خبرگزاری کار ایران

افتخاری: زمانی در جایگاهی نیست که سرمربی را عوض کند/دربی را هم ببازیم، منصوریان برکنار نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۰۳۸۳۰

سرپرست باشگاه استقلال تاکید کرد که در صورت شکست استقلال در دربی هفته ششم، علیرضا منصوریان برکنار نمی‌شود.

به گزارش ایلنا، رضا افتخاری در جریان تمرین امروز استقلال گفت: از شنبه گذشته که سرپرست  استقلال شدم به دنبال کارهای داخلی و سروسامان دادن  به کارهای باشگاه بودم.

افتخاری افزود: طبیعی بود که بعد از تغییرات یکسری مشکلات از لحاظ حقوقی، مالی و اداری ایجاد شود که وقت گذاشتیم و آنها را انجام دادیم البته نیم نگاهی به وضعیت ورزشگاه‌ها داریم که بر همین اساس چند جلسه‌ای را با شهردار منطقه 5 و 18 برگزار کردیم که خواسته‌هایمان در حال بررسی هستند تا ببینیم آنها چه کمکی می‌توانند به ما کنند.

وی تاکید کرد: زمین کمپ حجازی باید از این حالت بیرون بیاید. چون فضای نیمه خالی اینجا زیاد است به همین دلیل شهرداری را مکلف کردیم تا کمک کند و امروز هم جلسه‌ای را با شهردار منطقه 18 داشتم تا وضعیت ورزشگاه امام رضا مشخص شود. چرا که این ورزشگاه، ورزشگاهی نبود که بشود از آن بهره برداری کرد. بر همین اساس مقرر شد تا شهرداری 3 میلیارد اعتبار بگذارد و منطقه 18 نیز قرار شد تا نقایص را برطرف و این ورزشگاه را در اختیار ما قرار دهد. ضمن اینکه چون کمپ حجازی در یک محله مسکونی واقع شده و برای اینکه کمتر مزاحمت را برای همسایه ها ایجاد کنیم قرار گذاشتیم تا بعد از بهره‌برداری از ورزشگاه امام رضا تمرین بزرگسالان به آنجا منتقل شده و تیم‌های پایه به کمپ حجازی بیایند. 

افتخاری یادآور شد: البته چمن اینجا هم مناسب نیست و قرار شده چمن را عوض کنیم اما حداقل در ورزشگاه امام رضا می‌توان بازی‌های تدارکاتی را انجام داد. منصوریان چمن، رختکن،‌استخر و سونای خوب می‌خواهد و فرقی نمی‌کند، چه اینجا باشد و چه آنجا هرچند که امکانات ورزشگاه امام رضا هم بهتر است و شهرداری به ما قول داد که کارها را انجام دهد هفته آینده نیز جلسه ای با شهردار و معاونانش برگزار خواهم کرد تا زمان بندی تحویل ورزشگاه را مشخص کنند. 

سرپرست استقلال در مورد اینکه چه زمانی حکم مدیریت وی صادر می‌شود گفت: طی همین یکی دو روز این کار انجام شده و کارهای قانونی طی خواهد شد  البته در هیات مدیره قبلی چون وزیر به تمرین استقلال آمد ناچارا ما هم آمدیم تا کنار او باشیم و جلسه هیات مدیره نیمه کاره ماند و قرار شد جلسه دیگری داشته باشیم تا مواردی را مصوب کنیم. حکم بنده نیز به مجمع رفته و پروسه‌اش طی خواهد شد و مطمئنا چند روز طول می‌کشد تا مراحل قانونی آن انجام شود.  آن روز که وزیر به تمرین استقلال آمد شما پرسیدید که چه زمانی افتخاری مدیرعامل می‌شود و وزیر اعلام کرد که او الان هم مدیرعامل است اما قانونا برای امضای احکام باید حکم بنده صادر شود که سیر انجام این کار در سپری شدن است. 

افتخاری در مورد وضعیت کمیته فوتسال گفت: حکم کفاشیان امروز و فردا صادر می‌شود ضمن اینکه پس فردا با او جلسه‌ای دارم و پیگیر کار فوتسال هم هستم. از سوی دیگر توانستیم مجوز پخش مستقیم بازی ایران و ازبکستان را از شبکه سه بگیریم و هماهنگی‌های لازم برای هتل و اسپانسر در مشهد که میزبان این رقابت است انجام شده است. همچنین تیم ملی فوتسال امروز ژاپن را برد و هرچند که تایلندی‌ها برای اینکه می خواهند جلوی 8 هزار تماشاگر نتیجه بگیرند سرمربی ما را  اخراج کرده و 4 بازیکن ما را دو اخطاره کردند. با این حال ما دنبال نتیجه نبودیم و می‌خواستیم سرمربی از این فرصت استفاده کرده تا بازیکنانش را محک بزند البته ما دو مصدوم هم داریم که فکر می‌کنم آنها به جام جهانی برسند. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا  رسانه ها را می‌خوانید یا خیر گفت: وقت نمی‌کنم خیلی کم. بنده 6 صبح به محل کارم می‌آیم و تا 10 و 11 شب اینجا هستم و اگر وقتی باشد نیم ساعت سایتها را می‌بینم و اگر هم شما اجازه دهید می‌خوابم.

افتخاری در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود اگر منصوریان در دربی نتیجه نگیرد برکنار می‌شود گفت: تازه کار نیستم که این چیزها را ندانم. هیچ جای دنیا این طوری نیست که به یک مربی دو سه ماه وقت بدهند و بعد چون نتیجه نگرفته از او خداحافظی کنند بلکه باید حداقل یک سال به مربی فرصت داد. وقتی منصوریان آمد تغییر و تحولاتی در باشگاه از بازیکن تا مدیریت صورت گرفت و تیم انسجامش را از دست داد و نتیجه آن را هم دیدید. اما الان لیگ تعطیل شده و تیم تمرین می‌کند هرچند که کادر بازیکن و مربیان را تقویت کردیم و یکی دو بازیکن هم اضافه خواهند شد. منصوریان جوان است و می‌تواند نتیجه بگیرد. در دربی نیز چه برنده و چه بازنده باشیم منصوریان می‌ماند. 

افتخاری در مورد اینکه گویا زمانی عضو هیات مدیره اولتیماتومی به منصوریان داده است گفت: اینجا مدیرعامل تصمیم می‌گیرد. کجای دنیا اعضای هیات مدیره مصاحبه می‌کنند و نظر می‌دهند. نظرات زمانی قابل احترام است، اما او در جایگاهی نیست که بخواهد سرمربی عوض کند و مدیرعامل در این باره تصمیم می‌گیرد. 

وی در  واکنش به این موضوع که صحبت‌های او ثبت و ضبط خواهد شد گفت: بله چون ضبط می‌کنید می‌گویم هیچ جای دنیا این طوری نیست. با مربی و کمک‌هایش قرارداد بسته شده و هم باشگاه و هم مربیان باید به قرارداد پایبند باشند. مردانه نیست که به خاطر چند نتیجه با مربی سابقه خوبی دارد تنها بگذارید. به شدت از منصوریان تا پایان لیگ هر نتیجه‌ای که بگیرد حمایت می‌کنم و تا زمانی که هستم تا از او حمایت می‌کنم البته اگر در همین لیگ او از فرصت‌ها استفاده نکند شاید تصمیم دیگری بگیریم اما ملاک ما یک شکست و دو شکست نیست.

افتخاری درباره اینکه اگر هیات مدیره رای به رفتن منصوریان بدهد چه اقدامی خواهد کرد گفت‌: هیات مدیره به من پیشنهاد می‌دهد و من تصمیم می‌گیرم. 

وی در مورد اینکه شنیده می‌شود استقلال شاید به خاطر هلمکه با کسر امتیاز مواجه شود گفت: موضوع این بازیکن هنوز در کمیته حل اختلاف است و پس از آن به کمیته انضباطی می‌رود و تازه رای صادر می‌شود و 10 روز نیز فرصت تجدید نظر می‌گذارند. برای کسر امتیاز این طوری حکم نمی‌دهند باید کمیته حل اختلاف ماجرا را مشخص کرده و اگر محکوم شدید پول بازیکنان را می دهیم وگرنه بازیکن محکوم می‌شود.

افتخاری در پاسخ به این سوال که آیا نامه فیفا به فدراسیون فوتبال را دیده است گفت: بله ما به فدراسیون اعلام کردیم که منتظر هستیم تا فیفا نظر کمیته حل اختلاف را به ما ابلاغ کند تا اقدامات لازم را به عمل بیاوریم.

سرپرست باشگاه استقلال در مورد اینکه بزرگی مسئول حقوقی باشگاه است و مانوسی فر اقدامات بین الملل باشگاه را انجام می‌دهد در این خصوص گفت: طی این دو سه روز چند نامه از سوی مانوسی فر تنظیم شده و با امضای من به فیفا ارسال شده است. او به صورت حقوقی به قرارداد بازیکنان نگاه می‌کند تا ببینند بازیکن حق دارد یا خیر. 

افتخاری در  پاسخ به این سوال که وضعیت آکادمی استقلال به کجا رسید گفت: ورمزیار مسئول رده‌های سنی است. البته حکم ورمزیار به قوت خود باقی است مگر اینکه تصمیم دیگری بگیریم.

افتخاری در مورد انتقادات علی سامره گفت: من در جریان گذشته نیستم و به آن ورود نمی‌کنم سامره هم فعلا نیست و به هر حال قطع همکاری کرده هرچند که ورمزیار و سامره هر دو استقلالی هستند و اگر ورمزیار پاسخگو باشد با او ادامه می‌دهیم و بعید است سامره با این وضعیت بتواند به کارش ادامه دهد. 

سرپرست اسقلال در مورد اینکه چرا طی سالهای اخیر اتفاقات عجیب زیادی در آکادمی استقلال رخ داده است گفت: علت آن عدم ثبات در مدیریت باشگاه بوده است و اگر مدیریت ثبات پیدا کند به مسائل سروسامان می‌دهیم. مطمئنا حل کردن این مسائل سخت و پیچیده نیست و این مشکلات را در آینده نخواهید دید. ضمن اینکه ما بزرگتر فکر می‌کنیم و به دنبال آن هستیم که باشگاه رضایت هواداران را جلب کند. ما دنبال توسعه و گسترش باشگاه هستیم. 

وی افزود: مطمئن باشید اولویت اول باشگاه، تیم بزرگسالان است و می‌خواهیم ابتدا این تیم را آماده کرده و در مرحله بعد به تیم‌های پایه سروسامان دهیم. 

افتخاری در مورد اینکه ‌همراه تیم ملی به جام جهانی می‌رود گفت: معلوم نیست اگر وقت باشد هرچند که الان هم پیام می‌دهند که حاج آقا بیا! البته کفاشیان از طریق فیفا به این مسابقات خواهد رفت.

وی در مورد وضعیت پادوانی گفت: در هر مذاکره با او هستیم و در حال انجام کارهای حقوقی ضمن اینکه منصوریان امروز یک بازیکن از نفت را پیشنهاد داده است. 

افتخاری در مورد اینکه اسم این بازیکن چیست گفت: این را از خودش بپرسید شاید نمی‌خواهد سوخت شود!

وی در پایان در مورد اینکه باشگاه سپاهان اعلام کرد چون استقلال کتبا نامه نداده حق مذاکره با پادوانی را ندارد گفت: پادوانی از طریق فیفا حکم آزادی اش را گرفته و بازیکن سپاهان محسوب نمی‌شود. البته باید به خاطر مسائل مالی رضایت خود را از سپاهانی‌ها بگیرد. ما هم این کار را به خودش محول کردیم تا رضایتنامه اش را بگیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز