خبرگزاری کار ایران

خادم: از مردم عزیز ایران صمیمانه سپاسگزارم

رسول خادم گفت: از مردم عزیز ایران که با همه دغدغه های خود با عشق و علاقه فراوان در لحظه لحظه نبرد کشتی گیران در کنار ورزش ملی کشور بوده‌اند، تشکر می‌کنم.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: بعنوان مسئول فدراسیون کشتی، از مردم عزیز ایران که با همه دغدغه‌های خود با عشق و علاقه فراوان، با قلبشان، در لحظه لحظه نبرد سنگین دلاوران تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران با حریفان سرسخت خود، در کنار ورزش ملی کشور، کشتی، بوده‌اند، بسیار سپاسگزارم.، صادقانه می‌گویم که ما با تمام وجود "بودن" شما را  در کنار خود احساس می‌کردیم.....
وی ادامه داد:از تمامی پیشکسوتان و بزرگان کشتی به ویژه اعضای محترم شوراهای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی، روسای هیئت‌های کشتی استان‌ها، خانواده‌های محترم قهرمانان تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی کشور، مربیان سازنده این قهرمانان، مسولان بانک پاسارگاد تنها حامی تیم‌‌های ملی، تمامی کادرهای اجرایی سازمان مدیریت کشتی کشور، اعم از داوران، کارکنان اداری و خدماتی، و سایر عزیزانی که در مسیرآماده سازی قهرمانان تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران، برای حضور در رقابت‌های المپیک برزیل، نهایت کمک و همکاری لازم را برای کسب افتخاری ملی داشتند، سپاسگزارم.
رییس فدراسیون کشتی افزود: همچنین از مسولان و اهالی محترم رسانه شامل رسانه ملی، خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها که همواره در کنار ورزش ملی کشور قرار داشته‌اند،  قدردانی می‌نمایم.، قطعا تلاش‌های  این عزیزان در انعکاس اخبار کشتی در رقابت‌های المپیک ریو،  و صبوری و همراهی ایشان به دلیل محدودیت‌های موجود برای همکاری کامل کادرهای فنی و کشتی گیران، قابل احترام و قدردانی است.
خادم تصریح کرد: از کادرهای  فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی کشور و قهرمانان ارزشمند این دو تیم که همه تلاش خود را برای کسب افتخار در المپیک برزیل بکار بستند و در مجموع یکی از نتایج برتر تاریخ حضور تیم‌های ملی کشتی ایران در رقابت‌های المپیک را رقم زدند، تشکرمی‌کنم.
رئیس فدراسیون کشتی در مورد کسب دو مدال برنز تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های المپیک ریو اظهار داشت: همه مردم عزیز ایران بخوبی می‌دانند که حضور در مسابقات بزرگ، همیشه با موفقیت مورد انتظار همراه نیست. فراز و نشیب در ورزش قهرمانی، بخشی از ذات ورزش قهرمانی است، و بزرگترین مربیان و قهرمانان ورزش در جهان نیز، این فراز و فرود را تجربه می‌کنند. در این مدت محمد بنا و قهرمانان تیم ملی کشتی فرنگی، برای آماده‌سازی لازم، با تمام توان زحمت کشیدند.قهرمانان تیم ملی کشتی فرنگی ایران، فرزندان بزرگ  و افتخار آفرین تیم‌های ملی کشتی ایران در حال حاضر بوده و هستند. آن‌ها تمامی آبروی خود را به میدان مبارزه آورده بودند. اعضای محترم شورای فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی نیز تلاش نمودند، بدلیل شرایط خاص تیم ملی کشتی فرنگی، که در سه وزن فاقد سهمیه المپیک بود، و برنامه‌های فنی فشرده‌ای را باید با حضور در رقابت‌های گزینشی، جام جهانی کشتی فرنگی، و تورنمنت‌های آماده سازی دنبال می‌نمود، نهایت همکاری را، حتی با گذشتن از نظرات فنی خود، با کادرفنی تیم ملی داشته باشند.
وی ادامه داد: من مطمئن هستم با ارزیابی دقیق اعضای شورای فنی، و برداشت های فنی سرمربی تیم ملی از وضعیت تیم در المپیک، بزودی سرمایه‌های ارزشمند کشتی فرنگی برای کسب افتخارات بزرگ، مجدداً سازماندهی خواهند شد.
خادم تاکید کرد: محمد بنا یکی از سرمایه‌های فنی بزرگ ورزش کشور و یک مربی حرفه‌ای است.، بنا سرمربی باغیرتی است.ضمن احترام به تمامی نظرات پیشکسوتان و کارشناسان محترم کشتی فرنگی کشور، بعنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ کشتی، تقاضا دارم نقد عملکرد فنی موجب نشود جایگاه فنی و افتخارات این سرمربی عزیز فراموش شود.
رئیس فدراسیون کشتی در مورد برنامه‌های آینده کشتی کشور گفت: معتقد هستم که به لطف خدا، و حمایت عموم مردم عزیز ایران از ورزش ملی کشور، کشتی ایران می‌تواند همیشه  جایگاه خود را بعنوان مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی در مسابقات المپیک و جهانی حفظ نماید، در صورتی که؛ ضمن تنظیم و اصلاح دائم "سیستم بسترسازی"(برای شناسایی و پرورش استعدادهای بالقوه در سنین پایه)، سیستم کارگاه های فنی (برای شناسایی و پرورش استعدادهای برتر در رده سنی جوانان و امید)، و سیستم گلخانه‌ای( برای پرورش برترین استعدادهای فنی در هر وزن در رده سنی بزرگسالان) در قالب ساختار فنی مشخص ، الزام به اجرا قانون "فرآیند انتخابی تیم‌های ملی کشتی کشور " متناسب با برنامه‌های بین المللی  هر سال، با نهایت جدیت در سازمان مدیریت کشتی ایران دنبال شود.
وی افزود: فرآیند انتخابی تیم ملی باید هر سال باتوجه به شرایط رقابت‌های اصلی (المپیک - جهانی- بازی‌های آسیایی- جام جهانی - آسیایی) در تقویم جهانی آن سال تنظیم شود. بر این اساس باید حضور کشتی گیران واجدشرایط در مسابقات انتخابی تیم های‌ملی بعنوان اصل اول، و توجه به سایر ویژگی مورد نظر فرآیند(عملکرد کشتی گیر در میادین خارجی، نظم اخلاقی و امادگی فنی- جسمی- روانی) بعنوان اصول جانبی، مبنای ارزیابی مدعیان هر وزن  برای پوشیدن پیراهن تیم ملی در هر سال فنی محسوب شود.
خادم ادامه داد: از این راه می‌توانیم سال به سال، ضمن افزایش تدریجی توان فنی تیم‌های ملی خود، در مسابقات بزرگ جهانی و المپیک نیز، همیشه  ترکیبی از قهرمانان جوان و با تجربه را، در تیم‌های ملی کشتی فرنگی و آزاد بزرگسالان  داشته باشیم. باید توجه داشت گرچه رعایت این قانون ممکن است بعضاً هزینه‌های سنگینی نیز به لحاظ فنی برای کادرهای فنی تیم‌های ملی در مسابقات بزرگ و مهمی چون مسابقات المپیک و جهانی  داشته باشد، اما در نهایت به سود منافع ملی کشتی ایران در عرصه‌های بین المللی خواهد بود. 
وی تصریح کرد: رعایت این قانون کلیدی، باید اصل مهم و محوری تشکیل تمامی تیم‌های ملی کشتی در تمامی رده‌های سنی در کشور باشد.پایبندی به این قانون موجب می‌شود،" امید " در میان جوانان مستعد کشتی کشور، برای دستیابی به عناوین بزرگ کشتی در جهان، همواره زنده بماند، و از دل رقابت داخلی، میان استعدادهای برتر کشتی ایران در هر وزن، ستاره‌های متعددی  همیشه در آسمان کشتی ایران و جهان بدرخشند.
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در مورد عملکرد این تیم در رقابت‌های المپیک 2106 ریو اظهار داشت: لازم می دانم بعنوان سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در المپیک، نگاه کلی به عملکرد کشتی گیران تیم ملی کشتی ازاد نیز داشته باشم. ابتداء از اعضای محترم شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد کشورکه در روند انتخاب و آماده سازی تیم ملی کشتی آزاد بیشترین هدایت و حمایت ممکن را اعمال داشتند، تشکر می‌کنم. از مربیان و سایر همکاران عزیزم ( کادر سرپرستی و پزشکی)که شاهد زحمات بی دریغ و شبانه روزی آنان بوده‌ام، و نیز قهرمانان زحمتکش تیم ملی کشتی آزاد که تمرینات طاقت فرسایی را برای کسب افتخار در المپیک برزیل تحمل کردند، سپاسگزارم. 
وی ادامه داد: اما اگر چه داشتن بهترین عملکرد در بیست سال اخیر در این رویداد بزرگ، و میزان رضایتمندی نسبی مردم عزیز ایران از این عملکرد در المپیک برزیل، می تواند ملاک ارزیابی قلمداد شود، اما انتظار من از فرزندانم در تیم ملی کشتی آزاد، بیش از این‌ها بوده و هست. مطمئن باشید؛
-زجر و رنج رضا یزدانی در تمرینات با پایی مصدوم  ، و درد جانکاه ناشی از تضییع حق او.....
-شعور و کلاس فنی برتر حسن رحیمی در کشتی جهان ، بهمراه شخصیت مهربان ، برادروار و محوری او در جمع  اعضای تیم ملی.....
-اندیشه و غیرت کمیل قاسمی در نبرد با حریفانی که حدود پانزده کیلو از او سنگین تر بودند، بهمراه شخصیت مقید ، صبور، و متین او در مواجهه با مشکلات.....
- شجاعت و دلاوری حسن یزدانی که باهماهنگی کادر فنی در مدت ده ماه از جایگاه نفر دوم مسابقات جهانی امریکا در وزن ٧٠ کیلو ، باصعود به یک وزن بالاتر (٧٤ کیلوگرم)به جایگاه نفر اول المپیک دست یافت ، بهمراه پاکی و اعتقادات راسخ این فرزند عزیز.....
برای مردم ایران فراموش نشدنی است. 
هم چنین استقامت ، زحمت و رنج فراوان  جوان نجیب کشتی ایران، علیرضاکریمی در تمرینات،  و ضعف ناشی از نجابت بیش از حد و فقدان جنگندگی لازم او ، بر روی تشک .....،  و نیز ذوق و زحمات فراوان میثم نصیری برای اماده کردن خود برای حضور در  المپیک ، و بی تجربگی و فقدان تمرکز  ناشی از عدم سابقه حضور در میادین بزرگ .....
از ضعف‌های قابل مشاهده در مسابقات المپیک برزیل محسوب می‌شود، که امیدوارم این قهرمانان عزیز، از هم اکنون با مشورت کادر فنی و مربیان مربوطه، برای رفع آن‌ها، چاره اندیشی کنند. 
خادم گفت: در پایان به تمامی مردم عزیز، پیشکسوتان، مدیران، مربیان، داوران، دست اندرکاران، و قهرمانان کشتی کشور اعلام می کنم؛ از امروز، برنامه ریزی برای حضور شایسته و قدرتمند تیم‌های ملی کشتی ایران، در  المپیک ٢٠٢٠ "توکیو " آغاز شده است.

 

کد خبر : ۴۰۴۸۷۵