خبرگزاری کار ایران

مرادی: بسیاری از افرادی که سردمدار ورزش هستند بازی جوانمردانه را باختند

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت:تا روز قبل از مسابقه نام جلود در میان اعضای هیات ژوری نبود و فی‌البداهه این اتفاق افتاد.

به گزارش ایلنا، علی مرادی در بازگشت از ریو در مورد اینکه جلود تا مدتی قبل به ایران آمد و چرا اکنون معتقدید که در حق ایران ناداوری کرده است بیان کرد: متاسفانه به گفته خیلی از کارشناسان و روزنامه‌نگاران معتبر، این اتفاقی که افتاد شبیه یک تئاتر خیمه شب بازی بود و واقعا جوانمردی در دسته فوق سنگین وجود نداشت. دل بسیاری از مردم را شکستند و ما از این بابت ناراحتیم.

مرادی در پاسخ به این پرسش که اگر برای بهداد وزنه‌ها را در دو ضرب سبک‌تر انتخاب می‌کردید فکر نمی‌کردید باعث می‌شد دیگر این اتفاقات رخ ندهد تصریح کرد: بهداد سلیمی در یک ضرب وزنه‌هایی را بالای سر برد که تاکنون در ایران زده نشده بود و ممکن است که خیلی‌ها بگویند چرا در دو ضرب انقدر سنگین کار کرده است. به هر حال ما برای مدال رفته بودیم اما در آنجا حق ورزشکار ما ضایع شد.

او در مورد اینکه چرا قبل از آغاز رقابت دسته فوق سنگین اعتراض خود را نسبت به حضور جلود در هیات ژوری اعلام نکرده است تصریح کرد: تا روز قبل از مسابقه نام او در میان اعضای هیات ژوری نبود و فی‌البداهه این اتفاق افتاد و نکته جالب اینجاست که طبق قانون تمامی اعضای ‌هیات ژوری زمانی که بخواهند رای تغییر دهند باید با داوران مشورت کنند اما این اتفاق نیفتاد. البته ما با کمک کمیته ملی المپیک اعتراض خود را به دادگاه عالی ورزش که در محل بازی‌های المپیک ریو مستقر بودند اعلام کردیم. در صورتی که به نتیجه نرسیم به دفتر سوئیس اعتراض خواهیم کرد.

او در مورد اینکه گفته می‌شود پای یک ایرانی نیز در حذف بهداد سلیمی در میان بوده است گفت: به نظرم اینکه ما دو مدال طلا کسب کرده‌ایم برای برخی افراد ثقیل است. برخی افراد بوده‌اند که قبل از انتخابات با نامه‌نگاری‌هایی که کردند نمی‌خواستند علی مرادی در این ورزش باشد.

او در پایان گفت: ما چندین بار فیلم وزنه زدن بهداد سلیمی را دیدیم و مشکلی در آن وجود نداشت و فکر می‌کنم که روح المپیک در وزن فوق سنگین خدشه‌دار شد و بسیاری از افرادی که سردمدار ورزش هستند بازی جوانمردانه را باختند.

 

کد خبر : ۴۰۲۲۸۹