولویت اصلی دربازی‌های ملی کسب نتیجه است/ عیار ایران مقابل چین مشخص می‌شود

کارشناس و مدرس فیفا معتقد است نتیجه بدست آمده مقابل قطر بازی ضعیف ایران را جبران کرد.

 مرتضی محصص، کارشناس فوتبال ایران در گفت وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا، در خصوص بازی شب گذشته ایران مقابل قطر گفت: در بازی‌های ملی، اولویت اول کسب نتیجه و صعود به جام‌جهانی است و برد مقابل قطر بازی ضعیف ایران را جبران کرد. تیم ما از نظر نتیجه عملکرد خوبی داشت و این به تیم ما کمک می‌کند در بازی‌های آینده با استرس کمتری به سراغ حریفان برویم.

وی درباره سیستم و عملکرد فنی تیم ایران گفت: تیم ایران شروع ضعیفی داشت اما هرچه از زمان بازی می‌گذشت از نظر فنی پیشرفت می‌کرد. تاکتیک اصلی تیم کی‌روش، بازی در زمین حریف با استفاده از پاس‌های بلند و اریب بود که در نیمه اول با توجه به توان دفاعی تیم قطر به نتیجه نرسید اما با اصرار بر اجرای این تاکتیک در نهایت منجر به گل دوم ایران شد.

محصص در خصوص ناهماهنگی بین بازیکنان تیم ملی گفت: اکثر بازیکنان تیم ملی را جوانانی تشکیل می‌دهند که تجربه بازی ملی زیادی ندارند. ما باید به جوانگرایی کی‌روش فرصت بیشتری بدهیم. قضاوت در مورد تیم ملی زود است و بعد از بازی با کره‌جنوبی می‌توان تحلیل مناسبی از نحوه بازی  تیم ملی انجام داد.

این کارشناس فوتبال ضمن اشاره به اهمیت بالای بازی با چین، در خصوص این بازی گفت: تیم چین در بازی مقابل کره نشان داد که یک تیم خوب و هجومی است و به نوعی می‌توان گفت عیار تیم و سیستم دفاعی ما در مقابل چین مشخص می‌شود. با توجه به میزبانی و قدرت چین، مساوی برای ایران هم برد محسوب می‌شود.

محصص درپایان ضمن تمجید از بازی جلال حسینی و قوچان‌نژاد در بازی مقابل قطر، معتقد است: عملکرد نیمه‌دوم تیموریان باعث شد تیم ایران به پیروزی برسد و بنابراین می‌توان گفت تیموریان بهترین بازیکن ایران در بازی شب گذشته مقابل قطر بود.

 

کد خبر : ۴۰۷۱۰۲