خبرگزاری کار ایران

گزارش اختصاصی ایلنا درباره همه طلبکاران استقلال

این روزها شنیدن تهدیدهای فیفا مبنی بر کسر امتیاز برای استقلالی‌ها تبدیل به یک عادت شده است و هر روز یک نفر از باشگاه شاکی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، این روزها شنیدن تهدیدهای فیفا مبنی بر کسر امتیاز برای استقلالی‌ها تبدیل به یک عادت شده است. بدهی‌های تیم فوتبال استقلال تهران سر به فلک کشیده است. افشارزاده،‌ سرپرست سابق این تیم در یکی از اظهاراتش خبر از بدهی 70 میلیاردی استقلال داد.

قلعه‌نویی و مجیدی بیشترین طلب‌ را دارند

در این بین امیرقلعه‌نویی و فرهاد مجیدی بیشترین طلب را از باشگاه دارند. بدهی استقلال به این دو نفر بیش از سه میلیارد است. بعضی از بدهی‌های استقلال مربوط به چند فصل است که روی هم جمع شده است. امیرحسین صادقی نیز اخیرا خبر داد که طلبی میلیاردی از این باشگاه دارد. افراد دیگری نیز مثل وحید طالب‌لو، عمران‌زاده،‌ عنایتی،‌ مظلومی، شیحی، تیموریان، فکری، نوازی، بیگ‌زاده، مرفاوی، دین محمدی، برهانی و خیلی‌های دیگر از این تیم طلب‌هایی دارند که هنوز به پول خود نرسیده‌اند.

البته طلب بعضی از افراد مثل: کرار، ریوالدو، توزی و پروپجیچ با مساعدت‌های وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال پرداخت شده است.

در بین طلب‌کارهای استقلال نام افرادی مثل ریوالدو دیده می‌شود که بعضا کمتر از تعداد انگشتان یک دست برای استقلال به میدان رفته‌اند و البته بعضی بازیکنان قدیمی استقلال به خاطر علاقه‌ای که به این تیم دارند حاضر به شکایت از باشگاه نشده‌اند.

من بلاتکلیفم، می‌گویند برو یک ماه دیگر بیا!

محمد نوازی، پیشکسوت و مربی اسبق استقلال در مورد طلب از این باشگاه به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: من از سال گذشته مبالغی را از استقلال طلب دارم. چند روز است که پیگیر شده‌ام. مسئولان باشگاه به خاطر زحمات ما حتی یک تشکر هم نکرده‌اند چه برسد که طلب‌مان را وصول کنند. به من گفته‌اند که یک ماه دیگر حساب‌ جدید باشگاه راه‌اندازی می‌شود و بعد می‌توانیم در این خصوص به توافق برسیم.

مگر می‌توان از باشگاه استقلال پول گرفت؟

 رضا عنایتی، بازیکن پیشین استقلال در مورد طلبی که از استقلال دارد به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: من حدود 250 میلیون از باشگاه طلب دارم. باید فردا با افتخاری، سرپرست استقلال در این مورد صحبت کنم. مگر می‌توان از باشگاه استقلال پول گرفت؟ باید حالا حالاها دنبال پولم بدویم. از باشگاه شکایتی نمی‌کنم و امیدوارم این موضوع با صحبت حل شود. هواداران و اسم استقلال مانع بزرگی برای شکایت کردن است.

ایرانی‌ها دستشان به جایی بند نیست؛ فیفا می‌تواند امتیاز کسر کند

هوشنگ نصیرزاده، کارشناس مسائل حقوقی فوتبال کشور در گفت‌وگو خبرنگار ورزشی ایلنا، در خصوص وضعیت شکایت‌های بازیکنان داخلی و خارجی اظهار کرد: بازکنان خارجی به فیفا شکایت می‌کنند. این پرونده به اتاق حل اختلاف می‌رود و کمیته انضباطی فیفا به فدراسیون کشور اخطار می‌دهد. اگر طلب وصول نشود به تناسب بدهی، از باشگاه کسر امتیاز می‌شود. بازیکنان داخلی نیز باید به کمیته انضباطی شکایت کنند. البته معمولا دست‌شان به جایی نمی‌رسد زیرا همه باشگاه‌ها بدهی دارند و فدراسیون نمی‌تواند به آنها رسیدگی کند. بنابراین معمولا تهدیدهای کمیته انضباطی برای وصول طلب‌ها اجرا نمی‌شود. فیفا نیز به مسائل داخلی ورود نمی‌کند.

راه صعب‌العبور افتخاری در استقلال

در بین مدیران استقلال فتح‌اله‌زاده، بیش از دیگر مدیران طلب‌کار بوجود آورده است. افشارزاده بسیاری از این طلب‌ها را با مساعدت وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال پرداخت کرد. سند زیر نیز نشان دهنده این نکته است. روی هم رفته تمامی این پرونده‌ها روی میز افتخاری، سرپرست جدید استقلال است که او باید این پرونده‌ها را ختم به خیر کند. در غیر این صورت روزهای خوبی در انتظار استقلال نخواهد بود.

بدهی

کد خبر : ۴۰۵۷۱۹