خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس والیبال در گفت‌وگو با ایلنا:

ایتالیا را ببریم تاریخ‌ساز می‌شویم/ باید با ریسک بالا سرویس بزنیم

کارشناس والیبال کشورمان معتقد است تیم ملی ایران باید با ریسک بالا با ایتالیا بازی کند.

بهروز عطایی، کارشناس والیبال ایران در مورد تیم ملی والیبال ایتالیا به خبرنگار ورزشی گفت: ما اگر بخواهیم تجزیه و تحلیل دقیقی از تیم ملی ایتالیا داشته باشیم باید به کمی عقب‌تر برگردیم، زمانی که کادرفنی این این تیم تغییر کرد و تفکرات جدیدی به والیبال ایتالیا وارد شد.

وی ادامه داد: بعد از اینکه بلنجینی سرمربی ایتالیا شد خوانتورنا و یک پاسور جوان را به تیم اضافه کرد که بازیکنان بسیار موثری هستند. ایتالیا با بلنجینی در سه تورنمنت شرکت کرد. در جام جهانی که سهمیه المپیک را کسب کردند و در لیگ جهانی هم عملکرد خوبی داشتند. در حال حاضر هم در در المپیک بازی می‌کنند و فقط یک باخت داشتند.

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان گفت: اگر واقع‌بینانه نگاه کنیم ایتالیا نسبت به سالهای گذشته که ما می‌توانستیم آن‌ها را تحت فشار بگذاریم تغییر کرده است اما این به این معنی نیست که نتوانیم ایتالیا را ببریم.

کارشناس والیبال کشورمان در مورد تیم ایران گفت: ما ذهنیت مثبتی نسبت به نتیجه بازی داریم که روحیه ما را بالا برده است. کادر فنی ما ترکیب تیم را در این بازی‌ها شناخته است و ما مقابل ایتالیا ترکیب خوبی داریم. ما به چیزی که می‌خواستیم رسیدیم و عملکرد مناسبی در المپیک داشته‌ایم اما اگر ایتالیا را ببریم تاریخ‌ساز شدیم.

عطایی ادامه داد: ما اگر می‌خواهیم این بازی را ببریم باید با ریسک بالا بازی کنیم. ما اگر بازی عادی خودمان را انجام دهیم و آن‌ها هم بازی همیشگی‌شان را انجام دهند ما بازنده خواهیم بود. بنابراین باید با ریسک بالا بازی کنیم. محمد موسوی از سرویس‌های موجی استفاده می‌کند که دریافت ‌آن‌‌ها برای ایتالیایی‌ها دشوار نیست. بازیکنان نباید نگران خراب شدن سرویس باشند و  ما باید با ریسک بالا سرویس بزنیم. به هر حال اجرای بازی با ریسک بالا هم سختی‌های خودش را دارد و ممکن است درصد اشتباه‌مان را بالا ببرد.

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان در پایان گفت: من به عنوان یک کارشناس معتقدم تا به این جای کار هم عملکرد مناسبی داشتیم و تیم‌هایی که باید می‌بردیم را شکست دادیم. از اینجا به بعد اگر تیمی را ببریم تاریخ‌سازی کردیم.

 

کد خبر : ۴۰۱۶۴۸