خبرگزاری کار ایران

انتقاد یوسف کرمی از مسئولان فدراسیون تکواندو

کرمی می‌گوید: مردم از تکواندو انتظار مدال داشتند و از اینکه مدالی به نام تکواندوی ایران ثبت نشد ناراحت هستند.

یوسف کرمی، دارنده مدال برنز رقابت‌های تکواندوی المپیک آتن در خصوص نتایج ضعیف تیم ملی تکواندوی ایران در رقابت‌های المپیک ریو به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: نباید فراموش کنیم که این سه نفر از بهترین تکواندوکاران ایران محسوب می‌شوند و قبل از شروع رقابت‌ها از آنها چیزی جز مدال طلا انتظار نمی‌رفت. همه خانواده تکواندو با توجه به نتایجی که تکواندوکاران ایران در رقابت‌های جهانی کسب کردند، پیش‌بینی بهترین المپیک را داشتند، ولی در ورزش هر اتفاقی ممکن است رخ دهد.

او ادامه می‌دهد: شکست تکواندوکاران ایران در المپیک شکست خانواده تکواندوی ایران بود. مردم از تکواندو انتظار مدال داشتند و از اینکه مدالی به نام تکواندوی ایران ثبت نشد ناراحت هستند. متاسفانه نمایندگان ما حرفی برای گفتن نداشتند. مطمئنم اگر خودشان فیلم بازی‌های المپیک راببینند باور نمی‌کنند که به این شکل مبارزه کردند.

دارنده مدال برنز المپیک به تجربه خود در رقابت‌های المپیک اشاره و خاطرنشان می‌کند: قبل از شروع بازی‌های المپیک لندن از آمادگی کافی برخوردار بودم. در ایران هرکسی که از من سوال می‌کرد می‌گفتم با مدال بازخواهم گشت. تا روز قبل از مسابقه از هر نظر آماده بودم ولی روز مسابقه تحت تاثیر جو رقابت‌ها قرار گرفتم. سه تکواندوکار ایران هم به همین شکل دچار افت شدید شدند. هیچکدام از سه تکواندوکار ایرانی نتوانستند در اندازه‌های خودشان پا بزنند.

کرمی در خصوص اظهارات مسئولان ورزشی در مورد دلایل ضعف تیم ملی می‌گوید: متاسفانه مسئولان ما اصلا انتقاد پذیر نیستند. همه کشورها برای تیم ملی خود اتاق فکر تشکیل می‌دهند اما فدراسیون تکواندوی ایران تمایلی به تشکیل چنین کادر فنی ندارد و از قهرمانان خود استفاده نمی‌کند. ایران قهرمانان بزرگی در تکواندوی جهان دارد. چرا ما نباید از امثال هادی ساعی برای پیشرفت تکواندوی ایران استفاده کنیم. امیدوارم تکواندوی ایران در المپیک آینده نتایج ضعیف خود را جبران کند.

 

کد خبر : ۴۰۲۸۶۹