خبرگزاری کار ایران

از الهه احمدی باید مثل مدال‌آوران تقدیر شود؛

طاهریان: مدیریت ورزش بانوان نباید زیر نظر آقایان باشد/ شرایط کیمیا مساعد نبود اما مدال گرفت

مشاور معاون رئیس جمهور معتقد است مدیریت ورزش بانوان باید زیر نظر بانوان باشد.

طاهره طاهریان، مشاور معاون رئیس جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا، ضمن تبریک به مناسبت موفقیت بانوان در المپیک ریو 2016 اظهار کرد: کار کیمیا علیزاده تلاش و زحمات خودش بود که به ثمر نشست. البته همکاری‌هایی از سوی فدراسیون هم بوده است اما با این موانعی که وجود دارد این عزم کیمیا بود که توانست شگفتی‌ آفرین باشد.

وی افزود: این نتایج نشان داد اگر شرایط برای بانوان ایران مساعد باشد می‌توانند مدال آور باشند. اگر شرایط المپیکی وجود داشته باشد می‌توانند برای کشور افتخار آفرینی کنند.

طاهریان در پاسخ به اینکه آیا شرایط برای کیمیا علیزاده مساعد بود، گفت: این شرایط برای کیمیا مساعد نبود و به همین علت کار کیمیا ارزشمند است. او اثبات کرد که ورزش قهرمانی بانوان باید جدی گرفته شود. ورزش بانوان توجه جدی،‌ هزینه بیشتر و برنامه‌ریزی بهتری می‌طلبد.

وی در خصوص موفقیت بانوان تیرانداز نیز گفت:‌ اینکه الهه احمدی با موانع عجیب و غریبی مثل نبودن فشنگ برای تمرینات، توانست ششم المپیک شود یا نجمه خدمتی که توانست هشتم شود، کار بسیار بزرگی است و باید مثل مدال‌آوران از آن‌ها تقدیر شود. موقعیت و وضعیت ورزش زنان بسیار با آقایان متفاوت است و به همین دلایل کار تیراندازان نیز ارزشمند است.

وی در پایان درباره اینکه بزرگ‌ترین مانعی که سر راه بانوان ورزشکار کشور است این‌طور گفت: بزرگ‌ترین مشکل و مانع فعلی،‌ این است که بانوان و آقایان یکسان دیده نمی‌شوند. یقین دارم که اگر این شرایط فراهم شود در خیلی از رشته‌ها از آقایان هم می‌توانند بهتر عمل کنند. رشته‌هایی مثل تیراندازی، قایقرانی، کاراته و... رشته‌هایی هستند که بانوان در آن‌ها بهتر از آقایان بوده‌اند. امسال هم که در تکواندو کیمیا مدال گرفت اما متاسفانه آقایان مدالی کسب نکردند. حتی در بحث مدیریتی ورزش‌های قهرمانی بانوان نیز اگر نگاه‌مان ملی است، باید سکان‌داری به بانوان داده شود.

کد خبر : ۴۰۳۳۴۱