خبرگزاری کار ایران

کی‌روش: از باخت مقابل قطر فرار کردیم/منتظر عذرخواهی آن آقایی هستم که به تیم ملی لطمه زد

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در مورد اتفاقات آخر بازی ایران و قطر گفت: زمانی که تیمی در دقایق پایانی گلی را به ثمر می‌رساند، چنین حوادثی از نظر احساسی، طبیعی است.

به گزارش ایلنا، کارلوس کی‌روش پس از پیروزی تیم ملی در مقابل قطر در نشست خبری، بازی امشب را بسیار دشوار و پر فشار توصیف کرد و گفت: مشخص بود که قطری‌ها برنامه‌ریزی کرده‌اند تا از نقاط ضعف ما استفاده کنند. به معنای واقعی نیمه اول صفر - صفر بود چراک هر دو تیم سعی می کردند بازی را کنترل کنند.

وی به تشریح تاکتیک ایران برای نیمه دوم پرداخت و گفت: سعی کردیم در نیمه دوم بازی را بازتر کرده تا بتوانیم فشار بیشتری را به حریف وارد کنیم. در نیمه دوم فکر می کنم شانس های بهتری برای گلزنی داشتیم. البته در نیمه اول هم موقعیت داشتیم اما نیمه دوم شانس های ما بهتر بود.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به بازی تیم  قطر اشاره کرد و گفت: اگر ما می خواستیم بازی را ببریم احتیاج داشتیم که سعی کنیم با تعهد و تمرکز بالا این اطمینان را داشته باشیم که می توانیم تیم قطر را به عقب هدایت کنیم. با این کیفیت بازیکنان قطر حتی حمله برای ما دشوار و خطرناک بود.

وی با اشاره به تعویض‌های تیم ملی گفت: هدف از این تعویض‌ها فشار بیشتر بر روی دروازه قطر بود که بالاخره بر اثر این فشارها، دروازه‌بان آنها دچار اشتباه شد و ما توانستیم به گل اول دست پیدا کنیم.

کی‌روش با بیان اینکه ما می‌توانستیم زودتر به گل دست یابیم، اظهار کرد: فکر می کنم گلی نخست ما حقیقت بازی را بر ملا کرد. اگر یک تیم استحقاق پیروزی را داشت آن ما بودیم. تیم قطری دیگری چیزی برای از دست دادن نداشت و می خواستند به تساوی برسند. سعی می‌کردند ضد حمله کنند که توانستیم به گل دوم برسیم و بازی به اتمام رسید.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در مورد علت اتفاقات آخر بازی نیز اظهار کرد: اتفاقی که در آخر بازی افتاد طبیعی بود و همیشه تیم برنده می خواهد جشن بگیرد و تیمی که گل خورده عصبی می شود و می خواهد به بازی برگردد. اگر این گل آخر بازی باشد این اتفاق هم بیشتر می شود و آن ها عصبی هستند. به هیچ عنوان نمی توانیم توجهی به آخر بازی کنیم و از نظر احساس طبیعی است. برای ما این برد شروع خوبی بود. بسیار، بسیار مهم بود، بازی اول را در خانه پیروز شویم.

وی در ادامه این نشیت در مورد بازی آینده ایران در برابر چین نیز گفت: اگر فکر می‌کنید بازی امشب مقابل قطر دشوار بود، بازی بعد مقابل چین سخت‌تر هم خواهد بود. امشب ژاپن در خانه شکست خورد. ازبکستان هم به سختی به پیروزی رسید.امشب شاهد این بودیم که در گروه خود ما ازبکستان توانست یک بر صفر سوریه را ببرد. تیم کره که سه گل جلو بود، دو گل دریافت کرد. چینی‌ها موقعیت بیشتری هم داشتند.

کی روش از کره جنوبی، ازبکستان، چین و قطر به عنوان رقبای اصلی ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی یاد کرد و گفت: قطر نشان داد تیم قدرتمندی است. این مسابقات ۳۰ امتیاز دارد و  هر تیمی می‌تواند به جام جهانی صعود کند. 

وی در ادامه خواستار همکاری و حمایت بیشتر از تیم ملی شد و گفت: در ایران ما بعضی مواقع دوست داریم با آتش بازی کنیم. ما با آتش بازی کردیم وقتی در مراحل آماده سازی قبل از این بازی ان اتفاقات افتاد. آن افرادی که آتش به آماده سازی تیم ملی فوتبال ایران در مسیر مقدماتی جام جهانی زدند، هنوز هستند. لطمه به برنامه آماده سازی تیم ملی زدند. نمی توانیم با این روند ادامه دهیم و با آتش در ابعاد آماده سازی تیم ملی بازی کنیم. تیم ملی و هواداران از این اتفاقات لطمه می‌خورد. ما تا نوامبر ۲۰۱۵، پانزده امتیاز را پشت سر می‌گذاریم. یا صعود می‌کنیم یا حذف می‌شویم. تا مارچ ۲۰۱۷ هم ۲۱ امتیازاز را پشت سر می‌گذاریم. شرایطم نامشخص نیست. امیدوار هستم مسئولان فوتبال ایران تکلیف افرادی که این گونه بازی‌ها را با آتش بازی می‌کنند یک بار برای همیشه مشخص کنند. ما امروز مقابل قطر نبردیم بلکه از باخت مقابل قطر فرار کردیم. یک بار برای همیشه این اتفاقات باید نگاه شود. امروز شاهد این بازی بودیم و از باخت مقابل قطر فرار کردیم. تمام فوتبال ایران باید با هماهنگی و دست در دست هم گام برداریم.

سرمربی تیم ملی درباره اشتباهات احسان حاج صفی در ابتدای بازی و اینکه آیا می تواند از بازیکنان دیگر استفاده کند، گفت: بله اگر به من مهرداد پولادی و بازی های آماده سازی بهتر بدهید و بتوانم با جوانان بازی بدهم مطمئنا می توانیم راهکارهای بهتر داشته باشیم. اگر بازیکنی دارید که ۸۰ بازی ملی دارد و  اشتباه می‌کند یعنی بی تجربه است. چه ضمانتی وجود دارد که از بازیکنان جوان استفاده کنیم. این پیشنهاد را می دهم که شما هم در برنامه های تیم ملی حمایت کنید. راجع به افرادی که به آماده سازی تیم ملی لطمه زدند صحبت کنید هنوز منتظرم آن آقا که به تیم ملی و هواداران لطمه زد عذرخواهی کند.

کد خبر : ۴۰۶۹۹۸